• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

jag överlevde magsjukan och bebisen är kvar i magen.....men fy jag tror aldrig jag känt mig så hjälplös, och så fruktansvärt ont det gjorde....

• Syoss

Jag var hos bm på kontroll igår. Blodtrycket låg på 132/84. Undertrycket har legat kring 70 hela graviditeten, så det känns lite högt nu? Bm sa inget om det och jag vet inte riktigt vart gränsen för "högt" går?
    Dessutom var vilopulsen på 91.
    Jag frågade om vi skulle ta om blodtrycket efter 10 minuter men det tyckte hon inte var nödvändigt. 

• Frökensvensson
    Wicky81 skrev 2011-12-12 21:17:22 följande:
    Hahahah ja man kan verkligen säga att vi bytte :D Va lustigt :D

Jag är också väldigt kräsen och har varit hela graviditeten. Har stora problem med köttfärs och korv i alla volörer...Kyckling, fisk å kött funkar hur bra som helst. Men kall mat som sagt är bäst om jag får välja....en fräsch sallad är det godaste som finns....å sushi!! Tack och lov finns det sånt för gravida. Mackor med ägg och youghurt/fil har varit räddningen i mellanåt.
    Vet inte hur det är med dig men jag märker direkt när nån mat inte passar....stockar sig i halsen direkt och man sitter bara å petar och trycker i sig litegrann...så blir man hungrig inom en halvtimme igen i stället :P
    Vad lustigt, kyckling har jag inte kunnat äta på hela gravidteten!

Ja, mackor är definitivt räddningen, vissa dagar känns det som att jag lever på mackor och yoghurt Tungan ute

Jo, jag märker med en gång om det är något jag inte kan äta! Som att tugga sågspån eller nåt, och hungrig snart igen!  haha. Och har fått världens sug efter glögg(tack och lov att det finns alkoholfri!!!)

Vet inte om det med maten påverkades av att han(bebisen) vände sig i magen för kanske 2 veckor sen, för det är efter det som jag inte kan äta varm mat! Han kanske sparkar rätt på magsäcken vem vetFörvånad
  • Frökensvensson
    Ms J skrev 2011-12-13 06:44:07 följande:
    Här trycker det oxå neråt fast inte så jag känner mig nödig utan mer att det ilar väldigt obehagligt(stannar gärna till när det är som värst för det gör rentav ont om jag rör mig) och som någon skrev trycker utåt. När jag var hos läkaren i lördags låg bebisen med huvudet neråt men väldigt högt. Trodde detta varsin den borrade ner sig men det behöver kanske inte vara huvudet utan små händer som krafsar. Vem vet, obehagligt i alla fall.
    Precis så känner jag, att det ilar( i blåsan då)! Min grabb har med vänt sig med huvudet neråt, men han har nästan fixerat sig med så trodde det berodde på det. Men kan nog vara olika! Obehagligt är det iaf, och gör rent utav ont ibland när jag går =/
  • Frökensvensson
    fair skrev 2011-12-13 10:08:29 följande:
    Usch, illamående idag igen... Vill verkligen inte ha nån magsjuka eller liknande!!! Hoppas det bara är bebisen som trycker på eller nåt.
    Jag mår illa av och till mest hela tiden känns det som! Är nog bebisen som ligger och knör :) Hoppas du slipper magsjuka, inget kul!!
  • fabler
    Frökenolson skrev 2011-12-13 10:32:15 följande:
    Härligt, hemmagjorda köttbullar är så gott, speciellt mammas, hon gör dem på mager fläskfärs och rullar dem jättesmå, åh vad jag längtar efter julafton nu... Ha så kul och lycka till =)

Brukar jobba julbord annars så i år är första året jag inte gör sisådär 8000-15000 köttbullar =D 
    ja jag gjorde på nöt och de är väl inte de godaste att göra köttbullar på men jag hade inget annat hemma. Så får se om de blir de här vi tar på julafton eller om jag köper hem blandfärs och gör på istället så får vi äta de jag gjort idag nån annan dag.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-12-13 11:11:39 följande:
    jag överlevde magsjukan och bebisen är kvar i magen.....men fy jag tror aldrig jag känt mig så hjälplös, och så fruktansvärt ont det gjorde....
    vad skönt att bebisen stannade och att magsjukan är över. Förstår att de va jobbigt, ja menar magsjuka är ju bland de värsta man kan få i "normala" fall så jag kan ju bara föreställa mig hur de skulle va och få de nu som gravid.
    elias är världens sötaste!!!
  • fair

Syoss: mitt undertryck har också legat kring 70 hela graviditeten tills för två veckor sen då det hoppat upp till 85 och igår var det 80. Men min bm säger att det är ok.

• missable
    shadowstorm skrev 2011-12-13 11:11:39 följande:
    high five på att du och bebis klarade er =)
  • elinson
    Frökensvensson skrev 2011-12-13 12:15:24 följande:
    Jag mår illa av och till mest hela tiden känns det som! Är nog bebisen som ligger och knör :) Hoppas du slipper magsjuka, inget kul!!
    Jag mår också illa, har gjort det sista 3 veckorna... blä. Frukosten är värst. Men som den kvällsätare jag är så lyckas jag nog äta ikapp det jag missar på förmiddagen :)

Någon som vet om foglossning nånsin blir bättre eller ska det bara bli värre nu fram till förlossningen? Jag har skitsvårt att gå då det bränner, svider och hugger i blygdbenet och ljumskarna.. bara önskar att det går över snart.