• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Jag har ätit Omeprazol hela min graviditet på grund av magkatarr, har kunnat gå ned i dos ett tag men vissa dagar får jag öka den igen nu... Men den hjälper bra mot halsbrännan. Ett tips till er som mår så fruktansvärt dåligt!

Jag har frågat såväl flera läkare som barnmorskor och alla säger att det är helt okej att äta dem.

• harmonihalsa

Vi kommer att ha en säng som man fäster ihop med vår egen säng. Så är det lätt när jag ska amma att bara ta den lille där. Sedan vår son han ville helst ligga uppe på oss när han var nyfödd, då sov han gott .

• Sapato

Ja Omeprazol eller Losec(samma sak som omeprazol) är ok under graviditeten.

• LillaEko

Även gaviscon som är det som funkar för mig är okej under graviditet

Idag bär det av mot ikea, så kanske blir både skötbord och spjälsäng inhandlat =) 

• fabler
    harmonihalsa skrev 2011-10-29 08:20:36 följande:
    Vi kommer att ha en säng som man fäster ihop med vår egen säng. Så är det lätt när jag ska amma att bara ta den lille där. Sedan vår son han ville helst ligga uppe på oss när han var nyfödd, då sov han gott .
    sån kan inte vi ha på våran säng tyvärr. Syrran ska ha sån till sin bebis och dem är verkligen smidiga. Här får spjälsängen stå jämte sängen istället.
    elias är världens sötaste!!!
  • Jämthund

Den där halsbrännan är hemsk. Ändå äter jag losec såfort jag får någon känning utav det. Det värsta av allt är nog att jag nästan spyr eller får en sur uppstötning i sömnen och lixom sätter i halsen så jag behöver hosta. Jag tror att det är så det går till iaf... Måste oxå klaga lite på annat än bara halsbrännan. Jag har fått så fruktansvärt ont i min rygg. Skall inte skylla på bebis för mest ont gör det högt upp i ryggen.. Jag vet inte vad det är som gör ont egentligen om det är i någon muskel eller om det är något annat.. Det tar ordentligt på psyket att ha ont iallafall.

• Snusmumriken80

Igår var vi på 3D/4D ul, sååå häftigt. Är givet att det är en tös i magen, såååå fin

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • nya mamman
    ccecy skrev 2011-10-28 15:32:38 följande:
    hämtat ut moderskapsförpackning idag :) jätte fina kläder fick man med i år ! :) fpa.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/130411122719A.../$File/13439.01.jpg?OpenElement    ( Bor i finland, så vet inte vilket system ni har i sverige :) Men här får man välja mellan 140euro ( ca 1400kr ) eller en låda med massa nödvändiga saker till bebis )
    Jag har oxå hämtat min för ett tag sen. Är jättenöjd i år!!!! Dom 2 andra gångerna har det inte blivit att använda mycket från dom fast den här gången känns det som det är saker jag själv kunde tänka mig köpa!! Värt mycket mer än 140€ iaf! Nä, det är en bra grej i finland det där =)
  • Snusmumriken80

Jamen, allt kom ju inte med som jag skrev:( Sätter in bild då vi kommit hem. Är i Stockholm nu, varit med mellansonen på Batman Live Show i Globen igår, skit bra!

*mamma till B-05, F-07, B-08*