• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 11:47:47 följande:
    Massa starka SD. Tagit blod prover, helt öm i hela magen :(
    låter jobbigt! hoppas det lugnar ner sig och att bebis vill stanna ett tag till! och att alla prover är bra ! :)
  • 87ida

Stort grattis till lilltjejen Fellis! Nalle Vilket underbart fint namn dessutom :) Kanske vi får läsa om din förlossning någon gång om du orkar :)

• roxylady
    Carolaj83 skrev 2011-12-06 11:18:48 följande:
    paet-när jag fick första barnet så hade dom bara några få familjerum o dom som fick ett sådant fick stanna kvar medans min man fick åka hem, kan de inte bero på något sånt, låter ju konstigt annars
    Okej! Ja jag vet inte.. vårt BB är fortfarande i baracker då de håller på att bygga om det.
    Men det kan ju mkt väl vara så!
  • saras02

Hej allihop!

Jag har en liten fråga.. Jag är beräknad till den 26 januari, vad ska man klä bebisen i då när man är ute och går med vagnen? Ska man ha overall och åkpåse? Eller bara overall? Hur är eran plan? Ni verkar ha sån koll här inne :) Jag bor i stockholm kan jag tillägga.

• missable
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram
    Grattis till er Adeline! Skönt att ni redan är hemma, bara njut! KRAM
  • elingabriella

Hej igen! Har fått fler bricanylsprutor och den sista kortisonsprutan för lungorna så nu är jag väldigt trött och skakis igen, dock är livmodern lugn just nu. Livmodertappen är fortfarande 1,5 cm men jag har nu även fått lite blodblandade flytningar. Åh vad jag hoppas att värkarna inte ska komma tillbaka så jag får åka hem och vänta några veckor till! Just nu känns det dock som att de är på väg igen men vi får se. Tur att jag ligger i Lund där de är super på neonatalvård om det skulle behövas. Ev skulle de komma och prata med oss senare.

• missable
    elingabriella skrev 2011-12-06 12:47:34 följande:
    Hej igen! Har fått fler bricanylsprutor och den sista kortisonsprutan för lungorna så nu är jag väldigt trött och skakis igen, dock är livmodern lugn just nu. Livmodertappen är fortfarande 1,5 cm men jag har nu även fått lite blodblandade flytningar. Åh vad jag hoppas att värkarna inte ska komma tillbaka så jag får åka hem och vänta några veckor till! Just nu känns det dock som att de är på väg igen men vi får se. Tur att jag ligger i Lund där de är super på neonatalvård om det skulle behövas. Ev skulle de komma och prata med oss senare.
    Håller verkligen tummarna att han stannar lite till i magen!! håller också tummarna att du får åka hem senare och vila och att han bara ville skrämmas lite!!