• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    LillaEko skrev 2011-12-15 23:24:16 följande:
    anonyym: när jag och min man kollat igenom fk hemsidan så hade vi fortfarande en hel del frågetecken så vi bokade ett möte.
    Var där nu i em och fick träffa en jättetrevlig tant så nu känns det som vi fått en massa kött på benen och tips på hur vi ska tänka osv. Kan verkligen rekommendera det om man känner sig lite osäker i denna djungeln!

Låter bra! Jag är fascinerad över att deras hemsida kan innehålla så mycket text om att skaffa barn men så lite väsentligt. Bra att boka möte, vi kanske gör det också…tråkigt att lägga tid på det tycker jag bara. Jag vill fokusera på annat sedan när jag väl slutat jobba. Känner mig nästan lite stressad när jag läser hur många redan packat sina bb-väskor och tvättat och förberett. Det ska jag göra i mellandagarna är planen…så är sådär sugen på att gå till försäkringskassan då.

Mig själv och hur jag ska göra för att få ersättning har jag nog koll på vid det här laget, men min man är fortfarande lite osäker. Han har anmält sig och fyllt i sgi-papper…så vi tror väl det räcker! Han får väl ringa igen/logga in på hemsidan när bebisen tittar ut. Som tur är har han tänkt vara ledig med mig mycket den första månaden, mer än de två veckorna, så lyckas han inte få till det de första dagarna när vi är på BB/förlossningen så är det ingen katastrof utan får ta komp istället de dagarna. Det är ju inte det man vill lägga energi på första hand…

Jaja, lycka till allihopa med försäkringskassa-världen!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Haanky
    Jämthund skrev 2011-12-15 21:55:23 följande:
    Haanky - Precis så har jag det oxå. Ont på ena sidan av ryggen, ganska högt upp. Haft det i ett par månader nu men gnällt som ett litet barn de senaste veckorna. Mest känns det på eftermiddagen/kvällen. Helt sjukt ont att sitta ner oavsett om det är i soffan eller på en stol. Bilen skall vi inte prata om... På väg hem från jobbet vilket det tar 30 minuter att åka hem ifrån så hinner jag nog tänka 150 gånger att jag måste stanna och resa på mig. Får alltså riktigt äckelont och vet inte vart jag ska ta vägen. Har börjat känna av det när jag ligger ner men inte med riktigt lika stark smärta. Stå upp ät det ända läget då det inte känns.... Var förövrigt på julbord igår igen. Ett helt fantastiskt sådant och så fint är det. Maten smakade gudomligt och tji fick jag för det. Åt alldeles för mycket vilket orsakade kraftig rubbad nattssömn men nu, nya tag igen. Skall till bm imorgon så det ser vi verkligen fram mot:)

Ja fy ja det gör så ont som du säger så villa man hoppa ur bilen och sträcka på sig!! jag kan inte somna på kvällarna för det gör så ont så min sambo får ligga och massera tills ja somnar :) på mig gör det ont typ i mitten på ryggen och sen uppåt... och eftermiddagen och kvällen är värst! om du kommer på nått bra botemedel som lindrar så vill jag ta del av det hihih gott med julbord!!!! mumms
  • chicopico

jag somnade kl 6 imorse och gick upp med barnen 07:20.... 

LillaEko skrev 2011-12-16 08:30:03 följande:
    Någon mer som blivit hopplöst sötsugen nu på slutet? Är det kroppen som ställer in sig på vad som komma skall med att skrika efter kolhydrater?!??

V 38(37+0) idag och endast 21 ynka dagar kvar. Men väldigt välkommet redan om 16 dagar ;)
    Jag är otroligt sötsugen hela tiden, så fort de finns något hemma så äter jag upp det....

• fabler
    LillaEko skrev 2011-12-16 08:30:03 följande:
    Någon mer som blivit hopplöst sötsugen nu på slutet? Är det kroppen som ställer in sig på vad som komma skall med att skrika efter kolhydrater?!??

V 38(37+0) idag och endast 21 ynka dagar kvar. Men väldigt välkommet redan om 16 dagar ;)
    ja jag, mycket därför jag gjort julgodis denna veckan annars brukar jag inte göra de förrens dagarna innan jul för att sen bjuda bort på julafton... men i år är jag tveksam till om de kommer va så mycket kvar till julafton.
    elias är världens sötaste!!!
  • Cia80

Här är en till som är sötsugen. Julmust är ju gudomligt gott just nu

• Frökenolson
    Cia80 skrev 2011-12-16 09:23:54 följande:
    Här är en till som är sötsugen. Julmust är ju gudomligt gott just nu

oh ja, julmust!
  • Cia80
    Frökenolson skrev 2011-12-16 09:26:33 följande:

oh ja, julmust!

Det skulle man ju kunna dricka hur mycket som helst av, för man blir ju bara törstigare ju mer man dricker
  • ccecy

Min julmust är nästan slut! vanliga blandsaften också iofs, så blir nog att handla idag igen :)

• Sapato

Julmust är mums
    Måste äta 2 skivor vörtlimpa (med russin) och ett glas julmust varje kväll.
    Tur ingen annan här hemma gillar vörtkrydda så får hela för mig själv

Idag är jag hemma och vabbar för sonen så tänkte passa på att tvätta upp bebisens sängkläder och lite annat för i helgen tänkte jag försöka hinna/orka bädda spjälisen och vaggan.