• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Jämthund - klyschan "en olycka kommer sällan ensam" tycker jag stämmer allt för ofta. :/ Tur att allt gick bra med bebis iaf.

• roxylady
    minjalin skrev 2011-12-02 19:16:34 följande:
    Hehe, jag tycker det är lite fult i breaking dawn att hon känner när dom skär upp magen för hon har ju brutit ryggraden så borde inte hon vara helt förlamad? Är inte så insatt men känns ju typ så :P

Tror inte det spelar nån roll alls faktiskt. Det positiva är ju att enligt min kompis mamma som är bm så berodde förmodligen Leons huvudform på att han fixerades så tidigt för han hade liksom växt med bäckenet och det gjorde ju huvudet toppigt så det var inte så stort i omkrets ;) Fast istället hade han ju sin hans vid huvudet så det blev ju ändå lite större än det egentligen var men det hade han ju kunnat till ett större huvud också och det kanske itne ahde vart så roligt :P Sen sägs det vara lite lättare att andas när bebis fixerat sig och det stämmer på den här, men stämde inte på Leon. Men hade ju som sagt ett SF-mått på 37 cm i den här veckan fastän han var fixerad medan jag nu har 34 cm så på Leon hade jag svårt att andas hela tiden och mina revben tog kål på mig typ. Nu börjar jag känna av revbenen om jag sitter för mycket vid datorn då jag har den i soffan (men sitter jag vid skrivbordet får jag ont i fogarna istället plus att det är så tråkigt att sitta där) Med Leon hade jag konstant "håll" vid revbenen på ena sidan och gjorde rent ut sagt skitont hela tiden :P

Har din fixerat sig än? 
    Ja men eller hur! Men jag har för mig att det inte är ryggraden som pajar i boken i alla fall.. utan att det är fler revben som går av. uuh det kan ju faktiskt hända på ritkigt.. fast inte så illa... Kan tänka mig att det känns så!! Aj aj...

Nä men tänkte på det också.. borde ju inte spela någon roll bara h*n kommer ut när h*n ska osv :)
    Men det måste ju vara lättare att komma ut om det är lite toppigt??
    Ja jag har också hört det! Skönt att det är lättare nu!! Underlättar ju i massor! Ja det var skillnad! Men kan inte det bero på hur livmodern är också varje graviditet? Fast bebis kan vara lika stor/liten eller?

Min har inte fixerat sig, men han ligger med huvudet nedåt men rörligt. Det har han gjort senaste tiden. Och hoppas att han förblir så. Tror själv han får mer plats så. Men längtar tills han sjunker ned lite för jag har tufft å andas emellanåt!
  • roxylady
    fair skrev 2011-12-02 19:19:16 följande:
    Paet: från och med idag stoppar dem inte förlossningen om den skulle starta. Men varför det är en milstolpe för mig är för att jag inte behöver ta det lika lugnt längre.
    Okej! Det visste jag inte. Intressant att veta :) Skönt det :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-02 19:34:06 följande:
    Ja men eller hur! Men jag har för mig att det inte är ryggraden som pajar i boken i alla fall.. utan att det är fler revben som går av. uuh det kan ju faktiskt hända på ritkigt.. fast inte så illa... Kan tänka mig att det känns så!! Aj aj...

Nä men tänkte på det också.. borde ju inte spela någon roll bara h*n kommer ut när h*n ska osv :)
    Men det måste ju vara lättare att komma ut om det är lite toppigt??
    Ja jag har också hört det! Skönt att det är lättare nu!! Underlättar ju i massor! Ja det var skillnad! Men kan inte det bero på hur livmodern är också varje graviditet? Fast bebis kan vara lika stor/liten eller?

Min har inte fixerat sig, men han ligger med huvudet nedåt men rörligt. Det har han gjort senaste tiden. Och hoppas att han förblir så. Tror själv han får mer plats så. Men längtar tills han sjunker ned lite för jag har tufft å andas emellanåt!
    Jag har för mig att ryggraden går av men ska inte svära på det. En kompis hade också för sig det så hon ska leta upp det i boken tills imorn ;)

Nä då, ut kommer dom på nåt sätt ;) Nja, beror ju på bebisens läge, hur stor den är, mängden fostervatten m.m. Var ju 3 cm större i v 25+ än jag var med Leon och låg lika i v 29+ så det kan växla. Slutar förmodligen på ungefär samma som jag gjorde med Leon.

Okej, det blir han nog :) Men visst hade det vart skönt om han ville fixera sig så du förhoppningsvis får lättare att andas! 
  • syntetica

Usch blir så arg ibland på mig själv,
    glömde ta mina allergitabletter igår innan jag somnade..
    Och det fick jag sota för.. Kliat sönder precis hela axlarna, ryggen, nacken och halsen...
    Och det gör så ONT! Så jag vet inte vart jag ska ta vägen..

• fabler
    syntetica skrev 2011-12-02 20:19:02 följande:
    Usch blir så arg ibland på mig själv,
    glömde ta mina allergitabletter igår innan jag somnade..
    Och det fick jag sota för.. Kliat sönder precis hela axlarna, ryggen, nacken och halsen...
    Och det gör så ONT! Så jag vet inte vart jag ska ta vägen..
    vad är de för allergi du har?
    elias är världens sötaste!!!
  • syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 20:30:28 följande:
    vad är de för allergi du har?
    Först är jag överkänslig mot vatten, och sen har jag atopiska eksem. 
  • fabler
    syntetica skrev 2011-12-02 20:37:55 följande:
    Först är jag överkänslig mot vatten, och sen har jag atopiska eksem. 
    vad jobbigt. Jag vet ju själv hur de kliar när jag inte smörjt mina eksem och då kändes mina problem väldigt lindriga i jämförelse med dig.
    elias är världens sötaste!!!
  • syntetica
    fabler skrev 2011-12-02 20:50:02 följande:
    vad jobbigt. Jag vet ju själv hur de kliar när jag inte smörjt mina eksem och då kändes mina problem väldigt lindriga i jämförelse med dig.
    Ja och det blir bara sämre och sämre ju längre jag går gravid.. :(
    Jag vill kunna njuta ju, men smörjer och smörjer och hoppas att det blir lite
    bättre inom en snar framtid 
  • Snusmumriken80

Har varit till bm idag.

v.36+4
    vikt: 88,8 +20,8kg
    Blodtryck: 116/72
    HB: 122, äntligen har d stigit så nu behöver jag bara ta tablett en gång om dagen
    SF-mått: 39

Igångsättning senast 19/12, känns skönt att man får kom hem till jul

Fick även Panacod utskriven idag, värkmedicin med morfin ( ) i, så att jag får sova. Lär inte vara farligt då jag bara ska ta dem till natten.          

*mamma till B-05, F-07, B-08*