• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Fick det tydligen inte skickat som länk, med där är det som kommer med i förpackningen :)
  • nya mamman
    missable skrev 2011-10-28 12:42:32 följande:
    Jag håller helt och hållet med dig! sen känns det som de flesta som är aktiva i tråden har bf tidigt i januari... men men tiden går sakta men säkert! 
    Vad tycker du om att göra? Kankse har lite tips som vi kan utbyta??

Jag hoppas få lite praktik nu i november/december så jag har något annat att tänka på. Har ju varit hemma sen mars och börjat tröttna rejält nu. 
    Jag har bf tidigt i Januari faktist... 4 närmare bestämt =)
    Jag tycker om att umgås med vänner och fika och snacka skit typ. Jag är ingen pyssel eller hobby-människa. Tycker om att sjunga men det gör man ju mest hemma till radion ;) Annars har jag faktist inte mycket till intressen tyvärr. Och det är så jävla tråkigt! korsord tycker jag om att lösa. 
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-10-28 16:27:24 följande:
    C3c -wow, vad fint! Vi i Sverige får ingenting alls... :(
    äsh då! jag tycker det är jätte praktist man slipper köpa allt massa bassaker :) Men sen kanske det är billigare med babysaker sådär annars i sverige ! :)
  • Velociped

C3c - har ingen aning om vad saker kostar i Finland, men allt handlar ju om hur märkesmedveten man vill vara och hur mycket man köper begagnat. Men vill man tex ha en ny vagn, bilstol och grund-kläder skulle jag säga att man får lägga minst ett antal tusenlappar... Då är ju visserligen vagn det enskilt dyraste.

• ccecy
    Velociped skrev 2011-10-28 16:43:34 följande:
    C3c - har ingen aning om vad saker kostar i Finland, men allt handlar ju om hur märkesmedveten man vill vara och hur mycket man köper begagnat. Men vill man tex ha en ny vagn, bilstol och grund-kläder skulle jag säga att man får lägga minst ett antal tusenlappar... Då är ju visserligen vagn det enskilt dyraste.
    Jo så är det ju ! jag har nog kommit billigt undan, men det är för har inte så stora pengar att lägga på allt jag skulle vilja lägga pengar på, så man får ju anpassa sig :) Hört att de finns vagnar med lättmetalfälgar som kostar massor också, och det är nog lite överdrivet :)
  • Serendipitet

Glukosbelastning - avklarad! Höll på att få upp drickan ett antal gånger men med tvång stannade den kvar ;) När hon sedan stack en i fingret efter 2 timmar låg värdet på 6.4 och 6.6 och hon sa att det såg fint ut. Blodvärdet mätte hon också två gånger, första 135 nästa 110 men jag slapp börja äta järntabletter regelbundet :D Blodtrycket låg högre än tidigare sa hon men vi skulle kolla igen nästa gång. Puls 126 men det sa hon inget speciellt om, så jag antar att det är normalt? Hjärtljudet låg på 150 :D

Skönt att ha det avklarat (om det blir någon nästa gång följer citronen med). Den 16 november är det dags för nästa ultraljud :):) 

• Serendipitet
    ccecy skrev 2011-10-28 15:34:27 följande:

Fick det tydligen inte skickat som länk, med där är det som kommer med i förpackningen :)
    Vilket underbart erbjudande :) Här får man lite gratis gravidboxar men inget så flott :D 
  • ccecy
    GoodEnough mom skrev 2011-10-28 17:16:15 följande:
    Vilket underbart erbjudande :) Här får man lite gratis gravidboxar men inget så flott :D 
    Okej :) sånt har ja inte ens hittat kanske man kan få det här i finland också, dock är min finska inte riktigt på topp så det är svårt att sitta och läsa om graviditet osv på finska, finns så få finlandssvenska sidor. Det jag tycker är lite kul är det att denhär moderskapslådan inte alltid ser likadan ut :) utan kommer en ny för varje år, men olika färger på kläderna o så kan de skilja lite på små saker, ibland är det "vanliga blöjor" ibland dom som återanvänds :)