• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Thse skrev 2011-10-28 17:50:28 följande:
    Var på 3D/4D-ultraljud idag, v. 27+4. Lillkillen var inte alls samarbetsvillig och navelsträngen var ihopknycklad över hela ansiktet (mysig att tugga på), så fick inte se hur han såg ut. Men tillväxtkontrollen gick jättebra - 1048 gram och fint utvecklad. Solig
    Det är nästan så att jag läser mina egna ord! Var också där idag och navelsträngen låg ivägen. Samt att det är en liten pojk vi väntar också :) Han väger 1125g och var också väl utvecklad :) Bra fostervattensmängd och så. Han verkade må gott där inne i alla fall :)

Så har vi äntligen också hämtat våran efterlängtade vagn! Vi ÄLSKAR den redan! :D
  • roxylady

Ja man har ju inget sedan innan :) Så man lär ju fixa å trixa lite hihi! Vi har ingen barnkammare ännu. Kommer när barnet är i mer behov av det då vi bor i en stor tvåa.

• roxylady
    Tärning6 skrev 2011-10-28 22:48:49 följande:
    ok men vi ska göra om en klädkamare som ligger i vårat sovrum till en barnkamare kommer bli skit bra bara de blir klart
    Det är ju perfekt :)
  • Tärning6
    roxylady skrev 2011-10-28 23:54:11 följande:
    Det är ju perfekt :)
    Japp så det ska bara ner lite hyller rensas ut å sen tapetseras plus att vi ska ta bort dörren å sätta nå skynke i stället ja de kommer bli kanoners känner jag på mig
  • SFHelen

Usch första klagan för mig nu.... Men att vakna o behöva spy av halsbränna/sura uppstötningar är då inte kul. Novaluziden hjälper knappt så nu känns det som att det kommer bli en lååång natt för mig.

• Jämthund

SFHelen- jag känner med dig. Hade samma probelm som dig fast igårnatt. Var nog uppe och spydde en sisådär tre gånger. 9 gånger va jag uppe totalt för att jag mådde så dåligt. HalsbRänna kan fara åt h-vete!!! Inatt har jag bara varit uppe två gånger och inte för halsbRänna. Så skönt !

• LillaEko

Jag hade halsbränna efter alla mina måltider igår, novalucol hjälper inte här heller längre.
    Men min Bm tipsade mig om gaviscon, och de funkar helt underbart bra!

• Sapato

Hade också lite halsbränna igår men det är borta nu. Åt massa Pringles chips så antar att det var därför :-/
    Min son har Gastroesofagal reflux så om han inte äter medicin varje dag får han sura uppstötningar och börjar spy. Mår 100000 ggr värre i psyket när jag känner hur han haft det Stackarn för sura uppstötningar är ett helvete!!
    Hoppas bebis inte får samma!