• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram
    Grattis!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • roxylady
    jordgubbe0812 skrev 2011-12-06 10:41:58 följande:
    Det låter ju konstigt att invandrare skulle få stanna och inte svenskar. Men det kanske är enskilda fall som beror på saker som inte är kända för andra än de specifika paren. Sjukdommar, tidigare händelser, måeende eller att de verkligen bett om det.
    Jag hoppas verkligen det. Tyckte också att det lät väldigt konstigt.. hon blev ju så ledsen när hon såg det.. kände sig orättvist behandlad. Jag ska ju föda på samma BB så jag skulle ju känna likadant. Nu har jag tur att det är bara 5km hem från BB så han kan ju vara kvar och komma tillbaka när som. Men kan tänka mig att det känns väldigt tomt när han åker. Jag som har nog svårt att somna utan honom hemma Tungan ute Men iofs så är man väl rejält utmattad så man somnar ändå kanske... har man tur får han stanna kvar!
  • roxylady
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 09:28:07 följande:
    Är påväg in till fl nu. Sitter o gråter så ont ja har.. Hade känt igen om de var gallan för se är en helt annan smärta
    Håller tummarna för dig!! Uppdatera oss sedan. kram
  • Velociped

Det kan ju finnas alla möjliga anledningar till att föräldrar med invandrarbakgrund båda får stanna över natt på bb, i högre utsträckning än svenskfödda (om det nu rent statistiskt är så, och inte bara en tillfällighet). Ett väldigt vanligt exempel som jag stött på i mitt jobb är att kvinnan i familjen talar betydligt sämre svenska än mannen. Det kan jag se som en mycket bra anledning till att även låta honom stanna över natten, hon måste självklart kunna känna sig trygg i att bli förstådd av vårdpersonalen.

• Carolaj83
    Fellis-grattis

paet-när jag fick första barnet så hade dom bara några få familjerum o dom som fick ett sådant fick stanna kvar medans min man fick åka hem, kan de inte bero på något sånt, låter ju konstigt annars

Tint0-har väldig förlossnings skräck denna gång, så min nedstämdhet kommer oftast när jag typ är ensam hemma, när maken o barnen är hemma har man så mycket annat att göra att man inte hinner tänka på sig sj....även för lite sömn gör mig sjukt deppig men så har jag alltid varit, hoppas bara detta går över när bebisen kommer

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • MissT
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram
    Stort grattis Vad skönt att allt gått bra och att ni mår bra och redan får komma hem. Ta hand om er!
  • Frökenolson

Stort grattis!! skönt att det har gått bra och vilket fint namn, mys på nu och lär känna er lilla tjej! kram
  • MissT
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 11:47:47 följande:
    Massa starka SD. Tagit blod prover, helt öm i hela magen :(
    Hoppas att det inte är någon fara och jag hoppas att bebisen vill stanna där inne ett tag till!