• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pamper

hej alla!

tänkte tipsa om denna länk sida med rabattkoder hos ellos
    www.dumsnal.se/rabattkoder.php

om d inte funkar kan man googla på fler koder

jag utnyttjade erbjudandet om att f 40% på sina 2 dyraste varor + en lampa som premie
    lampan skiter jag i =)

men köpte ett pingu spjälsängsskydd 500kr, 300kr med rabatt
    www.ellos.se/cv/_/N-&Ntt=r%C3%A4tt+start
    (nu verkar d inte finnas kvar men där e med tummen oxå)

o sen velade ja om jag skulle ta pingu filten eller vad..... det blev ett startpaket i 8 delar 300kr, 180kr med rabatt
    www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Startpaket/EllosKids/_/N-f4lZ1z128ggZ1z141xe

523,50 betalade jag med frakt! annars skulle det blivit ca 850kr med frakten

japp jag gillar o fynda...... =)

• Prinzessan
    LillaEko skrev 2011-11-18 09:45:18 följande:
    Jag har ju inte haft några större problem med sömnen tidigare. Vaknar ju i vanliga fall runt 6-7, så att jag idag vaknade redan 3.30 och inte kunde somna om är jag inte så orolig för.

Men nu vilar jag och hunden i soffan efter morgonens aktiviteter.
    Laddar för långpromenad med god vän, hund och hennes söta lilla 9 månader gamla dotter. 
    Jag ahr inte haft så svårt att sova, mer vaknt å vänt på mej å sen varit kissnödig såklart. Men 2 dagar i den här veckan vaknade jag typ vid 3 å kunde inte somna om. Tyckte att det kändes som att jag hade svårt att andas.. och kunde inte slappna av :(
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 09:43:06 följande:
    Leia: jag låg alltid på 4,0 innan förra gången så BM blev ju lite förvånad. Hrm.

Ja men verkligen! Åker hem en sväng efter detta och vilar tror jag allt!!
    Ja det var ju lite skumt. Men snart får du hem och äta i alla fall!
  • roxylady

Leia: tyckte jag med. Men hon sa att det kunde vara så när man närmar sig runt v30. Så hon trodde inte att jag behövde oroa mig. Men det gör man ju ändå såklart! Bebisen är inte för stor eller nått sånt heller. Han mår så bra där inne så:) ska försöka sluta oroa mig över detta nu hehe. Ja nu snart ska jag äntligen få äta och veta också!:)

• roxylady

Mitt värde såg bra ut så jag hade inget problem med socker eller graviddiabetes som vi trodde! Så SKÖNT!!!!

• Snusmumriken80

Jisses vad ni skriver, hinner inte alls med jag Är så less på allt, sover pissdåligt, har ont, är snorig ännu efter 8 veckor Blir snart galen! 

Är i v.34+4 (tror jag) och har ingen lust att va social alls. Men man blir ju knäpp här hemma med. Inte lätt!

Nästa vecka ska jag på sista ul, alltid ngt

Ha en bra dag!     

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 10:04:23 följande:
    Mitt värde såg bra ut så jag hade inget problem med socker eller graviddiabetes som vi trodde! Så SKÖNT!!!!
    Skönt :)
  • roxylady

Menade såklart att det var som vi trodde och inte att vi trodde att jag hade problem haha! Insåg hur jag skrev där :) Ja jätteskönt!

• coockiejar

ÅÅÅÅÅÅH, hjälp mig någon! Jag blir snart galen! Har en halsbränna som skär som en kniv i matstrupen på mig - upp o ner - heeela dagen lång! Inge kul att gå o lägga sig när det känns som att man lir uppskuren inifrån :(

Sen har jag nåt illamående som kommer och går hela dagarna - vad 17 är det om? Har mitt illamående från tidigare i graviditet kommit tillbaka?

Och så ska vi inte snacka om sammandragningarna. Magen blir hård som en boll och jag kan knappt röra mig. Det gör ont att sätta sig, resa sig upp, lägga sig, vända på sig, böja sig för att plocka upp ngt osv...
    Någon som har bra tips mot den eländiga halsbrännan? Helst husmorskurer då jag är lite försiktig med kemikalier. Testade några tuggtabletter under min förra graviditet och herregud vad vidriga de var... ju mer jag tuggade desto mer växte de i munnen och det kändes som att jag hade ett lock i halsen...

Sorry för min negativa stämning - men det kändes lättare att få ut det nu :)

• syntetica
    coockiejar skrev 2011-11-18 11:03:47 följande:
    ÅÅÅÅÅÅH, hjälp mig någon! Jag blir snart galen! Har en halsbränna som skär som en kniv i matstrupen på mig - upp o ner - heeela dagen lång! Inge kul att gå o lägga sig när det känns som att man lir uppskuren inifrån :(

Sen har jag nåt illamående som kommer och går hela dagarna - vad 17 är det om? Har mitt illamående från tidigare i graviditet kommit tillbaka?

Och så ska vi inte snacka om sammandragningarna. Magen blir hård som en boll och jag kan knappt röra mig. Det gör ont att sätta sig, resa sig upp, lägga sig, vända på sig, böja sig för att plocka upp ngt osv...
    Någon som har bra tips mot den eländiga halsbrännan? Helst husmorskurer då jag är lite försiktig med kemikalier. Testade några tuggtabletter under min förra graviditet och herregud vad vidriga de var... ju mer jag tuggade desto mer växte de i munnen och det kändes som att jag hade ett lock i halsen...

Sorry för min negativa stämning - men det kändes lättare att få ut det nu :)
    Jag tycker mjölk hjälper när min halsbränna är som värst, eller typ loka och ramlösa