• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86

Då var det dax för ett nytt Bm besök snart, hoppas magen växer som den ska och att huvudet fortfarande ligger neråt!

• LillaEko

Fair: ingen fara. Har ju hört talas om att man kan få det, såå har det i bakhuvudet varje gång det kliar på mig ;)

• fabler

inatt har jag sovit hel kasst. Jag som hade behövt all sömn jag kunde få för att orka åka på julbord i eftermiddag. Men de blir att sova eller i alla fall vila när jag lämna sonen på dagis. Ska väl även hinna göra mig klar för kvällen innan jag hämtar han igen för sen har jag ca en timme på mig innan min pappa kommer och ska va barnvakt och misstänker att sonen inte kommer låta mig sminka mig och fixa när han väl kommit hem.

Inatt har jag mått illa igen, andra natten jag kännt så och vet inte riktigt om de är bebisen som klämmer på magsäcken eller om jag har så ont i ryggen att jag mår illa. De går i alla fall över till morgonen.

elias är världens sötaste!!!
  • solala

Jag har haft urusel sömn i över 2 veckor med cirka 2-4 timmar per natt och ingen sömn på dagen. Höll på att bli tokig. Eller jag blev det. Var inne för kontroll av min vad (misstänkt propp som inte var något tack och lov) på kvinnokliniken/specialförlossningen och nämnde samtidigt sömnbristen. Läkaren skrev ut ganska milda sömntabletter och inatt har jag sovit som en stock. Så kanske det är något för er andra som inte heller får sova tillräckligt.

• MissT
    LillaEko skrev 2011-12-15 05:12:31 följande:
    Mina fötter kliar?!??
    Var uppe och kissade runt ett och var sen vaken en stund för att de kliade så.
    Och nu likadant?!?! Någon ner som har det?
    Jag har haft samma besvär men det börjar bli bättre nu. Fötterna, händerna....hela kroppen kliade så jag fick åka in och lämna blodprover för att utesluta gravidhepatos vilket det som tur var inte är. Om det fortsätter tycker jag du ska ringa din BM för då vill de säkert ta prover på dig också i så fall. Min klåda har nästan försvunnit nu. BM sa att det kan bero på gravidhormoner eller att jag haft en infektion i kroppen och äter amtibiotika och tidigare även hostmedicin. Kan också uppstå om huden är torr.

Hoppas att det snart går över för dig!
  • RaraS
    LillaEko skrev 2011-12-15 07:54:57 följande:
    Ska ju till Bm på måndag, så lika bra att nämna att fötterna börjat klia kanske.

Gör det! Jag hade en period då kroppen kliade och jag var tvungen att smörja in mig varje kväll för att kunna sova. Jag fick lämna blodprov men det visade inte heller på gravidhepatos som tur var! Men det är ju bra att de kollar!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • shadowstorm

Det är det enda jag inte tänker klaga på. Jag sover hela nätterna från 23-08 utan behöva vakna. :) Och skulle jag inte göra det skulle jag vara död för jag är så trött och vilar hela dagarna iaf ;P

Då går man in i vecka 36 idag då...nu är det inte långt kvar SKÖÖÖNT!! Och jag ska göra klart allt för bebisens ankomst idag eftersom jag åker bort nu till veckan och kommer inte hem förns några dagar innan nyår

• Cia80

Varning för gnällinlägg!

Usch, har ingen bra morgon. Vaknade av att jag fick kramp i båda benen. Som tur var så var maken hemma så han kunde hjälpa mig upp ur sängen. Sen misstänker jag att jag har börjat få sammandragningar. Värker i magen och även ut i ryggen, så nu sitter jag i soffan med min vän värmedynan. Det jobbiga i kråksången är att jag får dåligt samvete för att jag inte orkar ta tag i saker och ting här hemma. Speciellt nu när det snart är jul då det är meningen att man ska ha det lite fint.