• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

Som bröstvårtskräm rekommenderar jag pureLan 100 den absolut bästa!!!!

elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 12:13:59 följande:
    Jag har valt att inte köpa någon amningsnapp innan då jag har hört att det kan vara värt att försöka utan, även om man får ont, då det kommer gå över. Med napp riskerar man visst att lära barnet att ta feltag...? (men detta är mitt första barn så allt är bara inhämtade information... det sista sades dock av bm på vår föräldrautbildning). Däremot har jag packat ned en bröstvårtskräm som ska hjälpa dem att inte spricka.

Vi har funderingar på att ta med datorn och se film på den... men jag känner mig lite tveksam, dels är det stöldbegärligt och dels blir det mycket att släpa på.
    Okej, då kanske de är värt att försöka utan först då iaf! :)  så får de inköpet vänta lite. för min bm sa nog att dom hjälper, sen bad hon att få titta på mina bröstvårtor o sa att de borde gå riktigt fint utan också! så antagligen kan man ta till dom när de verkligen är problem då :D är mitt första barn också :)  Jag har ju ingen partner som följer med till bb, därför funderar ja på att ta med datorn, ifall de blir långdraget o sådär :)
  • Velociped
    ccecy skrev 2011-12-20 12:27:56 följande:
    Okej, då kanske de är värt att försöka utan först då iaf! :)  så får de inköpet vänta lite. för min bm sa nog att dom hjälper, sen bad hon att få titta på mina bröstvårtor o sa att de borde gå riktigt fint utan också! så antagligen kan man ta till dom när de verkligen är problem då :D är mitt första barn också :)  Jag har ju ingen partner som följer med till bb, därför funderar ja på att ta med datorn, ifall de blir långdraget o sådär :)
    Datorn kan nog vara jättebra som tidsfördriv, men tänk bara på att du kanske inte kommer kunna hålla den under uppsikt hela tiden. Tyvärr sker det en hel del stölder på sjukhus (vet dock inte hur vanligt det är på just bb). :)
  • zatori
    paet: Hur mår du idag? Testade du att ta pulsen på dig själv? Hoppas du mår bättre!
  • LillaEko
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Spännande!!!!
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 12:31:06 följande:
    Datorn kan nog vara jättebra som tidsfördriv, men tänk bara på att du kanske inte kommer kunna hålla den under uppsikt hela tiden. Tyvärr sker det en hel del stölder på sjukhus (vet dock inte hur vanligt det är på just bb). :)
    Här är åtminstone förlossnings avdelningen en stängd avdelning, med bb vet ja inte, men kan mycket väl hända att den också är stängd men tanke på hur strikta besöks tider dom har där :p
  • Velociped
    ccecy skrev 2011-12-20 12:46:02 följande:
    Här är åtminstone förlossnings avdelningen en stängd avdelning, med bb vet ja inte, men kan mycket väl hända att den också är stängd men tanke på hur strikta besöks tider dom har där :p
    Då kanske det fungerar... :) När har du bf, om jag får fråga?
  • roxylady
    zatori skrev 2011-12-19 19:49:45 följande:
    Levaxin är en medicin som man använder när man har någon form av störning i sköldkörteln, tex om man har för låg ämnesomsättning (som det visade sig att jag hade.)

Det är jättelätt att mäta pulsen själv! Lägg två fingrar på ena handens handled. På "tumsidan" alltså precis nedanför tummen, fast på handleden. Är det svårt att känna kan man även känna på halsen, men jag tycker det är enklast på handleden. Du känner liksom var det pulserar om du känner dig fram lite. Sedan räknar man antal pulsslag under en minut. Eller om man vill göra det lite lättare för sig räknar man bara under 15 sekunder och tar det sen gånger fyra. Då får du rätt siffror. Testa får du se! :)

Skönt att du bara jobbar 6 dagar till. Jag hade inte orkat en dag till kan jag säga!
    Okej.. vad jobbigt att den ger sådana biverkningar då :(

Då får jag prova det sedan då :) Tack för tipset!

ja jätteskönt! Dock känner man att man kanske skulle ha gått hem redan 1a December.. men det har man inte riktigt råd med.. har semesterdagar så det precis räcker från och med 2:a Jan till BF dagen i alla fall i Januari så det är ju gött Sedan får man ju lov att börja ta på FP:n även om bebbe inte behagat att ta sig ut ännu.

Nä du hade väl ett ganska så krävande jobb också väl? :(
  • roxylady
    zatori skrev 2011-12-20 12:31:33 följande:
    paet: Hur mår du idag? Testade du att ta pulsen på dig själv? Hoppas du mår bättre!
    Åh såg inte att du hade skrivit detta inlägget Jo det är mkt bättre idag! Ska testa det där med pulsen när man är hemma Tack för tipset!
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 12:54:46 följande:
    Då kanske det fungerar... :) När har du bf, om jag får fråga?
    Jag har bf först 17.1 kan lika väl hända att de är ennu senare egentligen, men blev flyttad från 26.1 till 17.1 på ultraljudet i v 18, :) Men nu får ja springa på massa TUL då bebis vikt inte passar in på veckan jag är i :p  När har du bf ? :)