• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-10-29 21:11:35 följande:
    Jasså vad roligt ! :) jag bodde på åland tills september, flyttade sen till österbotten :) När har ni era BF då ?:)

Jaså. Är du härifrån? Jag har bf 26/12, har haft olika bud i januari med så därför är jag kvar här:) Och hon har 4 januari, tror jag d va:)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    fabler skrev 2011-10-29 21:23:59 följande:
    jag sa till sambon att vi får flytta till finland så vi också får så fina saker sonen var på direkt och säger "Kengät" som är enda finska ord han kan än så länge hihi. Eller ungen kan säkert fler bara att jag inte fattar vad han säger. Har försökt få sambon o lära sonen mer men han är så osäker och vill inte lära fel... men han kan ju prata med sina släktingar så helt värdelös tror jag inte han är. Men när sambon märkte att sonen kan vissa tecken (teckenspråk) och nu även vill lära sig engelska ord så har han börjat lite smått att öva lite finska ord.

Härligt, kom till Finland ni:) Coolt att han kan just kengät (skor) =) Här pratar vi nästan alla bara svenska, är många svenskar som flyttat hit.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-29 22:08:08 följande:
    Jaså. Är du härifrån? Jag har bf 26/12, har haft olika bud i januari med så därför är jag kvar här:) Och hon har 4 januari, tror jag d va:)
    jasså okej ! :) ändå tidigt i januari isåfall :)  Jo påsätt o vis är ja väll därifrån, Föddes där, men sedan flyttade jag till österbotten som liten(3år). sedan flyttade jag tillbaks för att studera och nu flyttade jag tillbaks till österbotten, då förhållandet inte blev som man ville o sådär. kände att det kan vara skönt med stöd från släkten, visst har jag många bra vänner på åland, men endå inte riktigt samma sak! :) men kan bra hända ja flyttar tillbaks nångång :)
  • fabler
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-29 22:09:22 följande:
    Härligt, kom till Finland ni:) Coolt att han kan just kengät (skor) =) Här pratar vi nästan alla bara svenska, är många svenskar som flyttat hit.
    tror inte jag får med mig sambon dock kan ju ha lite och göra med att vi  precis köpt hus, sen bor vi ju i borlänge och där bor man länge .
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Blä för att ställa om klockan. Stället för att vakna kvart i sju som ändå inte känns så farligt stod ju klockan idag på 5.44 :s

• Västeråsmamman

Har träningsvärk idag. I både rygg och mage.
    Massa onda förvärkar igår som slutade med ett besök på fl och en bricanylspruta. Sen lugnade det sig och efter 2 h fick vi åka hem.

Varför måste det va så stökigt för?

• LillaEko

Igår var vi på IKEA, så nu är både spjälsäng och skötbord inhandlat.
    Även en byrå som bebis ska ha i sitt rum och madrass, bäddmadrass och madrasskydd.
    MYS

Men tyvärr får jag inte packa upp det än då vi ska ha bebisrummet som sovrum nu när vi ska renovera vårt egna rum.
    Suck, tänk att man kan vara så nyfiken på att öppna paket som man ändå vet vad de innehåller!?!?! 

• LillaEko
    Västeråsmamman skrev 2011-10-30 08:02:01 följande:
    Har träningsvärk idag. I både rygg och mage.
    Massa onda förvärkar igår som slutade med ett besök på fl och en bricanylspruta. Sen lugnade det sig och efter 2 h fick vi åka hem.

Varför måste det va så stökigt för?
    Stackare.
    Du har väl barn sen innan? Har de också velat komma för tidigt? 
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-30 08:03:31 följande:
    Igår var vi på IKEA, så nu är både spjälsäng och skötbord inhandlat.
    Även en byrå som bebis ska ha i sitt rum och madrass, bäddmadrass och madrasskydd.
    MYS

Men tyvärr får jag inte packa upp det än då vi ska ha bebisrummet som sovrum nu när vi ska renovera vårt egna rum.
    Suck, tänk att man kan vara så nyfiken på att öppna paket som man ändå vet vad de innehåller!?!?! 
    ja de e rätt häftigt känsla egentligen närä de kliar i fingrarna över nått man vet vad de är för nått. Och första gången kommer jag ihåg att jag ville provmöblera och greja i sonens rum. Den här gången har vi inget eget rum till bebisen än då hela övervåningen behöves renoveras för att bebisen ska få eget rum.
    elias är världens sötaste!!!
  • nya mamman
    ccecy skrev 2011-10-29 14:26:38 följande:
    Jo jag tycker att det var jätte fina saker ! :) visst om man kanske får barn men 1-2års mellan rum kan man ta pengarna och använda lådsakerna pånytt! :) Bor du också i finland, eller bor du på åland ? :)
    Jag bor på Åland =) Du då?