• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    fair skrev 2011-12-19 22:26:01 följande:
    Paet: precis så har jag haft senaste dagarna!!! Har till och med varit in till förlossningen, där trodde dem att det beror på att bebisen och livmodern tar så stor plats att alla organ blir trängda. Men håller det i sig och du blir orolig så kontakta din bm eller förlossningen så de får kolla dig.
    Ja men visst är det jobbigt? Har turen att inte känna av det idag som tur är. Okej ja men så kan det ju absolut vara! Att känna att jag inte kan andas har jag haft ganska länge men just det där trycket som att någon lagt på handen på bröstet på mig hade jag aldrig haft tidigare.. så har sagt det till mig själv att får jag det igen när jag jobbar så pyser jag nog hem.. törs inte jobba mer när det är sådär.. Jo jag får göra det :) Får hoppas på att det inte kommer mera.
  • Velociped
    ccecy skrev 2011-12-20 13:00:25 följande:
    Jag har bf först 17.1 kan lika väl hända att de är ennu senare egentligen, men blev flyttad från 26.1 till 17.1 på ultraljudet i v 18, :) Men nu får ja springa på massa TUL då bebis vikt inte passar in på veckan jag är i :p  När har du bf ? :)
    Den 19/1, så nästan samtidigt. :) 
  • Tärning6

zatori: Jag har underproduktion av sköldkötelhormon Hypotyreos äter just nu 150 mickrogram om dagen..

c3c: Nått att läsa ex bok eller tidningar, bekväma kläder, om du tar med datorn ta med nån film eller musik.
    Kamera och kamera laddare/extra batterier nått gott att äta eller dricka..

• LillaJag89
    Someday skrev 2011-12-20 10:46:05 följande:
    Hur gör ni andra med era kläder till förlossningen?
    Tänker ni föda i landstingets skjorta eller offrar ni något plagg ni har hemma? Vad tar ni med er för kläder till efter förlossningen. Har börjat fundera på vad jag ska packa i min och makens gemensamma väska.
    Tar ni med skivor och dylikt också?
    'Kommer ha deras vita landstings skjorta. tyckte den var perfekt förra gången. bara knäppa upp när liten var på väg upp och göra plats på bröstet. sen är de deras tvätt med.haha
  • Tärning6
    LillaJag89 skrev 2011-12-20 13:43:27 följande:
    'Kommer ha deras vita landstings skjorta. tyckte den var perfekt förra gången. bara knäppa upp när liten var på väg upp och göra plats på bröstet. sen är de deras tvätt med.haha
    ja dem hade jag oxå dem två första dagarna men sen kände jag endå att jag ville ha mina egna kläder
  • LillaJag89
    ccecy skrev 2011-12-20 11:44:52 följande:

Har ni några tips på vad man ska ta med till bb? ;) menar kläder till mig o bebis är ju ganska självklart men såhär saker som kan vara bra o ha, men som man kommer på först sedan att man kunde behövt ta med ! :)

Det jag kan tipsa om är mjukt toapapper, amningsinlägg,
    Duschsaker, första duschen efter är himmelsk, haha.
    Kläder till dig och bebis.
    Tofflor och morgonrock tyckte jag var skönt när man gick runt i korridorerna.

Dator och tidningar. På förlossningen fick vi inte koppla upp internet sist av någon anledning, så då var tidningarna bra. Mobilladdare och kameraladdare+usb sladd :D
  • SysterAnna

Bm-besök idag (33 +4)

Bt 115/70 (rejält neråt äntligen, har ju haft en period när jag legat på 130 och uppåt).
    Bebis hjärtljud 130 (sovande bebis).
    Hb 134 (har dock slarvat med vitaminerna senaste och bara tagit ungefär var 3:e dag, men det tycks ju inte ha gjort så mycket).
    SF 30 cm (bara 1 cm upp på 2,5 veckor. något plan tillväxtkurva men inom gränserna).
    B-glukos 4,6 (precis ätit frukost med massa apelsinjuice dessutom så där var det ingen fara). 

Känner igen mig i så mycket av det som ni alla skriver framförallt det där med törsten, dricker hur mycket som helst. Jag som dessutom aldrig har varit så förtjust i välkylda drycker blir tokig om det inte finns is i frysen. Sen äts det många twister-glassar här hemma. Så gott!!!

Mår väldigt illa för det mesta fortfarande (kom för ca 4 veckor sedan). Men bebisen ligger högt med rumpan och sätter gärna en häl i magsäcken. Så förutom illamåendet så känner jag inte att jag är hungrig, har dock en man som har bra koll på när jag inte äter och ser till att jag får i mig en liten bit mat med jämna mellanrum. 

En sak som jag dock inte har som alla andra här inne tycks ha är att jag behöver inte gå upp och kissa på nätterna!!! Har bara gjort det 4-5 gånger totalt under hela graviditeten och några av dem gångerna har varit pågrund av att jag legat vaken och ändå inte har haft något annat för mig.
    Jag sover även rätt bra på nätterna men har märkt att jag sover inte lika djupt längre. Vaknar så fort jag skall vända mig eller om jag hör något ljud. Är väl förmodligen kroppens sätt att förbereda sig inför bebis ankomst.

Var och julshoppade igår och var på jul-liseberg och blev helt slut. så idag har jag inte vaknat helt. Var helsömnig hos barnmorskan och var sen iväg och köpte gran m.m. När jag kom hem stupade jag i säng och låg där någon timma. Är lite mer pigg nu men ändå rätt seg. Ska ställa mig och koka lite knäck tänkte jag, sen ikväll ska jag och mannen ha julmys bara vi två med att klä julgranen, slå in julklappar och griljera skinkan. Men först lite knäck och sedan städ! Ha en fin kväll allesammans och lycka till Yrla med väldigt snart stundande förlossningen!

• SysterAnna
    Tärning6 skrev 2011-12-20 14:15:02 följande:
    SysterAnna: låter som en härlig dag hehe
    Fick bli en glass före knäckkokandet dock :-P