• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • doriah

Jag äter i stort sett allt som kommer i min vägCool får jag välja blir det godis och elände...väldigt mycket pepparkakor och julmust!

Elsa och Lovis mamma
  • LillaEko

Jag brukar ju annars vara duktig på att hålla mig ifrån sött på vardagarna.
    Men nu är det ju typ inte ens lönt att försöka.
    Usch och fy, men här slinker det nog ner sött var dag numera.
    Har bakat julkolor, (hälften har försvunnit på något konstigt vis) men vågar inte baka det andra förrän nästa vecka....så det finns kvar till jul! 

• Empa86

Haha julen måste ju vara bästa/sämsta tiden på året att vara höggravid på! Det finns ju hur mycket gott som helst och alla fikar ju hela tiden så man behöver inte skämmas för att man själv är fika sugen jämt;) Frågade barnmorskan igår om vad bebis tyckte om att få så mycket sötsaker i slutet av graviditeten och hon sa ÄT! Bara jag inte ersätter middagen med 4 lussebullar så var det inga problem, ska inte hinna utveckla någon grav.diabetes på så kort tid:) Synd om mina lår och rumpa bara...

• ccecy

Hur är det med era hungerskänslor  nu mot slutet ? är ni hungriare eller har ni mindre aptit  ?  själv känner jag min nästan aldrig hungrig sen äter ja, o så blir jag mätt direkt och börjar må illa, känns jobbigt

• Tärning6
    ccecy skrev 2011-12-16 10:02:42 följande:

Hur är det med era hungerskänslor  nu mot slutet ? är ni hungriare eller har ni mindre aptit  ?  själv känner jag min nästan aldrig hungrig sen äter ja, o så blir jag mätt direkt och börjar må illa, känns jobbigt

lite så känner jag oxå tyvärr....
    men äter för att jag måste
  • ccecy
    Tärning6 skrev 2011-12-16 10:04:13 följande:
    lite så känner jag oxå tyvärr....
    men äter för att jag måste
    Jo självklart äter ja också,  men funderar hur de ska gå o äta julbord på julafton, då lär man väl ligga o må illa hela kvällen efter maten, för de går ju inte o äta lite julbord :p
  • elinson

Ja julmust! Jag har importerat från Arjeplog ;)
    Knäcken är slut och jag måste nog koka en ny sats, brända mandlarna är snart slut och ingredienserna till rockyroads står i kylen...

Kommer rulla fram i Januari!

Tips mot ryggontet, jag ligger på spikmattan lite om kvällen för jag lägger mig så släpper en del av spänningarna. Funkar inte mot foglossningen längre ned tyvärr.

• tvillingen
    bumbi 84 skrev 2011-12-15 22:04:54 följande:
    Hur går det?
    Nu har allt avtagit och jag har bara förvärkar nu. Den lilla ville väl bara förvarna mig eller nåt sånt. :S
  • Tärning6
    ccecy skrev 2011-12-16 10:06:59 följande:
    Jo självklart äter ja också,  men funderar hur de ska gå o äta julbord på julafton, då lär man väl ligga o må illa hela kvällen efter maten, för de går ju inte o äta lite julbord :p
    Ja det är frågan hmmm, min mor har ju sagt att den lille kommer koma på julafton så de blir väll att äta nått gott där hehe gubben får ta med sig maten dit