• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag får som en sjukt brännande smärta (typ som getingstick) i höjd med revbenen under höger bröst ibland. Gör verkligen fruktansvärt ont.
    Någon mer som känt det?

• Serendipitet

Tror att någon skrev det innan men kanske dags att lägga till en tråd om födda bebisar, datum och vikt/längd
    Tror det hade varit kul :) Vad säger ni?

• MissT

Är i v 34+0 och nyss hemkommen från MVC och SMV.
    Mina värden:
    SF-mått: 31
    Hb: 124
    B-glukos: 3,8

Värdena såg bra ut förutom att sf-måttet inte ökat sedan förra mätningen i v 31+4 så jag ska tillbaka för ny mätning om en vecka. Kan bero på att det inte var samma BM som mäter men jag och maken har också märkt att att magens tillväxt minskat/stannat av. Var stor i början men sen har det planat av. Enligt måtten jag har nu har sf-måttet bara ökat 5cm på 10v vilket inte känns så mycket. Låg från början nära översta kurvan och sedan mellan den högsta och "normalkurvan" och nu under "normalkurvan". Dessutom har fosterrörelserna minskat i både styrka och antal den senaste veckan så BM ringde SMV och skickade dit mig. Fick ligga med kurva och allt såg tack och lov bra ut. Tänk vad de kan skrämmas de små.....

• shadowstorm

Jag insåg idag att jag höll på förfalla så jag boka en tid på make up store och köpte lite nytt smink och fick ny plockade bryn och igår slängde jag i färg i håret. Uuha vad lätt det är att man förfaller som gravid ;P hehe

• twistedtofit

Har varit på ultraljud idag. Moderkakan har flyttat sig, men liten ligger i säte. Det gick inte och se vilket kön det var eftersom h*n låg och knep! I övrigt såg allt bra ut och h'n var -2% på tillväxtkurvan - en normalstor bebbe alltså!

Nu är det bara att hoppas att skrället vänder sig innan v 36!

• Alltochinget
    Velociped skrev 2011-12-02 14:18:22 följande:
    Åh herregud och inkompetensens storslagna moder... eller nåt!

Pratade precis med en tant (riktigt tant!!!) på FK som öht inte förstod vad jag sa... hon satt och pratade högt för sig själv om hur reglerna var - varpå jag flera gånger fick säga "ja, men det är ju inte DET jag frågar om" osv... till slut säger hon att någon från "kontoret" ska ringa upp mig för "hon kan ju faktiskt inte veta allting"...

...däremot sa hon att man inte kan ta ut sina grundnivå-dagar först, utan att man alltid måste börja med sgi-dagar... återstår nu att se vad "kontoret" har att säga... 
    Haha ja ibland kan man få prata med riktiga surkärringar! GRRR!
    Vad sa kontoret sen? Fick du någon klarhet?
    Jag har också hört att man måste ta ut SGI-dagar först. Efter 180 SGI-dagar får man börja ta ut lägsta nivå och grundnivå.
    Velociped skrev 2011-12-02 14:22:43 följande:
    På mig står det att jag får en utbetalning i december för v 51-2 och en den 25/1 för vecka 3 (den sista är då på 2300 Men så ser det alltså inte ut för dig?
    Jag skrev fel. På mig står det utbetalning 23/12: 6 568 kr (för veckorna 51-1) och det är den sista. I januari får jag inget alls. Men min termin håller ju på ända till vecka 3. Konstigt att jag inte får CSN för vecka 2 och 3. 
    Då borde jag ju egentligen kunna ta ut FP from måndag vecka 2 iaf. Men det är nog ändå bäst att ringa CSN och fråga så man inte måste betala tillbaka som sagt.

För din del som får CSN t.o.m. vecka 3 är ju frågan om det funkar att ta FP då också. Som sagt, bäst är nog att ringa och fråga dom :)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • shadowstorm

Jag har samma med CSN och jag läser till 8 januari (leker med ödet, ööh ja ;) Men vad gör man, det är bara gilla läget, sen kan man ju ta ut fp så det löser sig säkerligen :)

Nån mer som ska plugga under mammaledigheten? Jag tänkte köra igång igen i feb dock bara på 25-50% beroende på hur jag känner det funkar med lillbebisen. Och då ta bidragsdelen av CSN plus FP (läser ju hemma)

• Alltochinget
    partouze skrev 2011-12-02 14:30:04 följande:
    Fattar inte något om FK. Jag kommer lösa distans när bebis är född. Kan man ta ut CSN och fp samtidigt då? Tänkte ta ut 3-4 dagar fp . Om ja skriver i mina papper att ja vill ha från en speciell period och antal dagar och sedan ångrar mig längre fram kan man ändra det då? De här me fp är bara en hel stor röra i mitt huvud!!
    Jag undrar också om man kan ändra efter att man anmält ett visst antal dagar en månad? Någon förälder med barn innan som vet?
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Velociped

Anonyym - "kontoret" har inte ringt upp mig än. Får återkomma med svar här när de sagt sitt. :) Men jag börjar ställa in mig på att helt enkelt spara pengar och leva snålt i januari. (kommer väl ändå bara sitta hemma med bebis). :)

• shadowstorm

anynyym: Det ska jag göra. Fast du får bara ta ut CSN + FP om du läser hemma. Då får man ta ut fullt CSN och fullt FP.