• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

Tillbax från TUL och liten vägde nu 1780g och var 11,4% mindre än genomsnittet.
    dessa 0,4% gjorde att vi fick en ny tid om 2 veckor.
    Annars såg den pigg ut och grejade massor. Låg med huvudet neråt (vilket jag inte trodde innan, var helt övertygad om att den låg uppåt)
    Och när de skulle mäta lårbenet så sa läkaren att nu kan ni kanske se könet och hon kunde berätta om vi ville men tyvärr så vill ju inte sambon veta så jag fick försöka kika själv men det var ganska lönlöst.

• lullebo
    partouze skrev 2011-11-17 10:25:19 följande:
    Fråga de :) du fär gärna säga va hon sa

Nu har jag varit där och hon kunde inte svara på vad det var eller om det var vanligt. Hon hade aldrig hört ngn som hade så tidigare. Så hon bokade in mig på ett läkarbesök för säkerhets skull. Känns egentligen lite löjligt, för det är ju ingenting som jag direkt lider av eller så. Mest att det känns lite obehagligt.
  • minjalin
    coockiejar skrev 2011-11-18 11:03:47 följande:
    ÅÅÅÅÅÅH, hjälp mig någon! Jag blir snart galen! Har en halsbränna som skär som en kniv i matstrupen på mig - upp o ner - heeela dagen lång! Inge kul att gå o lägga sig när det känns som att man lir uppskuren inifrån :(

Sen har jag nåt illamående som kommer och går hela dagarna - vad 17 är det om? Har mitt illamående från tidigare i graviditet kommit tillbaka?

Och så ska vi inte snacka om sammandragningarna. Magen blir hård som en boll och jag kan knappt röra mig. Det gör ont att sätta sig, resa sig upp, lägga sig, vända på sig, böja sig för att plocka upp ngt osv...
    Någon som har bra tips mot den eländiga halsbrännan? Helst husmorskurer då jag är lite försiktig med kemikalier. Testade några tuggtabletter under min förra graviditet och herregud vad vidriga de var... ju mer jag tuggade desto mer växte de i munnen och det kändes som att jag hade ett lock i halsen...

Sorry för min negativa stämning - men det kändes lättare att få ut det nu :)
    Ramlösa och sötmandel funkar kanon på mig i alla fall när halsbrännan är som värst :) Dricker ramlösa varje dag för att hålla den stången och när det är värre nån dag så knaprar jag en näve mandlar också till drickat :)
  • lullebo
    roxylady skrev 2011-11-18 08:21:33 följande:
    Jo jag blöder näsblod om jag retat näsan ett tag. Tex om man snyter sig flera ggr. Jag brukade iofs ha lätt för det när jag var liten.

Nu är jag inne på MVC och gör en glukosbelastning. Hade 4,0 i fastande värde och ska nu sitta här till 10 för att kolla vad jag har sedan. Hoppas att man klarar det. Annars så hade jag SF-mått på 30, hjärtat slog 144, järnvärde 129(!!!) så järnvärdet var verkligen superbra!! Bebisens huvud ligger nedåt. Så det ser bra ut. Bara hoppas på att sockervärdet ser bra ut sedan.

Har också gjort glukosbelastningen idag, precis kommit hem därifrån. Vet inte vad mitt låg på i fastande, men efter 2 timmar var det 8,3. Lät inte som att det var så väldigt bra, men enligt henne skulle det ligga under 8,6, så det var på gränsen :( Sf-mått på 28, hjärtat slogg 144 här också. Däremot hade mitt hb gått ner till 100 (hade 118 för 4 veckor sen). Får väl hoppas på att det vänder..
  • roxylady
    lullebo skrev 2011-11-18 11:44:26 följande:
    Har också gjort glukosbelastningen idag, precis kommit hem därifrån. Vet inte vad mitt låg på i fastande, men efter 2 timmar var det 8,3. Lät inte som att det var så väldigt bra, men enligt henne skulle det ligga under 8,6, så det var på gränsen :( Sf-mått på 28, hjärtat slogg 144 här också. Däremot hade mitt hb gått ner till 100 (hade 118 för 4 veckor sen). Får väl hoppas på att det vänder..
    Visst var det hemskt? Jag mådde så himla illa när jag satt och väntade på att få gå in och ta sista värdet.. hujedamig.. Hur mådde du när du väntade? Okej men huvudsaken du inte hade över i alla fall :) Min BM sa att man inte skulle ha över 10?? Hm.. jag fick 6,7 efteråt.. man ligger ju lite högre än vanligt efter en belastning i med att man dricker så mkt socker där också ju.
    Sa hon att du skulle ta 2 Niferex om dagen då? Det fick jag göra när jag hade 111 i hb-värde. När jag ökade på så åt jag mkt citrusfrukter runt när jag tog dem och svalde dem med jouice. Så det måste ju ha hjälpt lite. Jag fick gå ned med en tablett per dag nu iaf.
  • got2b

Här gör alla glukosbelastning verkar det som. När jag gjorde min skulle jag fasta från midnatt och vara där kl 8. Inga tester togs innan äckeldrickan skulle ner. Satt där och mådde skit i typ två timmar sen togs ett stick i fingret. Hade 4 i värde då.

• Västeråsmamman

Var på bm kontroll idag.
    Blodtryck 132/91
    Hjärtljud 170
    Protein 0
    Sf 32

Hjärtljuden var höga pga bricanyltabletten jag tog mot förvärkarna i morse.

• Moniqe1979

skriver inte ofta i tråden för hinner inte med att läsa allt men vill tipsa dem som har sjunkande HB om thin crips från lidl. en karton kostar 10:- och på 3 skivor får man i sig sitt dagliga behov av järn samtidigt som det är bra fibrer för magen, lite syrliga i smaken men funkar att gå och småtugga på som typ "mellis" på jobbet utan smör eller nånting på. gick från 97 till 126 på 3 veckor utan en enda järntablett... (äter ca 5 skivor om dagen)

• Moniqe1979
    got2b skrev 2011-11-18 12:19:54 följande:
    Här gör alla glukosbelastning verkar det som. När jag gjorde min skulle jag fasta från midnatt och vara där kl 8. Inga tester togs innan äckeldrickan skulle ner. Satt där och mådde skit i typ två timmar sen togs ett stick i fingret. Hade 4 i värde då.
    Vad konstigt att de inte tog nått stick i fingret innan det SKA de ju göra så de har ett  "före och efter värde" samt till mig sa dem att hade man under 2.0 innan så kan de inte göra testet (jag hade 5,1 innan och 7,2 efter vilket ansågs som bra