• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 20:58:15 följande:
    Min bm sa att hon lärt sig i sitt yrke att allt kan hända. Hon har vart med om bebisar som varit fixerade och ändå hoppat i säte helt plötsligt men det är inte så troligt att den ändrar läge i alla fall :p Men allt kan hända ;)

Ja det är ju bäst att slippa, men kan ju vara värt att prova om man gärna vill föda vaginalt. Min kompis gick över 18 dagar så den hade ju gått om tid på sig att vända tillbaka om den ville men den stannade i alla fall :)

Åh vad skönt med en bm som lyssnar! Sån är min med :) 

Ja jag skulle nog kunna stå ut med mycket innan de får snitta mig igen:) förutsatt att bebis mår bra såklart!! :) 

Hoppas bara hon inte glömmer av att hon lovat hehe hon kan dock va lite snurrig :D:D tycker om min bm jätte mycket!! det är ju otroligt viktigt att man känner tillit till sin bm!
    har du fått mycket sammandragningar det senaste? jag har en mensvärk molande varje kväll nu.. har svårt att känna när min mage är hård eller inte hård....   

• Kickan90

Är det ok att hoppa in här?

är i v.34 (v.33+2) och vi väntar på vår första lilla bebis som är beräknad den 27e januari 2012 :)
    vi är super nöjda med våran barnmorska och verkligen trivs med henne, har även varit på 3 föräldraträffar vilket min sambo tyckte var hur kul som helst och längtar bara ännu mer tills lilla bebisen kommer ut x) 

• Haanky
    Kickan90 skrev 2011-12-12 21:12:20 följande:

är i v.34 (v.33+2) och vi väntar på vår första lilla bebis som är beräknad den 27e januari 2012 :)
    vi är super nöjda med våran barnmorska och verkligen trivs med henne, har även varit på 3 föräldraträffar vilket min sambo tyckte var hur kul som helst och längtar bara ännu mer tills lilla bebisen kommer ut x) 

Absolut :D  välkommen Skrattande
  • Wicky81
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 18:29:57 följande:
    Ok, tänk så annorlunda det kan vara! Upptäckte faktiskt förut att äggröra är inget problemTungan ute

Jag hade BF 2 februari först men blev flyttad till 31 Januari efter UL, vi bytte med varandra kan man sägaFlört hur har aptiten varit annars under graviditeten? Jag har varit så himla kräsen!
    Hahahah ja man kan verkligen säga att vi bytte :D Va lustigt :D

Jag är också väldigt kräsen och har varit hela graviditeten. Har stora problem med köttfärs och korv i alla volörer...Kyckling, fisk å kött funkar hur bra som helst. Men kall mat som sagt är bäst om jag får välja....en fräsch sallad är det godaste som finns....å sushi!! Tack och lov finns det sånt för gravida. Mackor med ägg och youghurt/fil har varit räddningen i mellanåt.
    Vet inte hur det är med dig men jag märker direkt när nån mat inte passar....stockar sig i halsen direkt och man sitter bara å petar och trycker i sig litegrann...så blir man hungrig inom en halvtimme igen i stället :P
  • ccecy

jag vill också gå på föräldrakurs, men verkar nog inte som att ja kommer få eller hinna det, måste fråga dom på mvc nästa gång om det blir någon sånn, har tid nästa gång 21.12, och bf 17.1 :p så de lär bli tajt,  Nu på torsdag skall jag på ett 3e tul och hoppas allt är som det skall och att det är det sista jag behöver gå på :)

• fabler
    Kickan90 skrev 2011-12-12 21:12:20 följande:

du är så välkommen så.

Nu hänger sonens luciakläder i hallen redo att användas imorgon på dagis. Mysigt tycker jag!
    elias är världens sötaste!!!
  • Haanky
    fabler skrev 2011-12-12 21:23:45 följande:
    du är så välkommen så.

Nu hänger sonens luciakläder i hallen redo att användas imorgon på dagis. Mysigt tycker jag!

Min dotter ska me på luciafirande i morgon!!! det blir det första med dagmammorna!!Hjärta kommer stå och storgråta högt och hysteriskt!!!Solig
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-12 21:06:57 följande:
    Ja jag skulle nog kunna stå ut med mycket innan de får snitta mig igen:) förutsatt att bebis mår bra såklart!! :) 

Hoppas bara hon inte glömmer av att hon lovat hehe hon kan dock va lite snurrig :D:D tycker om min bm jätte mycket!! det är ju otroligt viktigt att man känner tillit till sin bm!
    har du fått mycket sammandragningar det senaste? jag har en mensvärk molande varje kväll nu.. har svårt att känna när min mage är hård eller inte hård....   
    Förstår det :)

Det gör hon nog inte :) Ja verkligen. Tycker jättemycket om min med. Hade henne när jag väntade sonen också :) Jag har haft mycket sammandragningar sen v 15 men dom gör inte ont. Dock har dom börjat trycka och spänna en del eftersom bebis är fixerad så det trycker mycket neråt. Men ont gör det inte. Men jag hade ju knappt ont när jag var öppen 6 cm med sonen utan det var 2 sista timmarna som jag hade riktigt ont och hade lustgas men innan dess var det rena barnleken så jag hoppas på likadant igen. Sjukt att det kan vara så olika hur väl man känner smärtan i värkarna. I början kände jag bara topparna så jag kunde inte klocka för ajg kände inte när värken började eller slutade typ :p Har också haft lite mensvärk från och till men nu var det några dagar sedan jag hade det sist tror jag. Jag tror inte min bebbe kommer behaga titta ut före BF, sån tur har jag nog inte :P Men det ser ju lovande ut för dig ;) 
  • fabler
    Haanky skrev 2011-12-12 21:31:16 följande:
    Min dotter ska me på luciafirande i morgon!!! det blir det första med dagmammorna!!Hjärta kommer stå och storgråta högt och hysteriskt!!!Solig
    jag får tyvärr inte se sonen lussa. På hans dagis har dem nämligen så att de är storbarnsavdelningen (1) som lussar för småbarnsavdelningarna (3). Sen när man kommer till 5årsgruppen först så får man lussa för föräldrarna men då har man oftast fått träna i två år innan man får stå inför en massa läskiga föräldrar. Jag tycker detta är väldigt bra samtidigt som de är jätte tråkigt att man inte får se. Men vi får komma dit på fika sen på eftermiddagen i alla fall.

Nu är de full fart i magen och de trycker både neråt och "utåt".
    elias är världens sötaste!!!
  • twistedtofit

Min bebis ligger fortfarande i säte. Jag är sjukt nojig över vändningsförsök, men den har 2,5 v på sig att vända sig! Heja bebis!!