• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • partouze

Lillaeko- så du beskriver har jag nästan hela tiden. Min tjej ligger med foten där och sparkar å sveper hela tiden. De gör ontå sitta . Stå eller ligga hjälper oftast. De gör galet ont

• PrickenoGrodan

Läste just på en förlossningskliniks hemsida om vanliga frågor och svar på dessa.
    En fråga gällde om det kostade att parkera bilen. Svaret var att det gjorde det men sen kom det lilla tipset om att man kunde ta tunnelbanan.
    Vem vill åka tunnelbana med pågående värkar?

• minjalin
    partouze skrev 2011-12-02 14:30:04 följande:
    Fattar inte något om FK. Jag kommer lösa distans när bebis är född. Kan man ta ut CSN och fp samtidigt då? Tänkte ta ut 3-4 dagar fp . Om ja skriver i mina papper att ja vill ha från en speciell period och antal dagar och sedan ångrar mig längre fram kan man ändra det då? De här me fp är bara en hel stor röra i mitt huvud!!
    Kan inte svara på om du får ta ut både fp och csn, men däremot kan du alltid ändra om du har ansökt fp för en period. Om du bara vill ändra en dag är det lättast att ringa fk så ändrar dom åt dig, men ska du ändra mycket så skickar du in en ny ansökan för det är alltid det senaste som gäller. Så fattade jag det som i alla fall en gång när jag hade gjort fel när sonen fyllde 1 år och man var tvungen att ta ut för det man inte jobbade. Jag jobbade extra och fk hade sagt att mina föräldra dagar var 8 timmar så jag fyllde upp med timmar för det jag inte jobbade och räknade dom som 8 timmar. Men sen visade det sig att mina dagar var på 6 timmar eftersom dom är baserade på en 75%-tjänst och då fick jag ett brev om att min SGI inte var skyddad om jag inte ändrade inom ett visst datum. När jag ringde fk och frågade hur jag skulle göra sa handläggaren att jag bara gör om allt och skickar in igen så går dom alltid på det som är inskickat senast :) 
  • SFHelen
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.
    Grattis till er och er dotter, hoppas att allt gått bra och att ni alla mår bra.
    Fick min dotter (andra barnet) v.34+0 men hon va mycket mindre (44 cm o 2130g).

L'ngtar tills man får läsa hur de går för er och hur ni mår.     
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-02 11:22:49 följande:
    Haha ja det såg helskumt ut! Gaah glömde prova det där du beskrev med magmusklerna. Återkommer när jag gjort det *fniss*. Ja men eller hur!! Det är som man blir panikkissnödig för några sekunder ha ha.

Japp det är en liten pojk Vet ni vad ni väntar?
    Haha tro mig du hinner :P Ja du får återkomma då :P
    Ja verkligen, det är som ett litet nyp och sen är det maraton till toaletten :P Men när man väl kommer dit så är det bara någon droppe :D

Samma här, det är en liten pojk.
    Några bra namn till er lille än?
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-02 15:29:30 följande:
    Hehe, bedövad blir du inte. Känns snarare som att ryggen slits isär och att nåt går sönder inuti typ (i alla fall när värkarna sitter i ryggen) :P
    Aj aj! Tänker på Breaking Dawn när du säger så Tungan ute

Skönt att veta att det alltid kan ändra sig med hur de ligger. Se där Kommer att bli hur bra som helst! Så måste man alltid tänka. Ja men alla är ju ändå så pass olika, finns ju inga regler på när de ska fixera sig och inte ju. Men är det positivt att h*n fixerat sig tidigt? Har fundrat på det lite angående min egen också om det bara är bra om han skulle göra det redan nu eller ej? Kanske inte spelar någon roll alls? Det är vad jag förstått??
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-02 18:51:33 följande:
    Haha tro mig du hinner :P Ja du får återkomma då :P
    Ja verkligen, det är som ett litet nyp och sen är det maraton till toaletten :P Men när man väl kommer dit så är det bara någon droppe :D

Samma här, det är en liten pojk.
    Några bra namn till er lille än?
    Ja men visst är det frustrerande? Jag får alltid gå runt och känna efter precis innan vi ska åka och handla eller var vi nu ska varje gång så att jag inte går som en gammal kärring för att jag är så pinknödig för de där få dropparna då ha ha!! Värsta är ju att jag får iaf världens sammandragningar bara jag är lite kissnödig.. hua!! Blir du det med??

Åh vad kul!! Vi tror att det blir Charlie. Ni då?
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-02 19:08:46 följande:
    Aj aj! Tänker på Breaking Dawn när du säger så Tungan ute

Skönt att veta att det alltid kan ändra sig med hur de ligger. Se där Kommer att bli hur bra som helst! Så måste man alltid tänka. Ja men alla är ju ändå så pass olika, finns ju inga regler på när de ska fixera sig och inte ju. Men är det positivt att h*n fixerat sig tidigt? Har fundrat på det lite angående min egen också om det bara är bra om han skulle göra det redan nu eller ej? Kanske inte spelar någon roll alls? Det är vad jag förstått??
    Hehe, jag tycker det är lite fult i breaking dawn att hon känner när dom skär upp magen för hon har ju brutit ryggraden så borde inte hon vara helt förlamad? Är inte så insatt men känns ju typ så :P

Tror inte det spelar nån roll alls faktiskt. Det positiva är ju att enligt min kompis mamma som är bm så berodde förmodligen Leons huvudform på att han fixerades så tidigt för han hade liksom växt med bäckenet och det gjorde ju huvudet toppigt så det var inte så stort i omkrets ;) Fast istället hade han ju sin hans vid huvudet så det blev ju ändå lite större än det egentligen var men det hade han ju kunnat till ett större huvud också och det kanske itne ahde vart så roligt :P Sen sägs det vara lite lättare att andas när bebis fixerat sig och det stämmer på den här, men stämde inte på Leon. Men hade ju som sagt ett SF-mått på 37 cm i den här veckan fastän han var fixerad medan jag nu har 34 cm så på Leon hade jag svårt att andas hela tiden och mina revben tog kål på mig typ. Nu börjar jag känna av revbenen om jag sitter för mycket vid datorn då jag har den i soffan (men sitter jag vid skrivbordet får jag ont i fogarna istället plus att det är så tråkigt att sitta där) Med Leon hade jag konstant "håll" vid revbenen på ena sidan och gjorde rent ut sagt skitont hela tiden :P

Har din fixerat sig än? 
  • fair

Paet: från och med idag stoppar dem inte förlossningen om den skulle starta. Men varför det är en milstolpe för mig är för att jag inte behöver ta det lika lugnt längre.

• Jämthund

Helt sinnes. Tycker jag har haft en liten halvjobbig vecka med många orosmoment och mycket funderingar. Men, inte mer med det utan man får lov att bita ihop för dagarna måste flyta på ändå. Lämnade jobbet i god tid och skulle åka till barnmorskan. Ja, kolla blodtryck var det i princip. Men, på vägen dit måste man åka en bit på motorvägen. Inte Alls konstigt egentligen för där åker jag var dag. Hamnade i kö.. Stod still ett par sekunder. Det rörde på sig så jag bromsade bara in och väntade på att köra iväg och från ingenstans fort som fan kom en bil och drog rätt in i min bakände. Han tvärnita och gled på vägen trots torr körbana. Helt sjukt.... Jag såg att han kom så jag hann kura ihop mig lite. Slog inte i magen men självklart fick jag ont i nacken. Har tillbringat kvällen/eftermiddagen på akuten. Så typiskt.....