• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped
    ccecy skrev 2011-12-20 11:44:52 följande:

Har ni några tips på vad man ska ta med till bb? ;) menar kläder till mig o bebis är ju ganska självklart men såhär saker som kan vara bra o ha, men som man kommer på först sedan att man kunde behövt ta med ! :)

Jag har förstått att amningsinlägg kan vara trevligt att ha, såväl som amnings-bh. Sina mest slitna trosor, har jag också fått som tips att man bör packa... (tydligen finns det en risk att de inte är så fräscha sen...) ;) Lypsyl och nässpray är två saker som också fått lov att följa med, man kan visst bli väldigt torr om läpparna av lustgasen.

Sen har jag självklart packat ned hygienartiklar till oss, ett korsord, lite godis, en morgonrock, tjocka strumpor, telefon (kamera) och laddare...

...och blodgrupperingen! :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-20 11:51:40 följande:
    Jag har förstått att amningsinlägg kan vara trevligt att ha, såväl som amnings-bh. Sina mest slitna trosor, har jag också fått som tips att man bör packa... (tydligen finns det en risk att de inte är så fräscha sen...) ;) Lypsyl och nässpray är två saker som också fått lov att följa med, man kan visst bli väldigt torr om läpparna av lustgasen.

Sen har jag självklart packat ned hygienartiklar till oss, ett korsord, lite godis, en morgonrock, tjocka strumpor, telefon (kamera) och laddare...

...och blodgrupperingen! :)
    Jo amningsinlägg har jag inhadlat :D men sedan funderat ja om de kan vara bra o ha "amingsnapp" eller va de heter ifall man får mycke sår och sådär sedan. Har en kompis som använde sådan och hon tyckte de underlättade :)  Oh lypsyl ska ja införskaffa då också! :)  ja funderar vågar man ta med sin bärbara dator ? :)
  • MissT
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Oj vad spännande Då har du säkert en bebis snart. Stort lycka till!
  • zatori
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Åh, vad spännande! Vilken vecka är du i? Hoppas allt går bra nu. :) Lycka till!
  • Yrla
    zatori skrev 2011-12-20 12:04:24 följande:
    Åh, vad spännande! Vilken vecka är du i? Hoppas allt går bra nu. :) Lycka till!
    Ja jättespännande! Jag är i v 37+1 :) 

Tack för lyckönskningarna:)
  • fabler
    ccecy skrev 2011-12-20 11:57:55 följande:
    Jo amningsinlägg har jag inhadlat :D men sedan funderat ja om de kan vara bra o ha "amingsnapp" eller va de heter ifall man får mycke sår och sådär sedan. Har en kompis som använde sådan och hon tyckte de underlättade :)  Oh lypsyl ska ja införskaffa då också! :)  ja funderar vågar man ta med sin bärbara dator ? :)
    jag kommer ta med min bärbara dator till BB. Istället för lypsyl så har jag köpt bepanthen som man sen kan använda på röda rumpor också de är suveränt att smörja läpparna med. Jag kommer ha med amningasnappen men de är mest för att sonen sög köttsår på min ena bröstvårta så jag har en psykisk spärr jag måste komma förbi med amningen och därför får amningsnappen följa med direkt.
    elias är världens sötaste!!!
  • Velociped
    ccecy skrev 2011-12-20 11:57:55 följande:
    Jag har valt att inte köpa någon amningsnapp innan då jag har hört att det kan vara värt att försöka utan, även om man får ont, då det kommer gå över. Med napp riskerar man visst att lära barnet att ta feltag...? (men detta är mitt första barn så allt är bara inhämtade information... det sista sades dock av bm på vår föräldrautbildning). Däremot har jag packat ned en bröstvårtskräm som ska hjälpa dem att inte spricka.

Vi har funderingar på att ta med datorn och se film på den... men jag känner mig lite tveksam, dels är det stöldbegärligt och dels blir det mycket att släpa på.
  • roxylady
    Hej allihopa!

Åh vad spännande!!!! Ja men då blir det världens finaste julklapp då
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-20 12:16:06 följande:
    Åh vad spännande!!!! Ja men då blir det världens finaste julklapp då
    Hihi ja verkligen. Läste just ditt mail, det blir en fika med bebis på armen isåfall:D
  • Empa86
    Hej allihopa!

Åh va skoj! Stort lycka till;) Håll oss uppdaterade!