• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)

• fabler
    LillaEko skrev 2011-12-20 09:41:52 följande:

Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)
    Min son föddes 3dagar efter att slemproppen lossnat.
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy

Slemproppen kanske?!?!?!
    **Spännande**
    kan mycke väl vara ! :) men kan ju tar en par dagar innan förlossningen kommer igång på riktigt har ja läst o förstått ;D så då får du hoppas liten håller sig till efter nyår iaf ;) dvs 12dagar ;)
  • Jämthund

Haft en fruktansvärt seg natt. Varit vaken hur mÅnga gånger som helst. Jag har likaså kissat hur många gånger som helst plus att jag har varit förbaskat varm. Låg utan täcke ett tag.. Var kall som en isbit efter en stund. Ja, men vad gör det när jag kan gå hemma och strosa hela dagen.. Rikigt busväder här idag. Förvisso ligger det snö och det har det gjort sen i torsdags.. Men nu kommer det lite extra:) supermysig. Inte så konstigt egentligen men i stan (Jönköping) som ligger 3 mil bort så ligger inte en snöflinga medans det är mycket mer här. Jag gillar! Jo, tänkte här igår att nu måste jag ju ta och fixa lite inför bebisens ankomst... Min första plan var att bädda sängen men herregud, spjälsängsskyddet var ju för litet. Det glipade säkert en dm. Finns det verkligEn olika storlekar? Skall pyssla Vidare idag och gör kanske en fuling tills jag kommer iväg och kan köpa ett nytt.

• Kissekatten
    Velociped skrev 2011-12-20 09:16:20 följande:
    Bm-besök idag v35+4. Precis som jag trodde har skrutten fixerat sig och ligger dessutom långt ned - är det vanligt att de sjunker ned flera veckor innan förlossningen, någon som vet? I övrigt var allting jättebra. :)

Ja det är vanligt. Jag satt och googlade om fixering igår. Jag går in i vecka 40 i morgon och min lille har fortfarande inte fixerat sig. Om han inte gjort det sen i fredags. Men enligt bm är det ingen jättestor pojk i magen, och gott om fostervatten, så han har det väl inte så hemsk trångt.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Pebbles82

Slemproppen kanske?!?!?!
    **Spännande**
    Spännande! :) 
    Slemproppen är ju tyvärr lite dum, för det kan ju dröja länge ändå innan det drar igång. Har du några andra känningar?  
  • Empa86

Slemproppen kanske?!?!?!
    **Spännande**
    Åh va spännande LillaEko!! :) 
  • LillaEko
    Pebbles82 skrev 2011-12-20 10:17:01 följande:
    Spännande! :) 
    Slemproppen är ju tyvärr lite dum, för det kan ju dröja länge ändå innan det drar igång. Har du några andra känningar?  
    Nä, känner inget annars, men är ju egentligen första tecknet på att bebis nu verkligen kan komma.
    Så har jag liksom inte alls tänkt innan, så ska bli grymt spännande att se vad som händer.
    Kanske blir ett litet julaftonbarn trots allt =P 
  • zatori

Här är en till som sovit dåligt. Har faktiskt sovit ganska okej den senaste tiden annars, förutom allt spring på toa. Men inatt och igår natt var det fan helt omöjligt att sova! :/

• Velociped
    Kissekatten skrev 2011-12-20 10:15:31 följande:
    Ja det är vanligt. Jag satt och googlade om fixering igår. Jag går in i vecka 40 i morgon och min lille har fortfarande inte fixerat sig. Om han inte gjort det sen i fredags. Men enligt bm är det ingen jättestor pojk i magen, och gott om fostervatten, så han har det väl inte så hemsk trångt.
    Både skönt, och inte skönt, att höra... ;) H*n hade gärna fått titta ut redan i början av januari och måste inte alls vänta till den 19/1 för min del. ;)

Bm sa samma till mig, att det inte verkar vara någon jättebebis trots att sf-måttet ligger stadigt på översta kurvan. :)