• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    elinson skrev 2011-12-13 12:47:11 följande:
    Jag mår också illa, har gjort det sista 3 veckorna... blä. Frukosten är värst. Men som den kvällsätare jag är så lyckas jag nog äta ikapp det jag missar på förmiddagen :)

Någon som vet om foglossning nånsin blir bättre eller ska det bara bli värre nu fram till förlossningen? Jag har skitsvårt att gå då det bränner, svider och hugger i blygdbenet och ljumskarna.. bara önskar att det går över snart.
    Min foglossning har blivit mkt bättre senaste månaden. Jag hade riktigt ont tidigare.. men nu är det som sagt helt annorlunda. Jag kan ha ont om jag legat konstigt på natten för länge. Annars så är det i stort sett nästan borta faktiskt! Har inte ens behövt använda bältet. Så visst kan det bli bättre! Hoppas att det lättar för dig också snart!! Har du gått till sjukgymnasten och fått tips å bälte?
  • fabler

missable: vilka underbar bröllopsbilder du har här på fb.

Nu ska jag ta ett städryck här hemma innan de är dags att bege sig till fsk och hämta sonen, sen ska vi hem till min pappa på lite eftermiddagsfika innan sambon slutar jobbet.

elias är världens sötaste!!!
  • elinson
    roxylady skrev 2011-12-13 12:55:24 följande:
    Min foglossning har blivit mkt bättre senaste månaden. Jag hade riktigt ont tidigare.. men nu är det som sagt helt annorlunda. Jag kan ha ont om jag legat konstigt på natten för länge. Annars så är det i stort sett nästan borta faktiskt! Har inte ens behövt använda bältet. Så visst kan det bli bättre! Hoppas att det lättar för dig också snart!! Har du gått till sjukgymnasten och fått tips å bälte?
    Nej jag har inte vart hos sjukgymnast, men jag jobbar på sjukhuset så jag hörde med en kollega ;) Min foglossning sitter mest fram och då hjälper det inte så mycket med bälte tyvärr. Men jag fick lite tips på övningar och sånt.

Ja hoppas hoppas det lättar snart.
  • fair

Av ren nyfikenhet, kan man känna själv om man är öppen nåt? Har inte gjort det, är för feg. Men som sagt, av ren nyfikenhet.. Funderar också på hur länge man kan vara öppen nån cm innan det är dags. Fasen att inte barnmorskn kände på tappen också när hon liks kände var huvudet låg!

• roxylady
    elinson skrev 2011-12-13 13:20:29 följande:
    Nej jag har inte vart hos sjukgymnast, men jag jobbar på sjukhuset så jag hörde med en kollega ;) Min foglossning sitter mest fram och då hjälper det inte så mycket med bälte tyvärr. Men jag fick lite tips på övningar och sånt.

Ja hoppas hoppas det lättar snart.
    Okej men det är ju super att du fått övningstips!
    Åh vad jobbigt att den sitter där Min satt både fram och bak.. urscha.. jobbigt med det där.. man känner sig så ynklig när det gör sådär ont.

Håller tummarna på att det vill släppa snart!
  • Velociped

Herregud, får man vara så här trött och seg? Sov bra inatt men skulle somna samma sekund jag slöt ögonen nu ändå. Hur ska det gå med föreläsning tom 21.00 ikväll? Ska man vara så här trött trots att järnvärdet är bra?

• elinson
    roxylady skrev 2011-12-13 13:30:15 följande:
    Okej men det är ju super att du fått övningstips!
    Åh vad jobbigt att den sitter där Min satt både fram och bak.. urscha.. jobbigt med det där.. man känner sig så ynklig när det gör sådär ont.

Håller tummarna på att det vill släppa snart!
    Tusen tack!!   Hjärta
  • missable
    fabler skrev 2011-12-13 12:55:31 följande:
    missable: vilka underbar bröllopsbilder du har här på fb.

Nu ska jag ta ett städryck här hemma innan de är dags att bege sig till fsk och hämta sonen, sen ska vi hem till min pappa på lite eftermiddagsfika innan sambon slutar jobbet.

tack ja dom är fina, helt sjukt att det gått 1 1/2 år i februari!!

ska på tul 27e december, så bara två veckor kvar... ska försöka slappna av lite, men kommer sätta in bilbarnstolen och likaså bbväskan när vi ska på tul om något skulle vara tokigt!!

var och fikade lussebulle och glögg hos grannen men är så trött nu!!

men visst har du slutat jobba nu?
  • roxylady

Hur får man TUL? För gentligen har man ju ingen aning om hur liten/stor han är nu. Eller känner BM det väldigt bra när hon klämmer på en? Och tar SF mått?

• RaraS
    roxylady skrev 2011-12-13 14:30:46 följande:
    Hur får man TUL? För gentligen har man ju ingen aning om hur liten/stor han är nu. Eller känner BM det väldigt bra när hon klämmer på en? Och tar SF mått?
    Hos vissa (landsting/privata) är väl ett TUL standard. Dock inte i mitt landsting. Men jag fick göra ett TUL förra veckan för att SF-måttet avvek från kurvan. Men allt var så normalt så och läkaren sa att SF-måttet som barnmorskan mäter är väldigt ungefärligt och man ska inte haka upp sig så mycket om det avviker! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?