• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-12-02 12:33:27 följande:
    Paet - jag ska ringa och prata med dem i eftermiddag tänkte jag. Får se vad de säger då. :)
    Ja men det tycker jag att du gör rätt i Hoppas hon säger att det inte är graviddiabetes nu då
  • Jämthund

Tint0 - nej, alltså typ ett diabetes som han har är inte ärftligt så därför har det inte funnits skäl till att kolla mig extra. Mitt blodsocker har verkligen varit superduperbra Legat på mellan 3-5 hela tiden. Jag skall till diabetessköterskan på måndag så då får jag med mig en mätare vilket blir spännande. Skall till bm idag en sväng främst för blodtryckskoll men får säkert kolla sockret oxå.

• Velociped

Jämthund - ja, om man bortser från ömma fingertoppar så är det ganska spännande att mäta sockret. :) Däremot trodde jag typ1 var ärftligt, men då har man lärt sig nått nytt. :)

• RaraS
    roxylady skrev 2011-12-02 11:18:05 följande:
    Skönt att höra Det är absolut inte för högt sa min BM också så då kan du ju baka med gott samvete hihi! Vad hade du ätit när du hade fått för högt blodsocker förra gången? Jag hade en halvtimme innan besöket slängt i mig en tallrik med gröt och maaaaaassor med sylt! Så det var troligtvis det som fick mig att få precis på gränsen till att man skulle behöva kolla upp det. Hur mådde du under belastningen? Jag mådde rent utav skit! Värre än under illamåendet under första trimestern! uuhhh!
    Förra gången jag fick göra glukosbelastning var pga att min mamma har diabetes och då är det rutin att göra det här. Sedan har jag alltid haft bra värden hos BM:s mätningar men vid förra besöket i måndags så låg SF-måttet över kurvan. Innan har det legat under kurvan och att mag-måttet växer för fort kan ju bero på grav-diabetes så hon ville att jag skulle göra en belastning igen.

På måndag ska jag in på en mätning av magen igen och om hon fortfarande tycker den växer för fort så blir det TUL på sjukhuset. Jag tror dock det inte är någon fara...någon centimeter extra på magen är nog inte någon katastrof...men det är ju bra att hon följer upp det med en extra mätning! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-12-02 13:13:18 följande:
    Förra gången jag fick göra glukosbelastning var pga att min mamma har diabetes och då är det rutin att göra det här. Sedan har jag alltid haft bra värden hos BM:s mätningar men vid förra besöket i måndags så låg SF-måttet över kurvan. Innan har det legat under kurvan och att mag-måttet växer för fort kan ju bero på grav-diabetes så hon ville att jag skulle göra en belastning igen.

På måndag ska jag in på en mätning av magen igen och om hon fortfarande tycker den växer för fort så blir det TUL på sjukhuset. Jag tror dock det inte är någon fara...någon centimeter extra på magen är nog inte någon katastrof...men det är ju bra att hon följer upp det med en extra mätning! 
    Okej. Ja men det är ju bra att de har det som rutin egentligen. Kan ju säkert finnas dem som man upptäcker det försent på annars kanske? För de tar ju inte värdena varje gång. Min BM gjorde inte det på mig senast pga det såg så bra ut alltihopa 1,5 veckor innan nu.

Skönt att de ändå håller koll! Ja men precis!
  • Alltochinget

Nu har jag frågat fsk igen och fick samma svar, att jag kan ansöka om fp de dagar jag inte går i skolan, även fast min termin inte är slut. De sa till mig att jag skulle lita på dom när jag sa att jag redan frågat men ville höra igen för att vara säker och inte bli återbetalningsskyldig.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • curiosa

Tillbax från TUL och bebisen hade växt till sig ordentligt. -2% nu och en uppskattad vikt på 2380g. v 34+1 idag.
    Enl överläkaren som gjorde ul så var den välkommen när som nu :)