• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

var hos bm idag, lite blandade känslor hur det gick, uttryckte min oro ang sf-måttet och att jag gärna ville ha ett ul, vi får se sade hon, sen mätte vi blodtrycket 110/65 vilket ju var bra, har haft huvudvärk som bara den men det är för jag oroat mig för lillan, hjärtat slog som det skulle och hon låg garanterat fixerad och låååångt ner. Sf-måttet hade bara ökat en halv centimer på två veckor så då sade hon att hon skulle prata med mvc-läkaren imorn och ringa efter kl 11 och försöka få boka ett TUL innan nästa besök som vi lade innan jul istället för efter. Hoppas verkligen att allt är bra med vårt lilla hjärta. SF-måttet har ju sjunkit rätt rejält och hoppat på kurvorna.. tiden går såååååå långsamt nu, vill bara att klockan ska bli 11 så jag vet när vi får se vårt hjärta... this sucks!

• Prinzessan
    ccecy skrev 2011-12-12 18:53:58 följande:
    låter jobbigt, ja e nog glad att ja slipper allt för mycke sura uppstötningar, ja hinner väl få ännu men :p kämms dumt att då man äter lagom tycker man o det blir ändå alllt för mycke :p o jag som vill kunna njuta av hela julbordet :D kommer nog ligga i matkoma hela dagen efter också! :P
    Det blir till att man tar med sej novalycol till julbordet på fredag :D
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 18:02:36 följande:
    Okej, ja men då kanske dom hinner göra vändningsförsök den här gången då om bebis inte vänder på sig Solig En kompis bebis låg i säte nu när hon väntade andra men där lyckades vändningsförsöket. 

Jag känner bara knän och fötter fram i magen och inga sparkar bakåt. Hickan känns också inuti magen mer och när jag frågade bm förra gången och hon kände efter så kunde hon inte hitta nåt som skulle kunna vara ryggen så den måste ligga så. Sen var redan fixerad också i v 34+0 och det är inte så vanligt på omföderskor tydligen eftersom det oftast finns så gott om plats för bebisen. När jag väntade sonen kände jag tydligt ryggen på ena sidan av magen och kände hickan tydligt utanpå. Men sen kan bebisen snurra extra mycket i förlossningskanalen och komma rätt ändå (alltså att den tittar ner i golvet om man ligger på rygg) men kommer den så den tittar upp i taket (om man ligger på rygg) så blir ju omfånget lite större på huvudet så det kan vara lite tuffare, och om den vrider sig extra så kan det ju ta längre tid för att den ska vrida sig så mycket. Men startade en tråd där jag efterlyste andra som fött barn i vidöppet läge och det hade inte vart några problem där och flera hade fött i kronbjudning första och andra i vidöppet läge och hade ändå upplevt andra förlossningen som enklare och inte spruckit mer än med första. En tjej hade fött sitt i vidöppet läge som förstföderska och det hade gått fort sista cm och hon sprack mindre än mig fastän min son kom som han skulle så det verkar ju spela in mycket om man är "gjord för att föda barn" också. Min förra förlossning gick ju väldigt snabbt och smidigt fastän jag var förstföderska (5 timmar från första värk) så förhoppningsvis är jag en sån som pluppar ut ungarna ganska lätt Flört 
    ja ha!! men då blir det nog inga problem!  hahah det gick fort ja!! men finns det chans att bebien vänder rätt på sig innan fl??

aa hoppas jag slipper.. har ju även hört att det är lika lätt att bebisen hoppar tillbaka till säte efter vändning.. och att det är mycket obehagligt för vissa när de bökar runt magen...bm ska kolla i v35 om bebis vändt sig neråt med huvudetmed ul! känns så skönt att denna bm lyssnar på mig:) min förra sa att min dotter visst låg rätt med huvudet fast jag sagt att det inte känns så... å helt riktigt jag hade rätt....  
  • fabler
    missable skrev 2011-12-12 20:02:47 följande:
    var hos bm idag, lite blandade känslor hur det gick, uttryckte min oro ang sf-måttet och att jag gärna ville ha ett ul, vi får se sade hon, sen mätte vi blodtrycket 110/65 vilket ju var bra, har haft huvudvärk som bara den men det är för jag oroat mig för lillan, hjärtat slog som det skulle och hon låg garanterat fixerad och låååångt ner. Sf-måttet hade bara ökat en halv centimer på två veckor så då sade hon att hon skulle prata med mvc-läkaren imorn och ringa efter kl 11 och försöka få boka ett TUL innan nästa besök som vi lade innan jul istället för efter. Hoppas verkligen att allt är bra med vårt lilla hjärta. SF-måttet har ju sjunkit rätt rejält och hoppat på kurvorna.. tiden går såååååå långsamt nu, vill bara att klockan ska bli 11 så jag vet när vi får se vårt hjärta... this sucks!
    usch förstår att de suger. Hoppas ni får en tid för TUL i alla fall så ni kan få slappna av på riktigt efter de.

Idag fick jag hem en kartong med kläder från en kompis, så nu har våran lilla prinsessa massa massa fina kläder både nytt och begagnat. Skulle dem dock sett fel på UL så blir de att använda storebrors kläder istället och så får jag nog komplettera med lite då eftersom jag inte sparat så jätte mycket. Och skulle vi få en pojk så hoppas jag min syster får en flicka i februari så alla fina kläder jag samlat på mig nu kommer till användning.
    elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson

Tror ni att man kan känna på dig att förlossningen är nära?
    Jag är fortfarande sjuk och skulle inte ha krafter att gå igenom en fl nu... 
    Men jag har en märklig känsla i kroppen, hoppas det bara har med förkylningen att göra..

• Haanky
    Frökenolson skrev 2011-12-12 20:41:23 följande:
    Tror ni att man kan känna på dig att förlossningen är nära?
    Jag är fortfarande sjuk och skulle inte ha krafter att gå igenom en fl nu... 
    Men jag har en märklig känsla i kroppen, hoppas det bara har med förkylningen att göra..

jag tror att man kan göra det faktiskt men det behöver ju inte betyda att det säger tjoff och så har man störtvärkar redan om en timme :P men att nått är på g tror jag magkänslan kan säga på vissa:) men ibland inbillar man ju sig också hehe vissa har ju den magkännslan mer än andra...
  • Haanky
    got2b skrev 2011-12-12 19:02:29 följande:
    Partouze: min foglossning dök upp från ingenstans så det kan det vara. Har ingen foglossning bak utan bara fram. Fast det är tillräckligt smärtsamt!

samma för min foglossning där fram bara sa pang som nån sparkat mig mellan benen när jag tog ett för långt steg eller åt sidan..!!! där bak smög den sig på mig mer...
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-12 20:09:52 följande:
    ja ha!! men då blir det nog inga problem!  hahah det gick fort ja!! men finns det chans att bebien vänder rätt på sig innan fl??

aa hoppas jag slipper.. har ju även hört att det är lika lätt att bebisen hoppar tillbaka till säte efter vändning.. och att det är mycket obehagligt för vissa när de bökar runt magen...bm ska kolla i v35 om bebis vändt sig neråt med huvudetmed ul! känns så skönt att denna bm lyssnar på mig:) min förra sa att min dotter visst låg rätt med huvudet fast jag sagt att det inte känns så... å helt riktigt jag hade rätt....  
    Min bm sa att hon lärt sig i sitt yrke att allt kan hända. Hon har vart med om bebisar som varit fixerade och ändå hoppat i säte helt plötsligt men det är inte så troligt att den ändrar läge i alla fall :p Men allt kan hända ;)

Ja det är ju bäst att slippa, men kan ju vara värt att prova om man gärna vill föda vaginalt. Min kompis gick över 18 dagar så den hade ju gått om tid på sig att vända tillbaka om den ville men den stannade i alla fall :)

Åh vad skönt med en bm som lyssnar! Sån är min med :)