• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    Cia80 skrev 2011-12-15 09:19:14 följande:
    Varning för gnällinlägg!

Usch, har ingen bra morgon. Vaknade av att jag fick kramp i båda benen. Som tur var så var maken hemma så han kunde hjälpa mig upp ur sängen. Sen misstänker jag att jag har börjat få sammandragningar. Värker i magen och även ut i ryggen, så nu sitter jag i soffan med min vän värmedynan. Det jobbiga i kråksången är att jag får dåligt samvete för att jag inte orkar ta tag i saker och ting här hemma. Speciellt nu när det snart är jul då det är meningen att man ska ha det lite fint.   
    Man får klaga alltså ;)
    Så jag stämmer in i klagosången denna morgon.

Sovit dåligt, vaknat kanske 10ggr under natten.. när kl börjar närma sig 6 och det är en timme tills väckar klockan ringer så somnar jag och drömmer att min älskade sambo lämnar mig och vår dotter (konstigt eftersom jag väntar en son) och jag slår sönder hela lägenheten...  sjukt!
  • Cia80
    elinson skrev 2011-12-15 09:51:45 följande:
    Man får klaga alltså ;)
    Så jag stämmer in i klagosången denna morgon.

Sovit dåligt, vaknat kanske 10ggr under natten.. när kl börjar närma sig 6 och det är en timme tills väckar klockan ringer så somnar jag och drömmer att min älskade sambo lämnar mig och vår dotter (konstigt eftersom jag väntar en son) och jag slår sönder hela lägenheten...  sjukt!
    Vilken tur att man får det
    Usch vad synd det är om oss! Varför ska män ha det så lätt för??  
  • curiosa

Då har jag vart på vct för min hopplösa förkylning som aldrig ger sig och som nu satt sig i örat och gör ont!
    Kåvepenin, kortisonnässpray utskrivet så nu ska jag väl må bättre snart tror jag,
    Nätterna har för mig blivit bättre men inte helt bra men annars så ska man väl överleva den sista korta tiden som är kvar till bf. (27 dagar för mig)

• LillaEko

I natt har jag verkligen fått sova, ca 22.00-8.00, med 2 kissepauser och sen kanske en 20-30 min max för att somna om( pga av klådan på fötterna).
    Men mår skit ändå, hur trött och konstig som helst....misstänker att jag helt enkelt fått sova för BRA.

Själv drömde jag att mannen och jag skulle ut och tjuvfiska vid mina föräldras gamla gård ;)
    Helskumt.

Fötterna känns faktiskt konstiga idag, varma, kliiga och bara allmänt konstiga. Har smörjt in dem så hoppas det ska hjälpa nu.
    22 dagar kvar till bf, helskumt och overkligt. Men också bara 17 dagar kvar till det nya året =) 

• roxylady

Min tur att gnälla. Fasiken vad ont jag har i mitt vänstra revben igen. Kan knappt ta mig upp ur sängen/soffan.. och kan heller inte skratta avslappnat!! Damn it! Buseunge som sparkar där det gör ont Tungan ute Mamma kan inte sova om nätterna! Andra gången jag har det nu.. fler som haft det i omgångar?

• MissT
    roxylady skrev 2011-12-15 11:40:33 följande:
    Min tur att gnälla. Fasiken vad ont jag har i mitt vänstra revben igen. Kan knappt ta mig upp ur sängen/soffan.. och kan heller inte skratta avslappnat!! Damn it! Buseunge som sparkar där det gör ont Tungan ute Mamma kan inte sova om nätterna! Andra gången jag har det nu.. fler som haft det i omgångar?
    Jag känner igen det där.......Jag har också ruskigt ont i revbenen fast mitt beror på att jag hostat "sönder" dem. Gör ruskigt ont och för att kunna sova måste jag ta smärtstillande och så får jag ligga i soffan uppbullad med massa kuddar överallt. Som tur är sparkar min bebis inte på revbenen för då vet jag inte vad jag skulle tagit mig till. ......
  • fabler

nu har jag mig själv att skylla... har bakat julgodis  sen jag kom från dagis men nu ligger jag i sängen och ska vila i 40min innan de e dags att hoppa i duschen och göra sig klar för eftermiddagens julbord.

elias är världens sötaste!!!