• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Lillaeko: som föregående skrivare, antingen kan den släppa helt och se ut som en riktig propp eller så kan den lossna lite i taget. Men när min slempropp gick sp var det inte mer än en rosa slemmig flytning. Sen började vattnet sippra och sen fick jag värkar. Men att slemproppen lossnar behöver inte alls betyda att förlossningen är på g.

• roxylady
    RaraS skrev 2011-12-02 10:43:51 följande:
    Paet:

Jag hade exakt samma som du idag! 4,0 före och 6,7 efter! Förra gången hade jag 5,7 efter så det har ju stigit av någon anledning men det var ju lugnt ändå! Skönt!
    Nu blir det julbak i helgen!  
    Skönt att höra Det är absolut inte för högt sa min BM också så då kan du ju baka med gott samvete hihi! Vad hade du ätit när du hade fått för högt blodsocker förra gången? Jag hade en halvtimme innan besöket slängt i mig en tallrik med gröt och maaaaaassor med sylt! Så det var troligtvis det som fick mig att få precis på gränsen till att man skulle behöva kolla upp det. Hur mådde du under belastningen? Jag mådde rent utav skit! Värre än under illamåendet under första trimestern! uuhhh!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-01 21:49:50 följande:
    Jo, först var ju värkarna som att man hade en på en skala, och sen fick man en till på samma skala och så kanske det kom en som till och med gjorde lite mindre ont än föregående, men sen stegrade dom i smärtstyrka för varje värk och då började man undra hur ont man verkligen kunde ha :p Jag ville helst inte ha EDA men tänkte inte se det som ett misslyckande om jag skulle behöva det väl där ändå. Och som sagt hade jag nog velat ha det om jag hade haft så ont som jag hade sista 2 timmarna men i många timmar. Men 2 timmar var uthärdligt :p Men alla upplever det så olika. Vissa ligger ju och gallskriker av smärta när de inte ens är öppna 2 cm och jag upplevde inte ens att jag hade ont när jag kom in till förlossningen. Visst började värkarna kännas men inte alls så det var jobbigt på nåt sätt utan bara spännande och roligt än så länge :P Åkte mest in för att dom var regelbundna och jag väl på nåt sätt kände på mig att det var lagom (ville ju hinna få antibiotika också pga GBS. Blir spännande att jämföra våra förlossningar och ska bli spännande att jämföra min andra med min första :p
    Läskigt när det stregrar och stegrar och man känner hur bara ondare det blir!! Ja jag kan då tänka mig det *fniss*. Men det måste ju ändå kännas som att tillslut har man så ont så man blir bedövad av det? Eller? Ja två timmar kanske man kan stå ut.. får ta EDA om det blir långdraget helt enkelt. Det är något sådant jag kommer att skriva i förlossningsbrevet tror jag. Har inte börjat med det än.. vet knappt vad jag ska skriva alls
    Ja men verkligen!
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-01 22:07:47 följande:
    Haha gud vad läskigt!!
    Ja det kan man då verkligen säga. Min bebbe har ju hittat nerven ner i urinröret som han ligger och myser med också! Fy tusiken vad det är obehagligt.

8/1.
    Vet ni vad det är som ligger där inne och myser? :)
    Haha ja det såg helskumt ut! Gaah glömde prova det där du beskrev med magmusklerna. Återkommer när jag gjort det *fniss*. Ja men eller hur!! Det är som man blir panikkissnödig för några sekunder ha ha.

Japp det är en liten pojk Vet ni vad ni väntar?
  • roxylady
    fair skrev 2011-12-02 11:59:06 följande:
    Äntligen v.34+0 :) nu är jag på rätt sida åtminstone!
    Är detta en milstolpe? Vilken? Nyfniken bara
  • Prinzessan

Nån mer än jag som är känslig, tänker mycket å gråter? Fast man är ju glad oxå såklart :P

• ccecy
    Prinzessan skrev 2011-12-02 12:14:39 följande:
    Nån mer än jag som är känslig, tänker mycket å gråter? Fast man är ju glad oxå såklart :P
    Jag har nog samma problem, och det är jätte jobbigt, ibland vet man inte varför man gråter, sen blir de bra efter en liten stund, o så kan man sitta o fundera på va det handla om, jag hoppas de slutar :p tycker de är mest jobbigt :) fast glad är ja nog också !:D
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-12-02 11:03:04 följande:
    En frisk person utan diabetes ska tydligen väldigt sällan komma UNDER 4. Så 4.0 är nog inget farligt värde vid fasta. :) gränsen för diabetes går sedan vid 10 efter belastningen, som andra redan sagt. Jag fick dock 11.8 efter vilket klassade mig som diabetiker. Men nu har jag mätt mitt socker hemma i tre dagar, 6ggr om dagen och inte fått ett enda värde över 6.0 vare sig före eller efter mat (man bör inte ha över 6.0 innan mat eller 8.0 efter). Så jag vet inte vad jag ska tro om det där belastningstestet. O.o
    Har du pratat med din BM om det? För då låter det ju inte som att du har graviddiabetes i med att du har så fina värden.

Nä men eller hur.. jag har hört om folk som fått graviddiabetes för att de druckit den där lösningen på belastningen också.. men vet inte om det är sant.. men ändå.. låter ju läskigt.
  • Velociped

Paet - jag ska ringa och prata med dem i eftermiddag tänkte jag. Får se vad de säger då. :)