• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87
    LillaEko skrev 2011-12-20 09:41:52 följande:
    Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)
    Spännande, jag pratade dock med min bm om slemproppen sist jag var där för min började gå för några veckor sedan, inget blod utan bara hum slemklumpar =/
    Hon sa även att än är här ingen bebis och slemproppen är rätt stor, så uppfattade det som att när hela slemproppen har gått så är det inte långt kvar.

http://www.linapetite.blogspot.com/
  • MissT

Spännande LillaEko
    Återstår att se om bebisen kommer i år eller nästa.

Med första barnet gick slemproppen på morgonen den dagen hon var beräknad. På kvällen kom värkarna och dagen efter föddes hon. Men det verkar vara väldigt olika det där. Med andra barnet märkte jag inte ens av slemproppen.

• Someday

Hur gör ni andra med era kläder till förlossningen?
    Tänker ni föda i landstingets skjorta eller offrar ni något plagg ni har hemma? Vad tar ni med er för kläder till efter förlossningen. Har börjat fundera på vad jag ska packa i min och makens gemensamma väska.
    Tar ni med skivor och dylikt också?

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-20 09:41:52 följande:
    Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)
    Slemproppen kom ca 18 timmar innan min minsta kom så är dte lika för dig så kommer den snart :)
  • fair

Lillaeko: med första barnet fick jag en rosa flytning v38+5 och bara 2 timmar senare hade jag både värkar och vattenavgång. 1,5 dygn senare var dottern ute.. Denna graviditet fick jag en exakt likadan flytning i lördags, v.36+1 men inget annat har tillkommit och flytningen slutade. Så det är lurigt sånt där!! :)

• Liina87

Someday: jag har tänkt ta det dom erbjuder på förlossningen och sen har jag med mig mjukisbyxor, ett linne och en vanlig kortärmad tröja och sen en kofta med knappar, en amningsbh och en gammal sporttopp som sitter skönt. I klädväg har jag tänkt att det ska vara så löst och ledigt som möjligt.
    Men man lyckas säkerligen missa något, men allt går att fixa.

Http://www.Linapetite.blogspot.com

• Yrla

Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)

• ccecy

Har ni några tips på vad man ska ta med till bb? ;) menar kläder till mig o bebis är ju ganska självklart men såhär saker som kan vara bra o ha, men som man kommer på först sedan att man kunde behövt ta med ! :)

• ccecy
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Oj vad spännande! :) hoppas allt går bra! lycka till! :)
  • Velociped
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Vad roligt! Då blir det ju en bebis de närmaste dagarna! Kanske rent av en julklapp... ;)