• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Jag har börjat tänka på mycket på förlossningen. Tänk om min lilla inte vänder sig (ligger i säte nu v.32+4) och att ett ev vändningsförsök misslyckas. Är rädd för KS och operationer öht. Vill så himla gärna uppleva en vaginal förlossning igen då det gick så bra med första. Nån fler som riskerar ks som känner likadant?

• Tärning6
    fair skrev 2011-11-22 07:55:56 följande:
    Jag har börjat tänka på mycket på förlossningen. Tänk om min lilla inte vänder sig (ligger i säte nu v.32+4) och att ett ev vändningsförsök misslyckas. Är rädd för KS och operationer öht. Vill så himla gärna uppleva en vaginal förlossning igen då det gick så bra med första. Nån fler som riskerar ks som känner likadant?
    JAg fick ks med sonen och visst de e inte kul men det gick bra mitt ärr syns knapt, förstår att du är rädd men tänk possetivt hur det än blir så får du träffa den lilla filuren i magen
  • ccecy
    Västeråsmamman skrev 2011-11-22 03:51:56 följande:
    C3c det är jättebra att de kollar igen. Min första son vägde 1400g i v 32, sen föddes han i v 35 och vägde 1790g. varför han var så liten är det ingen som kunde svara på. Man misstänkte havandeskapsförgiftning men gick inte att belägga det.
    Han mådde i alla fall hur bra som helst trots att han var liten. Var konstant hungrig efter födseln.
    Det var en liten kille det! men skönt att han var som det skulle sedan och att de inte var några större problem! :) Jag skall till mvc på möte idag också, så får ju fråga henne lite mera då :) o se ifall det skulle kunna vara havandeskapsförgiftning eller nånting eller vad som gör det, så ja funderar nog om det kanske börjar bli så att man kan börja packa bbväskan redan.
  • roxylady

Undrar om det finns risker med att göra gravidmassager nu?? Har pratat med en massör som gör sådant och bokat tid med henne. De rekommenderade att man skulle vara mellan v16-32. Jag kommer att vara i v31+6 när jag ska in på min tid. Är det dumt att göra detta eller är det så pass ok att det inte kan vara igångsättande för att de vet hur man gör å var man inte får trycka osv??

• minjalin
    Velociped skrev 2011-11-21 21:57:10 följande:
    Leia - vad är ett födelsedagståg?

Vi känner ju inte varandra så väl så det känns konstigt att köpa något allt för "stort" också... :/
    Ett födelsedagståg är ett litet trätåg i olika fina färger som man kan sätta ljus i och så brukar det finnas med fina träsiffror. Så tar man fram den siffran som barnet fyller plus samma antal ljus och ställer fram tåget på bordet. Vi fick det när vi hade namngivning (fast istället för tåg så var det en herde med får och så höll herden i siffrorna och så satte man ljusen i fåren) Blev väldigt uppskattat av oss och vi köpte ett jättefint tåg till sonens kusin när hon hade namngivning och det vart väldigt uppskattat det med. Har sett ett tåg på IEMS nyligen. Sen brukar även sånna där lite gammaldags leksaksaffärer med träleksaker och sånt (typ krabat och liknande) ha sånna också. Här är en länk där det finns lite sånt t.ex. Bara googlade. Finns nog hur mycket som helst på nätet. Men i butik verkar dom ligga på ungefär 200-250 kr :)

http://www.blaelefant.se/sv/artiklar/doppresenter-2/index.html?gclid=CPXFs_7ayawCFcbwzAod4QMWqQ
  • Someday

Hoppas att våra bebisar stannar kvar i magen en liten stund till! Det är lite tidigt att föda barn nu! Jag väntar gärna några veckor till... Har också risk för prematur förlossning nämligen. Försöker att inte tänka på det, fast det pluppar upp några gånger per dag ändå. Oro för allt som kan gå fel och så vidare. Min bebis ligger också med huvudet neråt och det känns!! Ska på tillväxt UL på torsdag. Hoppas att inte bebis är allt för stor eller för liten utan precis så lagom som bebis ska vara...

• Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-22 08:13:37 följande:
    Undrar om det finns risker med att göra gravidmassager nu?? Har pratat med en massör som gör sådant och bokat tid med henne. De rekommenderade att man skulle vara mellan v16-32. Jag kommer att vara i v31+6 när jag ska in på min tid. Är det dumt att göra detta eller är det så pass ok att det inte kan vara igångsättande för att de vet hur man gör å var man inte får trycka osv??

Jag tror inte det är ngn fara. Har nog varit på gravidmassage senare än v.32 med de förra barnen och det har inte varit farligt, har experterna sagt. Njut du
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Empa86

Jag tror det ska gå bra, tappen var inte påverkad hittills men bebis ligger och pressar huvudet neråt så de är väl lite oroligt ändå. Men jag tycker gott att den kan stanna där inne till efter nyår iaf. Sen får den väl komma när den vill!