• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn

jag har oxå så att det typ hugger till och känns som nåt kläms, sen har liten en tendens att ligga innanför revbenen och pressa utåt AJ!

Det gick kanon hos BM, liten ligger neråt med huvudet men var inte fixerad så han kan ju ligga precis hur som helst nu haha alla mina värden var jättebra och hon misstänkte att jag drabbats av karpaltunnelsyndrom så hon skickade remiss till nåt rehabgrej så jag skulle få kontakt med dem och ev få handleds skenor att ha på natten så jag håller handlederna raka :)  

• fair

Fellis: grattis till dottern! Hoppas att allt gått bra! Kan hon äta själv?

• curiosa
    Majskorn skrev 2011-12-06 14:44:15 följande:
    jag har oxå så att det typ hugger till och känns som nåt kläms, sen har liten en tendens att ligga innanför revbenen och pressa utåt AJ!

Det gick kanon hos BM, liten ligger neråt med huvudet men var inte fixerad så han kan ju ligga precis hur som helst nu haha alla mina värden var jättebra och hon misstänkte att jag drabbats av karpaltunnelsyndrom så hon skickade remiss till nåt rehabgrej så jag skulle få kontakt med dem och ev få handleds skenor att ha på natten så jag håller handlederna raka :)  
    Jag köpte handledsskydd med skena på apoteket och det var nog bland det bästa jag gjort.
    Nu kan jag sova utan att vakna av att händer/armar är bortdomnade.
    I början hade jag det även på dagen men nu räcker det att jag har det på natten.
  • elinson
    saras02 skrev 2011-12-06 12:33:28 följande:
    Hej allihop!

Jag har en liten fråga.. Jag är beräknad till den 26 januari, vad ska man klä bebisen i då när man är ute och går med vagnen? Ska man ha overall och åkpåse? Eller bara overall? Hur är eran plan? Ni verkar ha sån koll här inne :) Jag bor i stockholm kan jag tillägga.

nu bor ju vi jäkligt långt upp utsatt för väder och vind. Vi kommer ha fårskinn i botten, tunnare fleeceoverall och Voksi classic. Riktigt kalla dagar när vi inte vill utsätta lillens lungor för så kall luft blir det stora dunjackan och bärselen innanför. 
  • Marsätt

Grattis till alla nya bebisar...

Hoppas ni som har värkar att de vill stanna upp ett tag till.

Själv har jag fått sådan foglossning men jobbar 2,5 vecka till sen blir det ledigt fram till förlossningen..    

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Serendipitet

Vecka 36 (35+0) Var hos barnmorskan idag :) SF-mått 33 (för två veckor sedan 30,5) :O Blodvärde 122, blodtryck 110/80 och liten ligger fixerad :D 

• ccecy
    GoodEnough mom skrev 2011-12-06 17:16:52 följande:
    Vecka 36 (35+0) Var hos barnmorskan idag :) SF-mått 33 (för två veckor sedan 30,5) :O Blodvärde 122, blodtryck 110/80 och liten ligger fixerad :D 
    Skönt att liten ligger fixerad :) hoppas h*n hålls där ! :) 
  • Serendipitet
    ccecy skrev 2011-12-06 17:21:28 följande:
    Skönt att liten ligger fixerad :) hoppas h*n hålls där ! :) 

Hoppas jag med :D