• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Idag firar vi födelsedag på andra sidan östersjön! :) Finland firar sin 94:e självständighetsdag idag! :)

• LillaEko
    GoodEnough mom skrev 2011-12-06 17:16:52 följande:
    Vecka 36 (35+0) Var hos barnmorskan idag :) SF-mått 33 (för två veckor sedan 30,5) :O Blodvärde 122, blodtryck 110/80 och liten ligger fixerad :D 
    Känns så konstigt att din lilla mage kan ha ett större sf mått än min. Hade 32 igår, i v 36(35+3)

Här har vi en riktigt aktiv liten krabat med. Nu åker rumpan ut på ena hållet och så sätter den fötterna i revbenen eller i sidan.....snacka  om att det börjar bli trångt!

• Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-12-06 17:26:32 följande:
    Känns så konstigt att din lilla mage kan ha ett större sf mått än min. Hade 32 igår, i v 36(35+3)

Här har vi en riktigt aktiv liten krabat med. Nu åker rumpan ut på ena hållet och så sätter den fötterna i revbenen eller i sidan.....snacka  om att det börjar bli trångt!

Haha, jo men det beror nog på hur barnmorskorna mäter med. Dessutom är jag långt och jag tror det påverkar med ;)
  • bumbi 84

Fellis: grattis till eran lilla dotter!

Pusselbiten & elingabriella: hoppas det stannar av så ni får komma hem och dom små stannar ett tag till 

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • curiosa

Det är så svårt att greppa tycker jag att det snart är dags att ha en bebis hemma igen.
    Jag har idag 36 dagar kvar till bf och vi sitter inte mitt i ett bygge men inte långt ifrån.

Igår kväll kom jag på att jag kanske skulle leta fram numret till förlossningen, kanske kan vara bra att ha dte framme om det behövs.
    Sen pratade vi lite om den berömda väskan, jag har inte planerat den alls men vi kom fram till att jag packar nog inget innan för det är ju inget som jag måste ha exakt direkt när liten kommer utan det är ju lite senare.
    Jag har ju ändå inte tänkt stanna på bb och jag kommer åka in så sent som möjligt då jag tycker att det är så tråkigt inne på sjukhuset.

• Jämthund

Varit hos bm idag för att lämna urin samt att ta blodtryck. Hon glömde att skicka med mig ett kisserör hem när jag var där sist så jag fick hålla mig till klockan halv10 fy bövelen, det gör jag aldrig om. Hade lite ketoner i urinen men hoppas inte att dem berodde på något jättekonstigt. Det känns som att det räcker med motgångar dem här sista veckorna.. Kollar ju mitt blodsocker i ett par dagar här. Än så länge har det sett jättebra ut men inte ätit en smula onyttigt sen förra veckan. Känns lite annorlunda. På torsdag är det dock julbord med jobbet. Efterätten kan jag hoppa över men jag ska äta massor av mat:) längtar!

• bumbi 84
    Jämthund skrev 2011-12-06 19:40:30 följande:
    Varit hos bm idag för att lämna urin samt att ta blodtryck. Hon glömde att skicka med mig ett kisserör hem när jag var där sist så jag fick hålla mig till klockan halv10 fy bövelen, det gör jag aldrig om. Hade lite ketoner i urinen men hoppas inte att dem berodde på något jättekonstigt. Det känns som att det räcker med motgångar dem här sista veckorna.. Kollar ju mitt blodsocker i ett par dagar här. Än så länge har det sett jättebra ut men inte ätit en smula onyttigt sen förra veckan. Känns lite annorlunda. På torsdag är det dock julbord med jobbet. Efterätten kan jag hoppa över men jag ska äta massor av mat:) längtar!

Ketoner brukar man väl få när kroppen går in i svält? eller finns det annat det kan bero på??
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112