• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Ni som har barn sen innan: har er första förlossning påmint om er mammas första förlossning?!?!

• Pebbles82
    LillaEko skrev 2011-12-20 07:58:44 följande:
    Ni som har barn sen innan: har er första förlossning påmint om er mammas första förlossning?!?!
    Ja, på sätt och vis. I tidslängd och att båda förlossningarna (liksom alla andras i min släkt) avslutades med sugklocka. Däremot födde mamma på BF+21 och jag på BF-5.

• Tärning6

Ja du här har vi inte planerat men vi ringer nog min mamma och pappa å så men dem har oxå barn så ja det får ej sätta igång på natten helt enkelt :P

• LillaEko
    Pebbles82 skrev 2011-12-20 08:23:17 följande:
    Ja, på sätt och vis. I tidslängd och att båda förlossningarna (liksom alla andras i min släkt) avslutades med sugklocka. Däremot födde mamma på BF+21 och jag på BF-5.

Tycker det ska bli lite spännande att se, för jag har grymt med halsbränna precis som mamma.
    Så ställer in mig på en lång och segdragen första förlossning ;) 
  • Tärning6

Hur har alla sovit i natt jag har sovit hyfsat men hade svårt att somna så nu väntar jag på att mina päron ska dyka upp för jag ska lyckas vara barnvakt åt min lillebror som e ett år äldre än min son å min son ska oxå vara hemma i dag... Jag gissar att jag kommer att sova gott i natt haha

• fabler

Jag har sovit bra inatt. Sonen vaknade vid ett och fick då febernedsättande sen flyttade han in i sin egen säng och sov bredvid sin pappa så jag sov riktigt bra till tio i åtta imorse då jag hörde hur de låg och pratade.

elias är världens sötaste!!!
  • Velociped

Bm-besök idag v35+4. Precis som jag trodde har skrutten fixerat sig och ligger dessutom långt ned - är det vanligt att de sjunker ned flera veckor innan förlossningen, någon som vet? I övrigt var allting jättebra. :)

Imorgon ska jag till Sahlgrenska för att delta i en studie om diabetes, de ska följa mig och skrutten i 18 månader framåt, med start imorgon... lite spännande, men ska dit fastande vilket känns lagom kul. :( Får dock åka taxi hela vägen! :)

• fabler
    Velociped skrev 2011-12-20 09:16:20 följande:
    Bm-besök idag v35+4. Precis som jag trodde har skrutten fixerat sig och ligger dessutom långt ned - är det vanligt att de sjunker ned flera veckor innan förlossningen, någon som vet? I övrigt var allting jättebra. :)

Imorgon ska jag till Sahlgrenska för att delta i en studie om diabetes, de ska följa mig och skrutten i 18 månader framåt, med start imorgon... lite spännande, men ska dit fastande vilket känns lagom kul. :( Får dock åka taxi hela vägen! :)
    häftigt och då delta i en studie.

Jag sitter och försöker smälta att min bästa vän när jag gick i sjuan nu är en kändis. Fick veta idag att hon har den kvinnliga huvudrollen i Lasse Åbergs nya film. Såg trailern i helgen men inte sjutton kunde jag då ens tro att de va hon, men de syns ju hur tydligt som helst nu när man vet det.
  • Velociped
    fabler skrev 2011-12-20 09:29:44 följande:
    häftigt och då delta i en studie.

Jag sitter och försöker smälta att min bästa vän när jag gick i sjuan nu är en kändis. Fick veta idag att hon har den kvinnliga huvudrollen i Lasse Åbergs nya film. Såg trailern i helgen men inte sjutton kunde jag då ens tro att de va hon, men de syns ju hur tydligt som helst nu när man vet det.
    Ja, man ska få en väldans massa hälsotips och de gör mängder med undersökningar av skrutten, så det ska bli riktigt intressant. Det känns bra att man kan göra något för de som får graviditetsdiabetes i framtiden också.

Det är lustigt det där... en fd klasskamrat till mig bantade ned sig 140kg och startade en verksamhet kring det... roligt för honom men underligt att se en smal version av min klasskamrat i tidningarna. :) 
  • fabler
    Velociped skrev 2011-12-20 09:33:22 följande:
    Ja, man ska få en väldans massa hälsotips och de gör mängder med undersökningar av skrutten, så det ska bli riktigt intressant. Det känns bra att man kan göra något för de som får graviditetsdiabetes i framtiden också.

Det är lustigt det där... en fd klasskamrat till mig bantade ned sig 140kg och startade en verksamhet kring det... roligt för honom men underligt att se en smal version av min klasskamrat i tidningarna. :) 
    de e riktigt häftigt när klasskompisar/kompisar lyckas faktiskt.  Lite skillnad mot ens eget liv måste jag säga.