• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Yrla
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 11:47:47 följande:
    Massa starka SD. Tagit blod prover, helt öm i hela magen :(
    Hoppas det går bra för er och att du mår bättre snart!
  • sandy87

Är det någon mer som känner av ökade fosterrörelser?
    Känns som att den lilla/lille inte är stilla en sekund v 33+2 i  dag & har varit tok aktiv dom senaste dagarna..

• Majskorn
    sandy87 skrev 2011-12-06 14:16:52 följande:
    Känns som att den lilla/lille inte är stilla en sekund v 33+2 i  dag & har varit tok aktiv dom senaste dagarna..

ja du här har du en till...fast jag tycker det kommer och går hela tiden! Ena dagen är det lugnt och nästa är det galet....idag är det galet! Men nåt måste man ju få roa sig med där inne...
  • sandy87
    Majskorn skrev 2011-12-06 14:29:18 följande:
    ja du här har du en till...fast jag tycker det kommer och går hela tiden! Ena dagen är det lugnt och nästa är det galet....idag är det galet! Men nåt måste man ju få roa sig med där inne...
    Det är sjukt mkt, har inte ens kunnat sova för att det är så mkt, men mår lite bra så är jag nöjd :)
    Inatt var det så mkt så att J undrade vad som hände där inne... 
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-12-06 14:16:52 följande:

Jo jag har gjort det emellanåt. Nu var det nån vecka sedan. Men man reagerade ju verkligen på det! Men det lugnade ned sig efter någon dag.
  • Majskorn
    sandy87 skrev 2011-12-06 14:32:42 följande:
    Det är sjukt mkt, har inte ens kunnat sova för att det är så mkt, men mår lite bra så är jag nöjd :)
    Inatt var det så mkt så att J undrade vad som hände där inne... 

natten till igår var sån för mig, min J undrade också vad som pågick då det kändes som om liten typ knäppte där inne...alltså som att h*n knäppte med fingrarna fast isf fötterna eller nåt. sen åker fötterna fram och tillbaka överallt i hela magen känns det som....full galopp??
  • LillaJag89
    saras02 skrev 2011-12-06 12:33:28 följande:
    Hej allihop!

Jag har en liten fråga.. Jag är beräknad till den 26 januari, vad ska man klä bebisen i då när man är ute och går med vagnen? Ska man ha overall och åkpåse? Eller bara overall? Hur är eran plan? Ni verkar ha sån koll här inne :) Jag bor i stockholm kan jag tillägga.

Vi har fårskinn, vindfleeceoverall och en filt. Är det superkallt är man ju inte ute med bebisen. Och dom ligger väldigt skyddade i vagn med liggdelen och locket på.

Har även fler overaller om de skulle behövas. Men med dottern upplevde jag det som att de inte behövdes, hon var snarare för varm..
  • sandy87
    Majskorn skrev 2011-12-06 14:36:09 följande:
    natten till igår var sån för mig, min J undrade också vad som pågick då det kändes som om liten typ knäppte där inne...alltså som att h*n knäppte med fingrarna fast isf fötterna eller nåt. sen åker fötterna fram och tillbaka överallt i hela magen känns det som....full galopp??
    Ja de är verkligen tok mkt aktivitet där inne.. Känns som att det "hugger" till i vänster sida i mellan åt å gör ont, kanske något som kommer i kläm?...
    Hur gick det hos BM, var den fixerad? 
  • Alltochinget
    saras02 skrev 2011-12-06 12:33:28 följande:
    Hej allihop!

Jag har en liten fråga.. Jag är beräknad till den 26 januari, vad ska man klä bebisen i då när man är ute och går med vagnen? Ska man ha overall och åkpåse? Eller bara overall? Hur är eran plan? Ni verkar ha sån koll här inne :) Jag bor i stockholm kan jag tillägga.

Vi har tänkt köra på en tunnare fleeceoverall och vinteråkpåse i vagnen.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3