• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna
    misssally skrev 2011-11-21 21:00:19 följande:
    990!! Det var ju ännu billigare. Jag ställer samma fråga till dig, vet du om det går att beställa? :)
    Barnens hus i Sisjön. Detta var i september, såg nu att de har höjt priset till 1295:- men det är ju fortfarande ett bra pris.
  • Västeråsmamman

C3c det är jättebra att de kollar igen. Min första son vägde 1400g i v 32, sen föddes han i v 35 och vägde 1790g. varför han var så liten är det ingen som kunde svara på. Man misstänkte havandeskapsförgiftning men gick inte att belägga det.
    Han mådde i alla fall hur bra som helst trots att han var liten. Var konstant hungrig efter födseln.

• Empa86

God morgon på er!
    Jag är sedan igår förmiddag inskriven på förlossningen! Jag har haft lite mycket sd i helgen (inte gjort ont) och tänkte bara ringa och kolla vad som är "normalt" . Tog bussen från jobbet till sjukan och tänkte att "jag är snart tillbaka". Men ikke! Det visade sig att det var lilla bebis som lagt sig med huvudet ner, fixerad och klar för start! Jag har hittills fått tre bricanylsprutor innan natten, och nu väntar jag på att de ska komma och se att jag är vaken så jag får veta om jag får komma hem eller inte. Det är inge kul att ligga här bland alla skrikandes kvinnor som får sina bebisar medan en annan gör allt för att den inte ska komma ut nu! 
    Dagens insikt är iaf att man inte ska skaffa ett heltids jobb när det är två månader kvar till BF:)

• Alltochinget

Misssally, vi köpte vårt babyskydd på babyland (numera barnens hus).

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Empa86
    misssally skrev 2011-11-21 21:00:19 följande:
    Oj det var ett bra pris, de hade kampanj på Babyproffsen nu 1595:-, men ni fick det ju ännu billigare.. Var var det? Finns det någon webshop som man kan beställa ifrån?
    SysterAnna skrev 2011-11-20 20:17:07 följande:
    Grattis till prinsen SFHelen!!! Lycka till med allt.

Vi har också köpt brio primo.  990:- inklusive bas. Har en liten bil och detta skall vara ett av de minsta på marknaden, ska också vara ett av dem lättaste också vilket är smidigt då vi bor på 3:e våningen. Dessutom som någon annan skrev att basen är både bältesanpassad och iso-fixanpassad är väldigt smidigt då vi har isifox i vår bil men det har inte svärfars bil som vi lånar ibland när vi behöver större bil.
    990!! Det var ju ännu billigare. Jag ställer samma fråga till dig, vet du om det går att beställa? :)
    Vi köpte också Brio primo 1295 på barnens hus, det var inte alls länge sen!
  • elinson
    Empa86 skrev 2011-11-22 07:04:17 följande:
    God morgon på er!
    Jag är sedan igår förmiddag inskriven på förlossningen! Jag har haft lite mycket sd i helgen (inte gjort ont) och tänkte bara ringa och kolla vad som är "normalt" . Tog bussen från jobbet till sjukan och tänkte att "jag är snart tillbaka". Men ikke! Det visade sig att det var lilla bebis som lagt sig med huvudet ner, fixerad och klar för start! Jag har hittills fått tre bricanylsprutor innan natten, och nu väntar jag på att de ska komma och se att jag är vaken så jag får veta om jag får komma hem eller inte. Det är inge kul att ligga här bland alla skrikandes kvinnor som får sina bebisar medan en annan gör allt för att den inte ska komma ut nu! 
    Dagens insikt är iaf att man inte ska skaffa ett heltids jobb när det är två månader kvar till BF:)
    Knip!!
    Jag var inne på förlossningen för två veckor sedan, tänkte som du "bara en snabb koll så kan jag åka hem sen..." Men jag blev kvar en hel dag tills SD roade sig (efter lite medicinering). Hoppas ni får komma hem snart och att det är falskt alarm. 
  • Empa86
    elinson skrev 2011-11-22 07:39:04 följande:
    Knip!!
    Jag var inne på förlossningen för två veckor sedan, tänkte som du "bara en snabb koll så kan jag åka hem sen..." Men jag blev kvar en hel dag tills SD roade sig (efter lite medicinering). Hoppas ni får komma hem snart och att det är falskt alarm. 
    Haha jag kniper allt jag kan;) Ja jag tror nästan jag får åka hem idag och frågan är bara med för råd, om jag får fortsätta jobba eller om det är soffläge som gäller..
  • fair

Empa86: hoppas inte bebis tänkt sig ut nu, ska hålla tummarna! Hoppas du får komma hem och se då till att vila!! :)