• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87

Har haft sammandragningar hela natten så det fick bli en runda till smvc i förmiddags, det visade sig att det var en urinvägsinfektion så nu blir det antibiotika i 5 dagar.

• PrickenoGrodan
    Bullen i ugnen skrev 2011-11-21 16:50:45 följande:
    Ska sy ett örngott och ev. påslakan och lakan  till bebisen, tips på någon sida (eller fysisk affär) som säljer snygga, trendiga barntyger?
    Jag tyckte faktiskt att IKEA hade lite roliga barntyger idag när jag var där men annars är tyger från mario underbara. Sök på mario på nätet.
  • PrickenoGrodan
    Velociped skrev 2011-11-21 15:45:00 följande:
    Just nu känns livet riktigt skit! Arbetsterapeuten kunde inte säga varför jag har ont i handlederna men säger vidare att hon inte tror jag någonsin haft karpaltunnelsyndrom...?? (vilket jag ju fick som diagnos när händerna domnade bort för två veckor sedan) Hennes gissning nu är istället att det antagligen beror på min reumatiska sjukdom - som aldrig tidigare suttit i händerna eller handlederna - men att det säkert brutit ut/påverkats av graviditeten...

...sen säger hon vidare att det kanske är en 50/50 chans att det går över när bebisen är född...

50/50??? Min högra handled är nu så stel och öm att jag inte kan vinkla den, min sambo måste hjälpa mig med bh-n, jag kan för fan knappt torka mig när jag varit på toaletten. Om det inte blir bättre än vad det är nu, hur ska jag då kunna ta hand om bebis? Jag kan inte lyfta nånting med höger hand, vänster är bättre, men mest för att jag helt enkelt inte använder den lika mycket.

Jag bröt ihop och bara grät hos arbetsterapeuten av tanken. Om man inte kan lita på sina händer hur ska man då kunna ta hand om sin bebis? Vill bara gråta... 
    Men är hon verkligen kvalificerad att ställa en diagnos? Hoppas det löser sig. Kram
  • fabler
    LillaJag89 skrev 2011-11-21 16:00:06 följande:
    Efter två veckors körkortsintensiv klarade jag körkortet idag på första försöket.
    Nu ska jag bara lägga den ork som finns på bebis ankomst och julen. underbart!

50 dagar kvar till bf idag :D
    Grattis!!!! Jag har nu snart haft mitt i två år och de är väl de kan jag se som en klar fördel jämfört med föräldraledigheten med sonen. De va inte alls lika lätt att göra saker när när man var föräldraledig med sonen då man var förvisad till buss eller tåg för att ta sig när sambon jobbade.
    elias är världens sötaste!!!
  • MissT
    LillaJag89 skrev 2011-11-21 16:00:06 följande:
    Efter två veckors körkortsintensiv klarade jag körkortet idag på första försöket.
    Nu ska jag bara lägga den ork som finns på bebis ankomst och julen. underbart!

50 dagar kvar till bf idag :D
    Stort grattis till körkortet!
  • zatori

Vecka 32 idag! (31+0) Har varit hos barnmorskan och allt verkade bra. Både jag och min sambo fick med hjälp av bm känna hur bebis låg och kände det lilla huvudet. <3 Just nu låg den med huvudet neråt och det gjorde den senaste gången också för ca 2 veckor sedan, men är inte fixerad ännu.

Blodtryck: 120/70
    Sf: 29
    Hjärtljud: 156

• bumbi 84

ccecy skrev 2011-11-21 16:21:33 följande:
    Just så :) hellre skulle jag nog ligga i den ändan av kurvan tror jag :) men får hoppas de bara var nån liten felmätning :)
    Jag har inte varit inne i vecka 32 men var inne vecka 28+4 och då vägde den 1500gram vilket var +10%

Vet inte om du har sett kurvan dom går efter men lägger in en bild så kan du själv kika vart din lill* ligger.

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • ccecy
    bumbi 84 skrev 2011-11-21 20:13:47 följande:
    Jag har inte varit inne i vecka 32 men var inne vecka 28+4 och då vägde den 1500gram vilket var +10%

Vet inte om du har sett kurvan dom går efter men lägger in en bild så kan du själv kika vart din lill* ligger.

Ligger nog i den nedre kurvan isåfall om lite lite under det också ;/ om ja förstår den rätt o kollar på rätt ställe, Jag  hoppas att dom gjort felräkningar bara :/ annars kommer bebis väga ca 2,5kg i v 40, det är väldigt lite!
  • bumbi 84
    ccecy skrev 2011-11-21 20:19:32 följande:
    Ligger nog i den nedre kurvan isåfall om lite lite under det också ;/ om ja förstår den rätt o kollar på rätt ställe, Jag  hoppas att dom gjort felräkningar bara :/ annars kommer bebis väga ca 2,5kg i v 40, det är väldigt lite!

Sa dom några  procent? Ja det blir ju en liten då. Med min nr två mätte dom fel och på ul 2 veckor senare var hon normal stor och vägde 3630gram i vecka 40+3
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112