• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Velociped skrev 2011-12-13 09:41:44 följande:
    Leia - jag tar gärna det receptet! :)
    Då kommer det här :)

Yogagröt:

Grynblandning:
    Blanda ca 7 dl helt bovete, 4 dl quinoa, 2 dl pumpafrön och 1 dl linfrön i en burk. (Kan ju blanda halva satsen eller nåt nu innan du vet om du gillar det)

Gröt till 2 pers:
    1,5 dl grynblandning
    4 torkade aprikoser
    1 krm salt

Gör så här:
    Kvällen före: Lägg 1,5 dl grynblanding och 2 dl vatten i en kastrull. Koka upp och häll av i en sil. Häll tillbaka grynen i kastrullen och rör ner 1 dl vatten och de hackade aprikoserna. Låt stå över natten med lock i kylskåp.

På morgonen: Tillsätt 1 dl vatten och 1 krm salt. Koka upp och låt sjuda i 5-8 min. Servera med rivet äpple.

Här hemma är det bara jag som tycker om gröten så jag gör ju grynblandningen efter de måtten som står och sen följer jag receptet på grötet men halverar så det blir till 1 person istället för 2 :) Jag är kass på att orka förbereda den på kvällen (även om det går väldigt fort) så jag brukar göra det på morgonen och sen låta den stå över dan och äta den som kvällsmat istället :) Hoppas du också tycker om den! :)
  • Pebbles82
    Skåne85 skrev 2011-12-13 08:42:36 följande:
    Jag har fått 2 gånger en mycket märklig smärta på Venus berget, det har huggt till, och hållt i sig en stund, känns ungefär som man satte en kniv där och bred om den. Dessa 2 gånger det har hänt har jag vikt mig o inte kunnat resa mig förrän det släppt. Vad i helskotta är detta ?
    Exakt så fick jag igår (bara vid ett tillfälle dock) när jag reste mig upp. Fick stå och trampa framåtböjd ett tag innan det släppte och jag kunde resa mig. Superobehagligt. 
    Känns dessutom som att bebisen håller på att borra sig ner "ner" för det är tungt mellan benen till och från.

Jäkla konstiga krämpor det här med att vara gravid måste jag säga..  
  • curiosa

Helt underbart i natt fick jag sova.
    Visst jag har vart uppe 2 eller tre gånger på toa men jag har sovit i mellan utan att vakna och det i flera timmar i sträck.
    Dagen, humöret och allt blir bara så mkt bättre.

• fabler

Nu ska jag göra julens första vända av köttbullar! Har inte gjort köttbullar sen jag gick i gymnasiet (gick hotell och restaurang). Har gjort hamburgare och biffar men inte köttbullar då mitt tålamod inte brukar va de bästa . Så önska mig lycka till !

elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson
    fabler skrev 2011-12-13 10:28:06 följande:
    Nu ska jag göra julens första vända av köttbullar! Har inte gjort köttbullar sen jag gick i gymnasiet (gick hotell och restaurang). Har gjort hamburgare och biffar men inte köttbullar då mitt tålamod inte brukar va de bästa . Så önska mig lycka till !
    Härligt, hemmagjorda köttbullar är så gott, speciellt mammas, hon gör dem på mager fläskfärs och rullar dem jättesmå, åh vad jag längtar efter julafton nu... Ha så kul och lycka till =)

Brukar jobba julbord annars så i år är första året jag inte gör sisådär 8000-15000 köttbullar =D 
  • Tärning6

Har på kän att mitt lilla pyre kommer när som helst, ingen tror i alla fall att jag kommer gå hela tiden ut.

Va på aurora samtal i dag, fick då se ett förlossningsrum och skulle kunnat satt mig i deras badkar på plats hehe, det var ett stort och rymligt rum ljust å fint, badrummet va oxå super fint fans duch å sitt badkar allt såg super bra ut.. Smög även in på bb och tittade lite och det va en jätte mysig liten matsal och sällskapsrum ja jag tror jag kommer nog bli nöjd, Tyvärr så fick jag ej se nått rum på bb då alla var fulla men de gör inget..

Nu är jag hemma en stund, vi får snart fika besök av mor å far sedan ska vi vara på sonens dagis kl:15 för lite lusse firande inte för att jag har nån lust men känner att jag gör det och står ut för mitt lilltrolls skull.

Ha en fortsatt bra lucia alla glada

• Majskorn

smärta i blygdbenet har jag också...det strålar ibland och gör ganska ont annars har jag ont i rygg och höft/bäcken dygnet runt....kan tex inte vända mig i sängen eftersom så fort jag sätter ner fötterna i madrassen så hugger det till i ljumskarna :( allt är en plåga just nu....vill bara ha nyårsafton så bebis kan komma UUUUUUT!