• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Jag har börjat vanka som en tant nu, fogar och allt orkar inte gå alltför mycket
    Fick hem våran Urban Jungle idag från blocket, sååå nöjd!

• fabler

här är de dem som är i riskzon eller värdet visar dåligt som får göra glukosbelastning. Jag fick göra de med sonen då jag inte tänkte innan jag åkte till bm så jag hade druckit oboy.... denna gång har jag inte behövt göra de än som tur är för de va inge roligt.

missable: jag tycker fortfarande att det är jätte mysigt när bebisen bökar runt även när de känns som hela magen ska vändas ut och in. Däremot sparkar hon inte lika mycket som sin storebror, för när han låg i magen så kändes de som jag fick invändiga blåmärken och de va inte skönt.

elias är världens sötaste!!!
  • Skåne85

Man ska vara fastande när man gör glukos, inte ätit sen 12 på natten tror jag det står i mitt papper

• missable
    fabler skrev 2011-10-27 21:38:17 följande:
    missable: jag tycker fortfarande att det är jätte mysigt när bebisen bökar runt även när de känns som hela magen ska vändas ut och in. Däremot sparkar hon inte lika mycket som sin storebror, för när han låg i magen så kändes de som jag fick invändiga blåmärken och de va inte skönt.
    Ibland är det hur mysigt som helst eller när man ser hur hela magen slår kullebyttor, men just nu känns det bara som om hon tar sats med benen eller armarna och kör upp de och riktigt trycker mot revbenen. Hon har börjar göra så nu på sistone och är rätt obehagligt... men men. 
    Igår hade jag riktigt kul åt magen, skulle egentligen filmat men ville inte flytta på mig. Det syntes så grymt tydligt när hon sparkade och höll på!
  • fabler
    missable skrev 2011-10-27 21:44:28 följande:
    Ibland är det hur mysigt som helst eller när man ser hur hela magen slår kullebyttor, men just nu känns det bara som om hon tar sats med benen eller armarna och kör upp de och riktigt trycker mot revbenen. Hon har börjar göra så nu på sistone och är rätt obehagligt... men men. 
    Igår hade jag riktigt kul åt magen, skulle egentligen filmat men ville inte flytta på mig. Det syntes så grymt tydligt när hon sparkade och höll på!
    de va så de kändes med sonen och nää de är inge skönt. Så jag är nöjd så länge denna bebis inte gör så.
  • missable
    fabler skrev 2011-10-27 21:46:53 följande:
    de va så de kändes med sonen och nää de är inge skönt. Så jag är nöjd så länge denna bebis inte gör så.
    inte sugen på att byta nu då =)

shit kan ni tänka er att det inte alls är så långt kvar! börjar bli lite små nojjig... maken tyckte att vi skulle packa BBväskan.. men VAD ska det vara i den? ska tvätta flickans kläder i helgen och packa väskan, sen även fixa en väska till oss vuxna så att om det mot förmodan skulle hända något oväntat så är det bara ta tag i bägge liksom!
  • fabler
    missable skrev 2011-10-27 21:49:16 följande:
    inte sugen på att byta nu då =)

shit kan ni tänka er att det inte alls är så långt kvar! börjar bli lite små nojjig... maken tyckte att vi skulle packa BBväskan.. men VAD ska det vara i den? ska tvätta flickans kläder i helgen och packa väskan, sen även fixa en väska till oss vuxna så att om det mot förmodan skulle hända något oväntat så är det bara ta tag i bägge liksom!
    nää inte direkt.

Jag har så svårt och tro att något skulle hända för tidigt så jag lär inte packa bb-väskan förrens efter julafton tror jag. men bör nog börja fundera på vad som ska packa i den i alla fall så de bara är att ge sambon listan ifall de skulle bli panik.
  • lillbumbin

Det där med glykosbelastningen så berättade min BM att är man över viss många kg och har ett viss BMI så är det obligatoriskt. El om de finns i släkten med diabetes. Men de är olika i olika landsting. Men skulle jag väga låt säga 100kg på mina 176 cn så skulle ja måsta gå!

• roxylady

Jag är varken överviktig eller har diabetes i släkten. Men jag ska göra belastningen i slutet på nästa månad för att jag hade ett värde på 8,1, så fort det överstigit 8,0 så måste jag göra den i fall det skulle vara något. Hon trodde inte det för jag hade ätit lite godis helgen som var samt att jag hade sylt på gröten samma morgon som kan ha sabbat värdet. Jag hade 4,0 för bara 4 veckor sen så.

• got2b

Jag ska göra glukosbelastning i mitten av november tror jag det var. Här måste nog alla göra det.

Har förresten fått beviljat min graviditetspenning nu! Fick för hela perioden jag sökte =) Nu ska jag bara få ordning på alla papper om inkomst också. Känns skönt att det snart är fixat.

Sitter och planerar för en tur till ullared. Ska bli spännande och se vad de har. Mindre spännande kommer det bli att gå där.. Får ganska ont av att gå mycket nu. Har dessutom ca tre timmars bilresa dit. Hoppas det blir värt det!