• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-24 13:57:32 följande:
    Paet - jag har ju redan fått kostråd och äter, som jag har skrivit lite förut, exakt som jag ska, möjligen ett glas mjölk för mycket då och då. Bm säger att jag inte ska oroa mig i förtid, med blodsockermätaren ska jag framöver kolla värdena före och efter mat och kanske visar de inte på något problem då (känns ju långsökt, eller hur?)

Rekommendationerna för patienten är: ändra kostvanor (redan gjort sedan flera veckor tillbaka), motionera mer (har svåra foglossningar, gå på vattengymnastik vilket är det enda som är skonsamt nog, klarar 10minuters promenad med hundarna utöver det), sluta röka (röker inte). Mao finns det inget kvar jag kan ändra.

Vet att jag är negativ men ser bara framför mig hur jag ska bli uppläxad av en dietist för matvanor jag inte har, risker för bebisen (mitt sf-mått är redan stort), och upp till 70% risk att jag får typ2-diabetes i framtiden...
    Okej.. trist att mjölken ska behövas dras ned Hm jaa.. visst kan det ju vara skönt att veta vad man har för värden.. men det är ju svårt ändå.. håller med dig.

Ja men fy.. vad gör man då om man redan sköter sig? Ursch jag känner som du att man varken vet hit eller dit då

Jag men det är ju klart man känner så! Men det är ju bara att säga vad du äter och läxa upp dem tillbaka!! De kan ju inte klaga på någon som redan sköter sig. Nä jag hoppas på att det löser sig för dig och att du slipper få något mer i framtiden!
  • Spears
    pamatakada skrev 2011-11-24 12:41:57 följande:

Vi gjorde en TUL den 29 oktober av ren nyfikenhet och då var jag i v 28+4 och då vägde barnet 1399 g och givitvis tog vi reda på könet så den 18 januari så kommer det en Maximillian till världen.

En Maximillan till här :)
  • Mea

Hur mår ni nu? Jag tycker att det har blivit väldigt jobbigt att böja sig ner.. magen växer mer o mer för varje dag känns det som, så det är ju inte konstigt att den är ivägen..

Har era små vänt sig rätt än? Här har vi en liten som trivs med att ligga på tvären..

• Frökenolson
    Mea skrev 2011-11-24 18:43:39 följande:
    Hur mår ni nu? Jag tycker att det har blivit väldigt jobbigt att böja sig ner.. magen växer mer o mer för varje dag känns det som, så det är ju inte konstigt att den är ivägen..

Har era små vänt sig rätt än? Här har vi en liten som trivs med att ligga på tvären..

Liten i magen har lagt sig till rätta nu, fortfarande ruckbar men ändå... men jag kan inte påstå att det känns lättare att andas eller röra sig än i allafall.. kan inte fatta att det är en månad kvar, hur skall man kunna röra sig i jul eller hur bebis ska få plats...
  • Frökenolson
    syntetica skrev 2011-11-24 19:03:38 följande:
    En fråga, hur lyckas ni raka era små ben`? 

jag har slutat, men det går om jag vill, sätter upp benet mot väggen i duchen. håret på mina ben har nästan slutat växa!
  • syntetica
    Frökenolson skrev 2011-11-24 19:07:49 följande:
    jag har slutat, men det går om jag vill, sätter upp benet mot väggen i duchen. håret på mina ben har nästan slutat växa!
    Vilken tur somliga har ;) en annan får ju hårväxt som en karl.. 
    Och insett att det går fan inte att raka benen,
    så antingen får jag väl skippa det eller be sambon raka dom,
    men det känns skumt. 
  • ccecy

jag rakar nog inte mina ben heller, har så ljusa hårstrån så dom syns knappt, och så är ja ju ensamstående så har ju ingen jag behöver visa upp dom för heller! men till vårsommarn får ja börja igen :) då man börjar gå med kortare byxor o kläningar o sådär :)

• minjalin
    syntetica skrev 2011-11-24 19:03:38 följande:
    En fråga, hur lyckas ni raka era små ben`? 
    Sätter upp benet mot badkarskanten bara så är det inga problem :) Men att håla ordning på pubishåret börjar bli tajt men än så länge går det. Mitt växer gärna ovanför troskanten om man inte håller efter det så rakar gärna ner en bit och även längs med bikinilinjen. I värsta fall får jag väl be sambon om hjälp xD förra grav sket jag i den delen men denna gången vill jag hålla efter det. Men benen var inga problem förra grav heller även om det var liiite jobbigt sista veckorna men då var jag större än jag är nu. Tycker nästan min mage börjar kännas liten så är lite nojig, men ska till bm nästa vecka på fredag så vi får se hur det ser ut då. Ska ta bild imorn också och jämföra med för 2 veckor sedan så förhoppningsvis ser jag skillnad då.