• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Jämthund: Åhh, vad mysigt det låter

Är på väg till Ikea nu, kommunalt då vi inte fått på vinterdäcken på bilen.
    Får se vad det blir, det jag vet är skötbädd och sånna där små handdukar + något påslakan till spjälsängen

• elinson
    Pebbles82 skrev 2011-12-09 11:29:24 följande:
    Vet du, min IBS kom helt av sig med förra graviditeten och än är den inte tillbaka (med full kraft, lite känningar har man ju såklart). 
    Kanske var det en graviditet din mage också behövde? :) 
    Såg inte detta förrän nu, men det låter ju helt fantastiskt ;) Hoppas verkligen jag slipper besvären efter grav. 
  • shadowstorm
    fair skrev 2011-12-10 10:53:16 följande:
    Namn är SÅÅÅÅ svårt!

Vi har en Thilde sen förut.
    Lillasyster kommer att få heta antingen Ester eller Edith. Men vi kan inte välja...
    Vad tycker ni är finast och passar bäst ihop med Thilde?
    Edith skulle jag säga. Jag har en kusin som heter Thilde :) och hennes stora syster heter Tove :)
  • elinson

Vi väntar en liten kille och eftersom min sambo är norsk så vill vi ju att det ska fungera med stavning och uttal både i sverige och norge. 

Men vi funderar på Viljar, Ask eller Idar.

Min personliga favorit är Ivar efter min morfar men det namnet fick tvärt nej av min sambo som tydligen hade en hemsk busschaufför med det namnet ;) 

• shadowstorm
    elinson skrev 2011-12-10 11:49:31 följande:
    Vi väntar en liten kille och eftersom min sambo är norsk så vill vi ju att det ska fungera med stavning och uttal både i sverige och norge. 

Men vi funderar på Viljar, Ask eller Idar.

Min personliga favorit är Ivar efter min morfar men det namnet fick tvärt nej av min sambo som tydligen hade en hemsk busschaufför med det namnet ;) 
    Viljar röstar jag för :)

Hehe ja visst är det sjukt att man förknippar namn med personer ;)

Vi bestämde oss nog igår för en liten Leia :) Om hon inte ser ut att heta något helt annat när hon är ute. PRECIS som min son gjorde. Vi hade bestämt att han var en gabriel men när han kom ut sa jag "han heter Jonathan" Så enkelt var det hahaha
  • Pusselbiten86

Vi har ett eget komponerat namn som kommer användas om de blir en pojke och då är de bara han som har de namnet i Sverige :) - blir de en flicka så finns de fler som heter de namnet ;)

• mabuse
    missable skrev 2011-12-09 21:43:10 följande:
    iik hjälp! Nu bökar min visdomstand igen, har tagit två alvedon för snart två timmar sen, men det har inte släppt, har ont i hela nacken och huvudet nu med... brukar ju hjälpa med ipren men det får man ju inte ta... 1177 säger bara att kontakta tandläkaren, men sist den gjorde så ont fick jag rådet om ipren... vad göra????
    Vet inte vad du menar med bökar, men är det inflammerat på något vis (vilket ipren hjälper mot - men som man mycket riktigt inte kan ta) så finns det olika preparat på apoteket mot det. Har själv fått infektion i tandköttet (pga av en usel tandläkarundersökning) och använder ett klorhexidin-preparat på en liten "sticka". Ont gör det att köra in den i infektionen mellan täta tänder, men det hjälper. Lycka till!
  • pernillis

Tjejer, vad vet ni om hallonbladste? Hur mycket ska man dricka och när ska man börja? Vad ska det vara bra för? Läser så mycket olika om det så tänkte kolla er erfarenhet!

• Haanky

Min dotter heter Thea Vilja Maria :) vet inte vad som gömmer sig i magen och har nog tusen namn som vi har att välja mellan :) får se när bebis kommer ut:) till thea hade vi wilda men det va inte alls en wilda tyckte vi :)