• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    fabler skrev 2011-12-12 20:18:34 följande:
    usch förstår att de suger. Hoppas ni får en tid för TUL i alla fall så ni kan få slappna av på riktigt efter de.

Idag fick jag hem en kartong med kläder från en kompis, så nu har våran lilla prinsessa massa massa fina kläder både nytt och begagnat. Skulle dem dock sett fel på UL så blir de att använda storebrors kläder istället och så får jag nog komplettera med lite då eftersom jag inte sparat så jätte mycket. Och skulle vi få en pojk så hoppas jag min syster får en flicka i februari så alla fina kläder jag samlat på mig nu kommer till användning.

jag hoppas att mvcläkaren godkänner det, annars är jag nästan, men bara nästan villig att lägga ut 1700:- på ett vanligt ul.

haha som vi då! Slog mig idah att tänk om ultanten såg/sade fel om att det är en flicka, fast iof syntes det såå tydligt dessa tre streck, och hjärslagen har hela tiden legat över 150 slag/min aå tror ju inte det är en pojk... meb asch annars får han väl ha kläderna ändå... de är inte så tjejiga

här är också en som bökar neråt och utåt!

ska försöka sova lite och hoppas att hon ringer nära elva snåret och inte senare under em... Godnatt alla blivande Mammor :-P
  • missable
    twistedtofit skrev 2011-12-12 22:39:47 följande:
    Min bebis ligger fortfarande i säte. Jag är sjukt nojig över vändningsförsök, men den har 2,5 v på sig att vända sig! Heja bebis!!

mycket kan hända med bebis på 2,5 v!! Hoppas h*n tar sitt förnuft till fånga och snurrar neråt med huvudet
  • got2b

Haanky: Det är möjligt att min foglossning började pga att bebis vände sig rätt. Innan låg den på tvären men nu har den huvudet ner. Men det är bara min egna teori..

• fair

Jag kan inte minnas att min dotter var så här livlig även i slutet på graviditeten. Vet att jag var in på fl i v.35+4 pga minskade rörelser. Men denna bebis är nästan aldrig lugn och är i v.35+4 idag. Tror ni det kan vara onyttigt på något sätt att hon är så aktiv??

• fair

En till sak: är det någon mer som känner mycket tryck nedåt? Min barnmorska sa igår att bebisen ligger väldigt långt ner och senaste dagarna har det verkligen tryckt på. Jag känner mig nästan bajsnödig jämt! Otroligt obehagligt... Undrar om hon kan vara på väg ut snart eller??

• LillaEko

Tror inte det är någon fara. Har läst att de även rör sig i sömnen ju?!?!

Igår var vi och hämtade hem vagnen. Overkligt och mysigt på samma gång. Måste liksom stanna upp och titta på den varje gång jag går förbi ;)

• Ms J

Här trycker det oxå neråt fast inte så jag känner mig nödig utan mer att det ilar väldigt obehagligt(stannar gärna till när det är som värst för det gör rentav ont om jag rör mig) och som någon skrev trycker utåt. När jag var hos läkaren i lördags låg bebisen med huvudet neråt men väldigt högt. Trodde detta varsin den borrade ner sig men det behöver kanske inte vara huvudet utan små händer som krafsar. Vem vet, obehagligt i alla fall.

• fabler
    missable skrev 2011-12-12 22:42:15 följande:
    jag hoppas att mvcläkaren godkänner det, annars är jag nästan, men bara nästan villig att lägga ut 1700:- på ett vanligt ul.

haha som vi då! Slog mig idah att tänk om ultanten såg/sade fel om att det är en flicka, fast iof syntes det såå tydligt dessa tre streck, och hjärslagen har hela tiden legat över 150 slag/min aå tror ju inte det är en pojk... meb asch annars får han väl ha kläderna ändå... de är inte så tjejiga

här är också en som bökar neråt och utåt!
    ska försöka sova lite och hoppas att hon ringer nära elva snåret och inte senare under em... Godnatt alla blivande Mammor :-P
    Jag är nog lite för fjompig där, skulle nog inte sätta på min pojk dessa flickkläder. Rött är ok men rosa med massa blommor går bort. Vill ju inte behöva förklara för alla att det är en pojk och inte en flicka. Men sen har vi ju en hel del unisex kläder som funkar på både och sen lite pojkiga kläder från sonen. Men även på vårat UL syntes de tre strecken jätte tydligt och även hjärtslagen har legat högt.

Då var lucia kommen sitter uppkrupen i soffan med sonen och kollar på lucia morgon. Ska strax kika på julkalendern för att sen äta lite mysfrukost innan de är dags att bege sig till dagis.
    elias är världens sötaste!!!