• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair
    Frökenolson skrev 2011-12-27 14:12:45 följande:
    Fair:
    Hur känns det att bli igångsatt? Är det bara dropp eller?
    Önskar så att det drar igång NU!!  
    För min del började vattnet sippra kl 03 den 16/11 och jag hade småvärkar ett helt dygn. Kl 10.00 den 17/11 kom vi till förlossningen och då blev jag inlagd men var tvungen att vänta på provsvar innan de satte igång mig. Kl 15.30 kollade dem hur mycket jag var öppen, 6cm. Och då hade jag fortfarande bara småvärkar som gick bra att andas igenom. Droppet kopplades på strax därpå och kl 19.14 var Thilde född.

Tror det beror helt på om man är öppen nåt eller inte och om man har värkar eller ej. Men jag antar att de kommer sätta dropp på dig!
  • LillaJag89
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??
    tror inte jag kollat de någon gång alls denna grav faktiskt.. :S
  • Noras
    missable skrev 2011-12-27 17:16:17 följande:
    ja precis!! har totalt gått upp 10kg och sfmåttet låg ju på översta kurvan och sen dippade ner till lägsta för att sedan stanna av... känns helt galet att bebis är så stor! undrar liksom vad som händer på två veckor...
    Hade likadant som dig. Först var mitt sf-mått lååångt över högsta kurvan, för att sen nästa gång ramla långt ner under sista kurvan. Sen stannade det av och till sist började det gå uppåt. Då det damp ner under normalt blev BM orolig och skickade iväg mig på ultra, men där visade det sig att bebis växte helt enligt kurvorna, och det fanns inget att oroa sig för Glad
  • SFHelen
    Wicky81 skrev 2011-12-27 12:26:07 följande:
    En liten allmän fråga:
    Är det bara jag som har BF i februari eller är det någon mer?

Börjar bli så avundsjuk på er som har så nära nu och på er som fått era små Hjärta
    Känns som en evighet innan det blir min tur.....minst en månad till lixom....Men på ett vis tycker jag det går fort men sååå långsamt endå...
    Min lillasyster ska få en liten den 18e jan så jag väntar med spänning.

Sen verkar det som om vi äntligen har enats om ett namn till lillkillen där inne :D

Jag hade bf 2 feb men Tyr bestämde sig för att kika ut redan 19 november...
  • Frökenolson
    fair skrev 2011-12-27 17:17:37 följande:
    För min del började vattnet sippra kl 03 den 16/11 och jag hade småvärkar ett helt dygn. Kl 10.00 den 17/11 kom vi till förlossningen och då blev jag inlagd men var tvungen att vänta på provsvar innan de satte igång mig. Kl 15.30 kollade dem hur mycket jag var öppen, 6cm. Och då hade jag fortfarande bara småvärkar som gick bra att andas igenom. Droppet kopplades på strax därpå och kl 19.14 var Thilde född.

Tror det beror helt på om man är öppen nåt eller inte och om man har värkar eller ej. Men jag antar att de kommer sätta dropp på dig!

okej, håller på att greja för fullt här hemma för att få igång lite mer värkar, men än så länge går det inte så bra...
    Någon som har några tips? 
  • roxylady

LillaJag89: Hm okej! Kanske ditt blodtryck också varit så pass bra då? Ska fråga imorgon varför hon inte gjort det så mkt.

mlish: hur har ditt blodtryck och värden varit? Tänkte om det berodde på det? Ska fråga imorgon om det där.

• SFHelen
    Frökenolson skrev 2011-12-27 17:42:48 följande:

okej, håller på att greja för fullt här hemma för att få igång lite mer värkar, men än så länge går det inte så bra...
    Någon som har några tips? 

Med sonen drog mina värkar igång efter "sängmys" med gubben min (men då hade inte mitt vatten gått...

• Jämthund

Missable - jag sitter i samma sits som dig. Gjorde ett tul runt 3:e/ 4:e och då vägde bebis 2900g. Så räknar med att min ligger på detsamma som din nu. Skall på koll den 5:e januari och hoppas att jag får tid för igångsättning annars kommer jag ju få en bebis kring 5000g om jag skall gå tiden ut och det VÄGRAR jag.

• Frökenolson
    SFHelen skrev 2011-12-27 17:50:49 följande:

Med sonen drog mina värkar igång efter "sängmys" med gubben min (men då hade inte mitt vatten gått...

han e inte så pigg på det just nu ;)
    Annars hade jag gärna provat det!