• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Wicky81 skrev 2011-10-29 19:08:10 följande:
    Har sån fruktansvärd värk i min rygg och mina höfter så jag är gråtfärdig....

Vad tar ni för värktabletter när Alvedon inte hjälper????

Min läkare sa att jag får i NÖDFALL ta Citodon, nu har jag inga sådana hemma men maken har något liknande preparat men jag törs inte ta av dom. Funderar på att ringa 1177 å fråga...

Är annars inte så pigg på att ta varken Alvedon eller annat men man når tyvärr en gräns....
    Detta börjar bli olidligt...
    I natt somna jag vid 02.30...visste inte vart jag skulle ta vägen.....
    har du en vetekudde för de är de bästa när jag har ont i ryggen.
    elias är världens sötaste!!!
  • Wicky81
    fabler skrev 2011-10-29 19:26:10 följande:
    har du en vetekudde för de är de bästa när jag har ont i ryggen.
    Ja en sån har jag och den är underbar :D
    Tyvärr lindrar den inte så mycket som jag hade velat men den är skön i allfall
  • bumbi 84
    Wicky81 skrev 2011-10-29 19:29:23 följande:

Tens?
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • fabler
    Wicky81 skrev 2011-10-29 19:29:23 följande:
    okej, hoppas du hittar nån som kan råda dig ang värktabletter. För mig har de funkat med alvedon, varmt bad och vetekudden.
  • Sapato

Tar inte värktabletter alls nu för tiden och enligt Danska forskare ska man inte ens ta Alvedon som gravid. Men jag vet inte.
    Brukar duscha varmt om jag har ont i kroppen men kanske inte haft så ont som vissa av er.

• doriah

Min rygg har klarat sig rätt bra, foglossningen känner jag av men det går ok...däremot har jag skitont i vad jag tror är gallan. Jag har haft ont på samma ställe med tjejerna också men inte riktigt såhär intensivt...ska till bm på måndag så då får jag nog ta upp det. Kämpa på alla ni som har det jobbigt!!

Elsa och Lovis mamma
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-10-29 14:26:38 följande:
    Jo jag tycker att det var jätte fina saker ! :) visst om man kanske får barn men 1-2års mellan rum kan man ta pengarna och använda lådsakerna pånytt! :) Bor du också i finland, eller bor du på åland ? :)

Hon bor också på Åland:) Vi är kompisar och har 1 vecka mellan våra beräknade bf:)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-29 20:56:59 följande:
    Hon bor också på Åland:) Vi är kompisar och har 1 vecka mellan våra beräknade bf:)
    Jasså vad roligt ! :) jag bodde på åland tills september, flyttade sen till österbotten :) När har ni era BF då ?:)
  • fabler

jag sa till sambon att vi får flytta till finland så vi också får så fina saker sonen var på direkt och säger "Kengät" som är enda finska ord han kan än så länge hihi. Eller ungen kan säkert fler bara att jag inte fattar vad han säger. Har försökt få sambon o lära sonen mer men han är så osäker och vill inte lära fel... men han kan ju prata med sina släktingar så helt värdelös tror jag inte han är. Men när sambon märkte att sonen kan vissa tecken (teckenspråk) och nu även vill lära sig engelska ord så har han börjat lite smått att öva lite finska ord.

• ccecy
    fabler skrev 2011-10-29 21:23:59 följande:
    jag sa till sambon att vi får flytta till finland så vi också får så fina saker sonen var på direkt och säger "Kengät" som är enda finska ord han kan än så länge hihi. Eller ungen kan säkert fler bara att jag inte fattar vad han säger. Har försökt få sambon o lära sonen mer men han är så osäker och vill inte lära fel... men han kan ju prata med sina släktingar så helt värdelös tror jag inte han är. Men när sambon märkte att sonen kan vissa tecken (teckenspråk) och nu även vill lära sig engelska ord så har han börjat lite smått att öva lite finska ord.
    Ja jag gillar finland som land :) tycker det mesta fungerar som det skall här iaf, min finska är ju iofs inte den bästa, men får försöka öva upp den nu, men inte de lättaste då man bara har svenskspråkig familj och vänner :) men kul att din son kan iaf några ord finska!  :D