• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    Ms J skrev 2011-12-13 06:44:07 följande:
    Här trycker det oxå neråt fast inte så jag känner mig nödig utan mer att det ilar väldigt obehagligt(stannar gärna till när det är som värst för det gör rentav ont om jag rör mig) och som någon skrev trycker utåt. När jag var hos läkaren i lördags låg bebisen med huvudet neråt men väldigt högt. Trodde detta varsin den borrade ner sig men det behöver kanske inte vara huvudet utan små händer som krafsar. Vem vet, obehagligt i alla fall.

precis så känner jag med! det ilar i hela tjotabalängen och även i ljumskarna på mig, skit jobbigt! Har knappt sovit inatt, bebis har haft fullt upp i magen och min ena hund har plötsligt fått för sig att han ska sova hos oss i sängen så jag har hållt på och jaga undan honom halva natten... fattar inte varför han är sådan... skit irriterande, så idag blir det bruks i två timmar med grundläggande träning... suck suck suck!
  • missable
    fabler skrev 2011-12-13 07:08:10 följande:
    Jag är nog lite för fjompig där, skulle nog inte sätta på min pojk dessa flickkläder. Rött är ok men rosa med massa blommor går bort. Vill ju inte behöva förklara för alla att det är en pojk och inte en flicka. Men sen har vi ju en hel del unisex kläder som funkar på både och sen lite pojkiga kläder från sonen. Men även på vårat UL syntes de tre strecken jätte tydligt och även hjärtslagen har legat högt.

Då var lucia kommen sitter uppkrupen i soffan med sonen och kollar på lucia morgon. Ska strax kika på julkalendern för att sen äta lite mysfrukost innan de är dags att bege sig till dagis.

vi har ju inget rosa hatar rosa mycket rött och brunt sen har jag bara en klänning men den kan ju hon få hoppa om hon nu skulle mot förmodan vara en pojk

åh mys! längtar till vår första lucia, du får mysa extra åt mig iår :-P
  • LillaEko

Har också mysmorgon med lucia-morgon på svt och så klart julkalendern. Fast jag får mysa med hunden, och en bökande bebis i magen.

Tänk att det bara är 18 dagar kvar att "knipa", helt ofattbart. Sen är bebis mer än välkommen ut.

• missable
    LillaEko skrev 2011-12-13 07:36:40 följande:
    Har också mysmorgon med lucia-morgon på svt och så klart julkalendern. Fast jag får mysa med hunden, och en bökande bebis i magen.

Tänk att det bara är 18 dagar kvar att "knipa", helt ofattbart. Sen är bebis mer än välkommen ut.

visst låter det helt galet med 18dagar?? känns så overkligt?!!
  • Sapato

Precis 1månad kvar till bf idag på lucia och allt

Imorse myste vi till julkalendern redan vid 6:30 (älskar svtplay)
    Blir jobb till strax innan 14 sen luciafika på jobbet innan det bär av till sonens sista lucia på förskolan. Snart har man en skolkille + bebis

Har också ilningar neråt och bebis rör sig massor så att det gör riktigt ont ibland, men annars mår jag toppen.

Ha en underbar lucia alla

• Ms J

Missable: Vi precis fått hem en valp som jag har fått ut och kissa ett par gånger i natt! Hihi! Bra förträning inför vad som komma skall!

Jag hoppas dessa ilningar ger resultat och att våra bebisar håller på att sjunka ner och fixera sig.

• minjalin

Jag ska till barnmorskan idag och skulle lämna urinprov. Antar att dom kollar äggvita men jag min klant glömde det i morse när jag gick på toa. Ska dit i eftermiddag så jag undrar om nån här vet hur känsligt det är hur gammalt urinet är? Måste det vara morgonurin eller kan det räcka att man håller sig typ 2 timmar? Tror inte jag kan hålla mig längre än 2 timmar (men ska ju försöka). Om man ska kolla efter urinvägsinfektion vet jag ju att man helst ska ha hållt sig i 4 timmar men är det lika noga när de kollar efter äggvita?

• LillaEko
    minjalin skrev 2011-12-13 08:01:43 följande:
    Jag ska till barnmorskan idag och skulle lämna urinprov. Antar att dom kollar äggvita men jag min klant glömde det i morse när jag gick på toa. Ska dit i eftermiddag så jag undrar om nån här vet hur känsligt det är hur gammalt urinet är? Måste det vara morgonurin eller kan det räcka att man håller sig typ 2 timmar? Tror inte jag kan hålla mig längre än 2 timmar (men ska ju försöka). Om man ska kolla efter urinvägsinfektion vet jag ju att man helst ska ha hållt sig i 4 timmar men är det lika noga när de kollar efter äggvita?
    Tror de helst vill minst 4 timmar.
    Men inte ens om nätterna nu är det ju säkert det går så många timmar.
    Men försök att inte dricka för mycket vatten, och sen hålla dig så länge som möjligt, så blir det ju mer koncentrerat.
    Så kan du ju bara berätta det sen för bm.
    Jag skulle ju ha med mig till bm igår, och fick ta det vid 04.30 på morgonen när jag vaknade. Och hade väl varit uppe och kissat typ vid 1 på natten innan det.  
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-12-13 08:07:28 följande:
    Tror de helst vill minst 4 timmar.
    Men inte ens om nätterna nu är det ju säkert det går så många timmar.
    Men försök att inte dricka för mycket vatten, och sen hålla dig så länge som möjligt, så blir det ju mer koncentrerat.
    Så kan du ju bara berätta det sen för bm.
    Jag skulle ju ha med mig till bm igår, och fick ta det vid 04.30 på morgonen när jag vaknade. Och hade väl varit uppe och kissat typ vid 1 på natten innan det.  
    Okej, Får göra så gott jag kan och sen får jag berätta det och så är det ju inte mer än att jag får ta ett imorn som sambon får åka in med på morgonen :)
  • fabler
    missable skrev 2011-12-13 07:20:51 följande:
    vi har ju inget rosa hatar rosa mycket rött och brunt sen har jag bara en klänning men den kan ju hon få hoppa om hon nu skulle mot förmodan vara en pojk

åh mys! längtar till vår första lucia, du får mysa extra åt mig iår :-P
    Jag gillade inte rosa förut men sen var jag barnflicka i norge åt en liten prinsessa och då blev även jag såld på rosa. Så nu finns de lite i min egen garderob och nu även i bebis, men de mesta rosa som finns till bebis har jag fått av kompisen som jag hämtade ut kartongen med kläder igår ifrån.

Japp jag myser lite extra åt dig .

Idag ska jag ge mig på att rulla köttbullarna till julbordet. Men har begränsat mig till 1kg köttfärs, så får jag göra mer om jag orkar en annan dag annars får jag be sambon göra resten. Sen ska jag koka knäck och göra bountybollar hade jag tänkt. Nästa ska jag göra cakepopsgranar som sonen sen ska få ge dagisfröknarna i "julklapp" om dem blir bra.
    elias är världens sötaste!!!