• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Lilymay

Hej tjejer, är så trött på att vara gravid nu, har sådana förvärkar som gör så himla ont, i underlivet, är det normalt? Dem är ju väldigt oregelbundna.. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte...12 dagar kvar till bf! Suck!

• Moniqe1979

Gäääsäsp låter som många haft det jobbigt inatt, själv har jag iofs varit hyffsad i fogarna men haft kiss race istället. vakna, ner för trappan till toa, kissa, inse att jag är JÄTTE törstig, dricka, Upp för trappan, böka och stöka efter bekväm ställning, somna och vakna igen 45 minuter senare... hjälp jag måste KIssa och så börja om från början HELA natten. så nu skall jag försöka få sova lite till, skönt att vara sjukskriven så man FÅR/Bör unna sig den lyxen.

• Tärning6
    Haanky: Visst e de kul eller typ inte men men sånt e livet antar jag..

fair: Ja precis jag har oxå problem med tungandning å hjärtklappning, plus foglossning..
    man känner sig fånge i sin egen kropp för man inte orkar eller kan göra nått
  • PrickenoGrodan

Här är en till med en dålig natt! Trots att jag tagit det lugnt hela helgen har jag mer ont i fogarna än på länge. Till det har jag en hel del sammandragningar, kan bara ligga på sidan och vaknar varje gång jag ska vända mig, suck! Tur att min man tog dagislämningen idag så jag fortfarande kan mysa i pyjamas. Jobbar mina sista dagar nu, onsdag sista dagen. Idag jobbar jag bara 3 timmar, 13 -16.

På ett sätt vill jag att bebisen ska komma nu men då blir den född i v.35 +? (idag v.35+1) och ligga på neo över jul känns inte så lockande så jag vill nog vänta till efter nyår även om det är riktigt jobbigt att vara gravid just nu.

• elinson
    Tärning6 skrev 2011-12-19 09:02:03 följande:
    Vad har en nyfödd för omkrets i cm om man mäter huvudet ca??
    Sitter på jobbet och kollar på percentilschema ;)

på 50 percentilen (alltså mitten på tillväxtkurvan) har flickor  35cm och pojkar 35,5cm
    Men det kan vara allt från 32,5-38,5cm (pojkar och flickor från 2,5p-97,5p)
  • Tärning6
    elison skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:
    Sitter på jobbet och kollar på percentilschema ;)

på 50 percentilen (alltså mitten på tillväxtkurvan) har flickor  35cm och pojkar 35,5cm
    Men det kan vara allt från 32,5-38,5cm (pojkar och flickor från 2,5p-97,5p)
    ok tack
    elinson skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:
    Här är en till med en dålig natt! Trots att jag tagit det lugnt hela helgen har jag mer ont i fogarna än på länge. Till det har jag en hel del sammandragningar, kan bara ligga på sidan och vaknar varje gång jag ska vända mig, suck! Tur att min man tog dagislämningen idag så jag fortfarande kan mysa i pyjamas. Jobbar mina sista dagar nu, onsdag sista dagen. Idag jobbar jag bara 3 timmar, 13 -16.

På ett sätt vill jag att bebisen ska komma nu men då blir den född i v.35 +? (idag v.35+1) och ligga på neo över jul känns inte så lockande så jag vill nog vänta till efter nyår även om det är riktigt jobbigt att vara gravid just nu.
    Ja jag vaknar oxå så fort jag ska vända mig pga fogarna, plus att jag blir fruktansvärt torr i mun på nätterna så behöver ha vatten brevid sängen jämt..
  • curiosa

Inte många dagar kvar nu tills det är nytt år och sen efter det så är det ju fritt fram :)
    12 dagar är ju ingenting om man jämför med vad vi gått.

Just nu har jag en bra period, sover ganska ok och har inte ont mm och dagarna går ju fort nu fram till jul sen är det bara mellandagarna kvar.

Tvättar det sista idag (ramlar in nya saker hela tiden som ska tvättas upp)

• elinson
    elinson skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:

Är i vecka 33+6 nu ochg så less på detta. Önskar mig en bebis till jul samtidigt som jag vet att han inte är färdig ännu. Är lite avis på er som passerat vecka 37 då bebis faktiskt är färdigutvecklad och kan klara sig fint utanför magen.

Med BF 30 januari så ska jag den 9 januari (jag jag går i mammaledighet) börja springa i trappor / ha massa sex / äta stark mat / få massage på trapetzius o över höftkamrarna / köra knäböj / dricka hallonbladste / ja göra allt för att sätta fart på detta.