• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-12-06 20:48:26 följande:
    Hon är förstföderska.

Ja och då gäller det första jag skrev.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Frökenolson

lite kul info..
    min syster berättade att hon låg inne över nyår när hon väntade sin son och var då öppen 3cm, och han är inte född förns 16 februari.. Låter helknäppt, men det kan tydligen vara så..

• bumbi 84
    Frökenolson skrev 2011-12-06 21:42:07 följande:
    lite kul info..
    min syster berättade att hon låg inne över nyår när hon väntade sin son och var då öppen 3cm, och han är inte född förns 16 februari.. Låter helknäppt, men det kan tydligen vara så..
    Ja och tappen kan åter gå till det normala vid vila om den har kortat sig vid SD. Dom kan nog luras bra dom där små
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • pernillis

Har en fråga. Har den senaste veckan fått svår foglossning och både igår och idag har sammandragningarna kommit tätare och tätare. Kan knappt ställa mig upp utan att få en sammandragning. Vad innebär det? Är det något på G? Vecka 34+2 idag. 

• LillaEko

Jag kan fixa en bebis-tråd imorgon när jag sitter vid datorn (skriver från telefonen nu).
    Men nu ska jag försöka sova, helt sjukt slut!

• roxylady
    Yrla skrev 2011-12-06 20:19:36 följande:
    Hej på er! Nu är jag inne på FL igen. Åkte även denna gång in för att han inte har rört sig på hela dagen. Sen skulle dom kolla tappen för säkerhetens skull eftersom jag har ganska kraftiga sammandragningar. Nu undrar jag om någon kan tala om för mig vad det innebär när läkaren säger att hon kan få in ett finger och att tappen har börjat mjuka upp sig. Jag har fått en brikanyl men absolut inga vettiga svar på mina frågor. :(
    Håller tummarna för dig Yrla att han vill stanna kvar till den 8e Januari nu!!
  • fabler
    pernillis skrev 2011-12-06 22:11:42 följande:
    Har en fråga. Har den senaste veckan fått svår foglossning och både igår och idag har sammandragningarna kommit tätare och tätare. Kan knappt ställa mig upp utan att få en sammandragning. Vad innebär det? Är det något på G? Vecka 34+2 idag. 
    behöver inte betyda att nått är på G men om du är orolig så ring förlossningen. Skulle du ha värkar så skulle du känna de även innan du reste dig och inte bara få sammandragning nr du reser dig upp.

Nu är de bara två till mornar jag behöver vakna så här tidigt. Sen kommer jag ju fortsätta vakna så här tidigt för att behöva gå på toa... men jag behöver inte gå upp och klä på mig då i alla fall. Sonen brukar oftast vakna när jag kliver ur sängen men idag gick jag upp 05:20 och kissade och när väckarklockan ändå ringer strax där efter kändes de onödigt att lägga sig igen. Och idag har sonen inte kommit upp så de va väl på tok för tidigt även för han idag !
    elias är världens sötaste!!!
  • Empa86

Urk, en natt utan sömn pga sammandragningar... Det kanske inte är aktuellt att börja jobba till veckan trots allt...

• Pusselbiten86

Jag vet inte vad jag ska göra :(
    Har precis lika ont i magen efter 3 Tim trots brickanylen!
    Svimmade nästan igår kväll när ha skulle hjälpa min son på toa. Och likadant i natt när ja fick ge minstingen nappen!

Deras pappa vägrar ta barnen o jag har ingen annan som kan heller :(

:'(