• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Var hos bm idag och allt såg bra ut. Bebisen är vänd nedåt men ligger fortfarande högt upp. SF 29 (33+1) och bra blodtryck. När hon kollade sockret i urinen frågade hon mig om jag hade ätit något sött till frukost. Nej svarade jag, macka med ost och mjölk. "igår kväll kanske?" frågade hon. Fick då erkänna att jag ätit glass (klämde en halv ben

• RaraS

Är nu på vårdcentralen och gör glukosbelastning. Det här är andra gången jag gör detta...inte så roligt direkt! Första gången var mitt första värde 2,6 och idag var det 4,0.....så det är ju verkligen högre! Nu ligger jag och väntar på andra mätningen! Är ju nervös fast jag inte har någon aning om var gränserna går! Någon som vet?

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Some

Gränsen för graviditetsdiabetes går vid 10.0.

happy until proven otherwise
  • RaraS

Tack-tack! 10 är ju högt! Bara att vänta och hoppas på att man får äta pepparkakor i helgen!

• RaraS

Paet:

Jag hade exakt samma som du idag! 4,0 före och 6,7 efter! Förra gången hade jag 5,7 efter så det har ju stigit av någon anledning men det var ju lugnt ändå! Skönt!
    Nu blir det julbak i helgen!  

• Krikiz
    LillaEko skrev 2011-12-02 08:13:28 följande:
    En konstig fråga?!?!
    Hur vet man att slemproppen gått?
    Jag har ju en hel del flytningar, så undrar om den ser ut på något särskilt vis?!?!
    Slemproppen kan släppa helt på en gång, eller så kommer det ut små bitar allteftersom. Dessutom kan den ju nybildas om det är så att den släppt, men förlossningen inte startar. Så att "proppen går" behöver ju inte betyda att förlossningen är på gång

För min egen del så kom hela proppen på en gång, såg inte så mycket av den eftersom den försvann ner i toan, men det kändes ungefär som när det kommer ett lite större koagel vid mens (ursäkta detaljerna...)
    Nosce te ipsum.
  • Velociped

En frisk person utan diabetes ska tydligen väldigt sällan komma UNDER 4. Så 4.0 är nog inget farligt värde vid fasta. :) gränsen för diabetes går sedan vid 10 efter belastningen, som andra redan sagt. Jag fick dock 11.8 efter vilket klassade mig som diabetiker. Men nu har jag mätt mitt socker hemma i tre dagar, 6ggr om dagen och inte fått ett enda värde över 6.0 vare sig före eller efter mat (man bör inte ha över 6.0 innan mat eller 8.0 efter). Så jag vet inte vad jag ska tro om det där belastningstestet. O.o

• Krikiz
    RaraS skrev 2011-12-02 10:43:51 följande:
    Paet:

Jag hade exakt samma som du idag! 4,0 före och 6,7 efter! Förra gången hade jag 5,7 efter så det har ju stigit av någon anledning men det var ju lugnt ändå! Skönt!
    Nu blir det julbak i helgen!  
    Härligt med bra värden och att det är fritt fram för godsaksproducerande aktiviteter i helgen
    Nosce te ipsum.
  • Velociped

Jämthund - tråkigt att höra men skönt att du känner att du har koll på det. Som jag skrev i mitt förra inlägg fick jag jättehögt värde vid belastningen men väldigt låga när jag mäter hemma... Lite konstigt.

Men om din pappa har typ1 höll de då inte extra koll på dig? Trodde det var rutin att få göra glukosbelastning om man hade släktingar med diabetes?