• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson

Elison: vilken fin bild ni fick på er lilla kille, söt han är!

När det gäller förvärkar, sammandragningar m.m. så har jag också mycket på natten, men precis som någon skrev så är det ju kroppens sätt att öva inför förlossningen.. Man ska väl vara glad att det övas så kanske det inte tar lika lång tid vid förlossningen  ;) (eller hur.. hmmmm, kan ju hoppas)  

• fabler

Jag får mest sammandragningar på jobbet när jag sitter i olustiga möten. Men nu inatt har de varit en del och jag har även fått enormt ont i mina fogar. Idag är jag hemma från jobbet då jag har huvudvärk från helvetet och är helt slut i kroppen, känns som feber men har inte kollat.

elias är världens sötaste!!!
  • Fellis

v.31 :)  dock lite nere idag.. Har en sådan fruktansvärd smärta på vänster sida i magen.. som att jag har håll som aldrig släpper.. har inte kunnat sova i natt, sambon har fått vända mig i sängen då det gjort för ont för mig att lyckas vända mig själv :( har svårt att gå och allmänt vara.. någon annan som vart med om detta, försökt ringa bm men hon ringer inte tillbaka... annars är allt bra, bara jag kunde få slippa denna smärta och få sova lite!

• missable
    Fellis skrev 2011-10-27 11:01:12 följande:
    v.31 :)  dock lite nere idag.. Har en sådan fruktansvärd smärta på vänster sida i magen.. som att jag har håll som aldrig släpper.. har inte kunnat sova i natt, sambon har fått vända mig i sängen då det gjort för ont för mig att lyckas vända mig själv :( har svårt att gå och allmänt vara.. någon annan som vart med om detta, försökt ringa bm men hon ringer inte tillbaka... annars är allt bra, bara jag kunde få slippa denna smärta och få sova lite!
    jag hade så förra veckan, kändes som det var något som gick sönder typ och minsta rörelse ömmade något fruktansvärt!! Min bm konstaterade att jag hade gjort någon rörelse så ligamenten sa ifrån eller om det var mina muskler som fick en rejäl sträckning... hoppas hon ringer tillbaka till dig snart!
  • Fellis
    missable skrev 2011-10-27 11:03:31 följande:
    jag hade så förra veckan, kändes som det var något som gick sönder typ och minsta rörelse ömmade något fruktansvärt!! Min bm konstaterade att jag hade gjort någon rörelse så ligamenten sa ifrån eller om det var mina muskler som fick en rejäl sträckning... hoppas hon ringer tillbaka till dig snart!
    skönt att man inte är ensam, man blir knäpp låg och tänkte i natt på att tänk om det är något organ som spruckit och jag typ förblöder nu eller så.. Ja tankarna yr och man undrar vad det onda verkligen kommer ifrån.. Men det gick bara över på dig eller?
  • Västeråsmamman

Var till bm nu på morgonen.
    Sf 29 (5 cm på 4 v)
    Bltr 110/80
    Prot, 1
    Hb 121
    Blodsocker 7,6

Hjärtljud 148-152

Så allt var bra. Ska gå 1 ggr/ veckan nu och kolla blodtryck och protein.

• missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-27 11:08:40 följande:
    Var till bm nu på morgonen.
    Sf 29 (5 cm på 4 v)
    Bltr 110/80
    Prot, 1
    Hb 121
    Blodsocker 7,6

Hjärtljud 148-152

Så allt var bra. Ska gå 1 ggr/ veckan nu och kolla blodtryck och protein.
    Bra att de kontrollerar så noga! Skönt att du fått komma hem också!
  • RaraS

Äntligen! Nu har jag lyckats löneförhandla och fått upp lönen lite och dessutom fått löneadministratören att fylla i min blankett om SGI! Nu kan jag äntligen skicka in den!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?