• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    Liina87 skrev 2011-12-10 18:15:53 följande:
    Jag tar gärna emot tips också.
    Jag har dock beställt hem det så hoppas jag får det i nästa vecka.

Jag beställde det härifrån  www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod... och det står även lite med dosering där, men tyvärr inte hur många koppar om dagen.
    Jag har också tänkt beställa det. Just för aatt man hört att det kan ha positiv effekt.
  • bumbi 84
    RaraS skrev 2011-12-10 14:53:11 följande:

En Nika kanske? Fina namn dina barn har!
    Tack! ja det var inte dumt
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • ccecy

Bumbi 84 - jätte fina namn dina flickor har! :) kom o tänka på att Nova är ju en stjärna, Luna betyder väl måne har ja för mig så ja fick kolla upp ifall Mila också hade nån förknipping till stjärnor o sådär  :)  Men några namn jag skulle  kunna va rätt fina ihop med dina flickors namn är  Vega, Lilo, Svea, Tove eller kanske Stella   :) tänkte du försöka hålla dig till namn med 4bokstäver eller namn som är mjuka ? :) ( tror iaf att dina namn är mjuka i uttalet? )

• Mirakelbäret
    bumbi 84 skrev 2011-12-10 20:27:16 följande:
    Tack! ja det var inte dumt
    Kanske Tuva, Tyra. Vera, Stella eller Kiela hade passar med era andra flickor.

Tar tacksamt emot tips på pojknamn då vi absolut inte kan komma överens. Det ska inte vara för långt så att det blir smeknamn av det.. 
  • ccecy
    Mirakelbäret skrev 2011-12-10 22:04:32 följande:
    Kanske Tuva, Tyra. Vera, Stella eller Kiela hade passar med era andra flickor.

Tar tacksamt emot tips på pojknamn då vi absolut inte kan komma överens. Det ska inte vara för långt så att det blir smeknamn av det.. 
    kanske Jan, Sam, Tim, Jim, Niko, Mark, Kim, Theo, Ola, Leo, Milo, Claes, Ivar, olof.  skall det vara äldre eller nyare namn ? :)
  • Mirakelbäret
    ccecy skrev 2011-12-10 22:09:27 följande:
    kanske Jan, Sam, Tim, Jim, Niko, Mark, Kim, Theo, Ola, Leo, Milo, Claes, Ivar, olof.  skall det vara äldre eller nyare namn ? :)
    Det ska inte vara jättegamla namn som Knut, Stig, Tage och Lars, utan namn med lite nyare stuk. 

Gillar Sam, Tim, Theo, Leo och Milo. Men Tim och Theo är upptagna och de andra tyckte inte min sambo om... *Suck* Tack för tipsen! 
  • ccecy
    Mirakelbäret skrev 2011-12-10 22:24:00 följande:
    Det ska inte vara jättegamla namn som Knut, Stig, Tage och Lars, utan namn med lite nyare stuk. 

Gillar Sam, Tim, Theo, Leo och Milo. Men Tim och Theo är upptagna och de andra tyckte inte min sambo om... *Suck* Tack för tipsen! 
    Jobbigt såntdär ;) ni får helt enkelt vänta tills liten tittar ut o se vad som passar :) jag brukar skriva upp alla namn som ja blir o fundera på :p sen går de kanske två veckor o så kan ja kolla på namnen igen o inte ens komma ihåg att ja satte o tänkte på just dom namnen :D fast sen vissa fastnar mer då :)  Men ni hittar nog något lämpligt sedan ! :)
  • bumbi 84
    ccecy skrev 2011-12-10 22:01:21 följande:
    Bumbi 84 - jätte fina namn dina flickor har! :) kom o tänka på att Nova är ju en stjärna, Luna betyder väl måne har ja för mig så ja fick kolla upp ifall Mila också hade nån förknipping till stjärnor o sådär  :)  Men några namn jag skulle  kunna va rätt fina ihop med dina flickors namn är  Vega, Lilo, Svea, Tove eller kanske Stella   :) tänkte du försöka hålla dig till namn med 4bokstäver eller namn som är mjuka ? :) ( tror iaf att dina namn är mjuka i uttalet? )

Tack! Det var faktiskt slumpen som gjorde att det blev en stjärna och en måne gillade namnen bara. Men sen med trean försökte jag hitta nått jag gillade med en passande betydelse men hittade inget så det fick bli ett namn jag fastnade för och sambon tillslut godkände
    Blir det en tös skulle jag vilja ha 4 bokstäver men en pojk kan jag nog töja på antalet lite
    Gillar vega av dina förslag men sambon gör det inte, han är jätte svår.   
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Liina87
    LillaEko skrev 2011-12-10 19:59:52 följande:
    Jag har också tänkt beställa det. Just för aatt man hört att det kan ha positiv effekt.
    Ja det är ju värt att testa sen får man se hur det blir.