• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Krikiz
    Cia80 skrev 2011-12-19 22:52:53 följande:
    En fråga till er som har barn sen innan. Hur har ni "planerat" att göra ifall förlossningen drar igång sent så att ni behöver åka in på natten?
    Vi ringer grannen som kommer över och sover hos sonen och sedan sköter lämning på förskolan (om det är vardag). Annars får de knata över till grannen när de vaknat
    Nosce te ipsum.
  • Cia80
    Krikiz skrev 2011-12-19 22:59:52 följande:
    Vi ringer grannen som kommer över och sover hos sonen och sedan sköter lämning på förskolan (om det är vardag). Annars får de knata över till grannen när de vaknat

Vi har också den planen att grannen lämnar på dagis. Men sen tänker jag, tänk om inte grannen är hemma. Man kan ju inte begära att de inte ska ha nåt liv fram tills vår bebis tittat ut
  • Moniqe1979
    missable skrev 2011-12-19 21:59:46 följande:
    haha jag med!!!! Var tvungen och googla brunost, aldrig hört talas om det

apropå mjölk så drack jag och maken upp 1,5 l till middgen, så det var bara att åka och köpa mer
    men samlar man inte på sig vatten när man dricker så mycket???
    Snarare tvärt om man samlar mer vatten om man dricker för lite... då sparar kroppen istället.
  • fabler
    En fråga till er som har barn sen innan. Hur har ni "planerat" att göra ifall förlossningen drar igång sent så att ni behöver åka in på natten?
    vi tar och lyfter ut sonen i bilen så skjutsar vi han till min mamma. Hon är beredd att vara ledig när de väl är dags. Sonen är ju inte så mycket på fsk nu kring jul och nyår ändå.
    elias är världens sötaste!!!
  • Moniqe1979
    Min mamam kommer hit om det blir på natten och han sover ananrs är både mammam, farmor och ena äldre vänninna som sonen känner väl standby när det gäller att ta hand om honom, känns tryggt. dock hoppas jag slippa nyttja svärmor för det skulle betyda ca 15 minuter enkel resväg för oss att lämna sonen i felriktining så att säga, men kanske skall se till att ha lite kontanter hemma så kan hon ju ta en taxi hit...
  • LillaEko

Fick för mig att röja om i garderoberna vid 22.30 ikväll?!?!?! Har ju dessutom ont som sjutton i fogarna och ryggen....men skam den som ger sig (tröga gravida idiot??).
    Men nu är det så gott som klart och kan erkänna att det var riktigt skönt att krypa i säng nu.

• Kickan90

Hoppar in här igen ;)  var ett tagsen jag var inne på familjeliv i alla trådar man e med i ^^

[gravid i v.34+3 idag]

• C R

Hej hopp vad kul det är att inte kunna sova. Har legat vaken sen kvart i två. Har dessutom inget att skylla på. Kan bara inte sova. Så irriterande!

• curiosa
    Vi har sambons pappa bara ett par km härifrån så då får han komma hit,
    Nu är ju mina stora barn stora men tösen vill inte sova hemma utan vuxen så då får det bli så.
    Har dock planerat att åka in när de åkt till skolan :P
  • Carolaj83
    Cia80-planen är att min mamma ska ha barnen, hon bor 4 mil härifrån...hon har sem från bf och 2 veckor fram....om hon jobbar så lämnar hon bara dom på förskolan på morgonen....blir de bråttom in på natten så har jag en granne jag kan ringa.....om allt skiter sig får man väl ta med barnen, men tror nog de löser sig
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012