• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Är det någon av er som brukar sticka ? :) skulle behöva ett enkelt mönster på en babymössa :) stickat massa vantar o sockor nu :p vill prova på något nytt :)

• syntetica
    minjalin skrev 2011-11-24 19:28:25 följande:
    Sätter upp benet mot badkarskanten bara så är det inga problem :) Men att håla ordning på pubishåret börjar bli tajt men än så länge går det. Mitt växer gärna ovanför troskanten om man inte håller efter det så rakar gärna ner en bit och även längs med bikinilinjen. I värsta fall får jag väl be sambon om hjälp xD förra grav sket jag i den delen men denna gången vill jag hålla efter det. Men benen var inga problem förra grav heller även om det var liiite jobbigt sista veckorna men då var jag större än jag är nu. Tycker nästan min mage börjar kännas liten så är lite nojig, men ska till bm nästa vecka på fredag så vi får se hur det ser ut då. Ska ta bild imorn också och jämföra med för 2 veckor sedan så förhoppningsvis ser jag skillnad då.
    Tycker luften tar slut efter ett tag när jag står så, sen börjar jag gärna må illa. 
    Antingen har jag världens kortaste armar eller så gör jag bara fel ;)

Bikinilinjen är också ett problem, men sen hittade jag lösningen, en stor spegel ;)  
  • Tärning6

Hej i dag har jag varit på TUL allt såg bra ut å kurvan följdes å var till och med något förbättrad än sist :D
    Bebis beräknades väga 2316g och har en ca slutvikt på runt 4000g om jag går tiden ut.
    är i v32+0 i dag

• ccecy
    Tärning6 skrev 2011-11-24 20:02:11 följande:
    Hej i dag har jag varit på TUL allt såg bra ut å kurvan följdes å var till och med något förbättrad än sist :D
    Bebis beräknades väga 2316g och har en ca slutvikt på runt 4000g om jag går tiden ut.
    är i v32+0 i dag
    Vad skönt att allt såg bra ut ! :) det är ju riktigt passligt vikt, lite över medel men de är bara bra :)
  • Moniqe1979
    syntetica skrev 2011-11-24 19:03:38 följande:
    En fråga, hur lyckas ni raka era små ben`? 

Gett upp och köpt weet på sprayburk. sen ahr lyckligtvis sonen en rätt hög pall till hanfatet helt i plast så sitter på den i duschen då har det gått bra att nå ner... tycker det är värre att lyckas klippa tånaglarna
  • syntetica
    Moniqe1979 skrev 2011-11-24 20:08:25 följande:
    Gett upp och köpt weet på sprayburk. sen ahr lyckligtvis sonen en rätt hög pall till hanfatet helt i plast så sitter på den i duschen då har det gått bra att nå ner... tycker det är värre att lyckas klippa tånaglarna
    Funkar den? 
  • fabler
    Moniqe1979 skrev 2011-11-24 20:08:25 följande:
    håller med.
    elias är världens sötaste!!!
  • Moniqe1979
    syntetica skrev 2011-11-24 20:10:25 följande:
    Funkar den? 
    Japp  men man bahöver ju fortfarande  "skrapa" bort skummet med en spattel så ner måste man men håller längre än att raka...  överskrider man behandlings tiden rejält (vilket man ju inte sjkall) så räcker det med att duscha bort....
  • syntetica
    Moniqe1979 skrev 2011-11-24 21:55:33 följande:
    Japp  men man bahöver ju fortfarande  "skrapa" bort skummet med en spattel så ner måste man men håller längre än att raka...  överskrider man behandlings tiden rejält (vilket man ju inte sjkall) så räcker det med att duscha bort....
    jag tror jag helt enkelt får vara hårig :(
  • Jamirl

ames:
    Ja, jag förstår att du tvättar. Jag måste skaffa en byrå som jag får plats med alla hans kläder i, men ska börja tvätta. Fick hem fina åkpåsen idag på posten, ska stoppa den i tvätten så är den klar me

Vet att jag med första satt upp spjälsängen redan vid denna tidpunkt, bäddat och allt, fick tvätta om lakanen Nån annan som redan gjort det? Kanske ska göra det om 3 veckor, då är det 3 veckor kvar
    Går in i v 35 imorgon, sååååå mysigt!! Ska till Ikea med mina 2 andra kottar imorgon och köpa skötbords grejer och lite lakan.