• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    missable skrev 2011-12-19 21:59:46 följande:
    haha jag med!!!! Var tvungen och googla brunost, aldrig hört talas om det

apropå mjölk så drack jag och maken upp 1,5 l till middgen, så det var bara att åka och köpa mer
    men samlar man inte på sig vatten när man dricker så mycket???
    Tror nog inte det är nån större fara :) ungefär vad jag och min yngre bror brukar dricka upp vid middagen då  ja äter hos föräldrarna :) vilket händer rätt ofta då ja bor ensam, och dom bor 300m härifrån :) Mjölk är ju bra för benstommen o då måste de ju vara bra o dricka under graviditeten också :)
  • fair

Paet: precis så har jag haft senaste dagarna!!! Har till och med varit in till förlossningen, där trodde dem att det beror på att bebisen och livmodern tar så stor plats att alla organ blir trängda. Men håller det i sig och du blir orolig så kontakta din bm eller förlossningen så de får kolla dig.

• missable

c3c: har inte samlat på mig vatten än och vill gärna undvika det de sista veckorna med... vet faktiskt inte om man kan göra något för att undvika vatten...

tänk att julafton är redan nu på lördag och veckan efter är det nyår... inye alls långt kvar tills det börjar poppa upp mer bebisar i tråden nu ska jag gå och försöka sova lite inatt, springer medt och kissar tycker jag

• bumbi 84
    missable skrev 2011-12-19 21:59:46 följande:

haha jag med!!!! Var tvungen och googla brunost, aldrig hört talas om det

apropå mjölk så drack jag och maken upp 1,5 l till middgen, så det var bara att åka och köpa mer
    men samlar man inte på sig vatten när man dricker så mycket???

man samlar inte mer för att man dricker.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • elinson
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 22:34:23 följande:
    man samlar inte mer för att man dricker.
    Nej helt riktig, om du kombinerar det med lite salt dock tex chips så kan man lägga på sig en del vätska. Eller min favorit... lakrits!

FUNFACT
    Sen är det ganska logiskt att man får cravings på Mjölk, behovet av Kalsium och D-vitamin ökar ganska markant sista trimestern och får inte bebisen det från maten så tar den av mammans skelett vilket kan leda till benskörhet längre fram.  
  • Cia80
    elinson skrev 2011-12-19 22:38:10 följande:
    Nej helt riktig, om du kombinerar det med lite salt dock tex chips så kan man lägga på sig en del vätska. Eller min favorit... lakrits!

FUNFACT
    Sen är det ganska logiskt att man får cravings på Mjölk, behovet av Kalsium och D-vitamin ökar ganska markant sista trimestern och får inte bebisen det från maten så tar den av mammans skelett vilket kan leda till benskörhet längre fram.  

Åh nej, jag som äter chips och dricker julmust nu
  • bumbi 84
    Cia80 skrev 2011-12-19 22:41:00 följande:

Åh nej, jag som äter chips och dricker julmust nu
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Cia80

En fråga till er som har barn sen innan. Hur har ni "planerat" att göra ifall förlossningen drar igång sent så att ni behöver åka in på natten?

• Krikiz

Zaarah: Ett jättestort grattis till lilltösen!!!!

Har inte hunnit med att läsa sedan fredagen - men HERREJÖSSES vad ni skriver
    Är glad att salstentan är skriven idag, sambon är på julfest med jobbet och sonen sover, så att jag med gott samvete kunnat sitta i sängen och läsa ikapp allt

Tycker att det är så mysigt att läsa om hur dagsformen är för er alla där ute - igenkänningsfaktorn är HÖG måste jag säga   Har ingen i omgivningen just nu som är lika långt gången, så det är gött att ha några att "luta sig mot" när dagsformen är mindre bra 

BM-kontroll på torsdag, ska bli riktigt spännande! Hade ju ett avplanande SF-mått tidigare - som tack och lov börjat öka på sig igen. Dock verkade det som att BM inte var helt nöjd med att sista ökningen bestod av 0,5 cm på en vecka vid förra veckans extrakoll???  Skulle det inte ha ökat på sig något eller lika lite på torsdag, verkar det som att BM vill att vi gör ett TUL igen. Visst är det ju skönt att hon vill ha bra koll på oss och bäbben, men samtidigt sätter det ju lite myror i huvudet igen. Nåja, på torsdag får vi ju veta

Nej, nu är det läge att borsta gaddarna och placera sig under täcket istället för ovanpå detsamma. Julklappsshopping och julfika på jobbet väntar imorgon

Natti natti allesammans!!!!!!!

Nosce te ipsum.
  • Sapato

Cia80: Vi ringer mormor/min mamma som får komma med taxi, om det blir struligt för mormor ( hon bor en bit bort) har jag en kompis som bor nära som vi kan köra över sonen till. Blir väl 10 min extra bilkörning då!