• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-29 17:58:10 följande:
    Har sån mensvärk hela tiden!! den fortsätter fast magen blivit mjuk... värst har varit på kvällen då man lagt sig men nu håller den i  på dagen med :S nån mer som känner av den molande värken? kollar hela tiden efter slemproppen men ingen har kommit än så än är det väl inte fl på g? har nån konstig kännsla i kroppen men tror det är för ja slarvat med järntabletterna :P
    Här är en till. Har haft konstant mensvärk men mer eller mindre i flera dar nu och fick till och med ha en värmekudde mot ryggen idag. Och så har jag lite diffusa förvärkar men känns ju inte så väl när det molvärker hela tiden. Sjukt störande när det inte sätter igång. Med sonen hade jag bara sån här mensvärk dan innan han föddes och i samband med förvärkar som kändes som små ilningar i ryggen hela dan och som var lite starkare på kvällen och sen vaknade jag av riktiga värkar på natten och 5 timmar senare var han född. Den här gången kommer jag ju inte ha en aning om när det är på riktigt om det ska hålla på så här. I måndags var jag övertygad om att den skulle komma för då hade jag riktigt ont i magen i 1 timme och det gjorde mer ont när magen blev hård och mindre när den var mjuk men gjorde ont hela tiden, sen bara försvann det och kvar var den molande mensvärken. Kändes som att jag var förstoppad typ fast jag gör nummer 2 flera gånger om dan nu. Mina värkar med sonen satt i ryggen så känner inte alls igen det där med värkar i magen. Hade en enda förvärk i magen med sonen men allt annat kändes i ryggen. 
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-29 18:04:25 följande:
    Här är en till. Har haft konstant mensvärk men mer eller mindre i flera dar nu och fick till och med ha en värmekudde mot ryggen idag. Och så har jag lite diffusa förvärkar men känns ju inte så väl när det molvärker hela tiden. Sjukt störande när det inte sätter igång. Med sonen hade jag bara sån här mensvärk dan innan han föddes och i samband med förvärkar som kändes som små ilningar i ryggen hela dan och som var lite starkare på kvällen och sen vaknade jag av riktiga värkar på natten och 5 timmar senare var han född. Den här gången kommer jag ju inte ha en aning om när det är på riktigt om det ska hålla på så här. I måndags var jag övertygad om att den skulle komma för då hade jag riktigt ont i magen i 1 timme och det gjorde mer ont när magen blev hård och mindre när den var mjuk men gjorde ont hela tiden, sen bara försvann det och kvar var den molande mensvärken. Kändes som att jag var förstoppad typ fast jag gör nummer 2 flera gånger om dan nu. Mina värkar med sonen satt i ryggen så känner inte alls igen det där med värkar i magen. Hade en enda förvärk i magen med sonen men allt annat kändes i ryggen. 

så konstigt... tycker att ska det vara nån känning så ska det va på riktigt... inte bara låtsas mensvärk som ska komma och gå och sen förlossning om kanske några dar eller vecka :/ antingen eller..!!! kan man inte få beställa det? hihihi   aja men man märker väl när det är dax på riktigt :P
  • syntetica
    missable skrev 2011-12-29 02:06:43 följande:
    syntetica: hur känns det med igångsättningen?? Snittas du eller ska du föda vaginalt? Jag hade varit super nervös dan innan, men samtidigt lättad att lillen får hjälp! Vad är de läkarna kommer göra med ert lilla hjärta?
    Det känns så otroligt skönt, s0om en stor sten lättat från hjärtat! 
    Jag kommer föda vaginalt om det går som det ska, dom ska ha hål på hinnorna.

Det vet vi inte riktigt än, vi kommer skickas till uppsala så fort vi kan och där kommer dom undersöka
    mera om vad som behövs göras. Men det pratas om en lätt operation. 
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-29 18:11:07 följande:
    så konstigt... tycker att ska det vara nån känning så ska det va på riktigt... inte bara låtsas mensvärk som ska komma och gå och sen förlossning om kanske några dar eller vecka :/ antingen eller..!!! kan man inte få beställa det? hihihi   aja men man märker väl när det är dax på riktigt :P
    Ja beställa hade inte vart dumt xD Jag är mest nojig då det gick fort för att vara förstagångsföderska sist och jag hade ju vart hemma längre om jag inte vart rädd för att komma för sent för antibiotika mot GBS. Jag ahde ju bara lustgas sista 2 timmarna och det var strax efter att jag fick lustgasen som jag verkligen fick grymt ont men då var det ju snart över :p Men nu ska helst mina föräldrar hinna hit för mamma ska vara med på förlossningen och pappa ska vara barnvakt och dom bor på en ö så det tar ju ungefär 1 timme för dom att ta sig hit från dörr till dörr om det stämmer med färjan just då också. Så helst får det gärna sätta igång på dan en dag när mamma är på besök och pappa är på jobbet 25 minuter härifrån ;) Eller också förvarna såpass på dan att jag ber mamma sova över här ifall det skulle sätta igång på natten. Men man vill ju inte hålla på med massa falskalarm så man kommer ju säkert gå och tänka att det nog bara är bebis som luras ett bra tag innan man ringer dom och då kanske det är för sent xD Eller så vet man bara att det är på riktigt när det väl är det även om man haft massa molvärk och förvärkar innan :P Återstår att se hur det blir. I värsta fall får ju sambon och sonen sitta utanför och så får vi hoppas att mina föräldrar hinner dit för att ta sonen så sambon i alla fall får vara med när bebisen kommer ut. Men det är lätt att bygga upp alla problem innan ;) Löser sig säkert i slutändan :P

När har du bf? Jag har 12 januari enligt RUL och 12 januari enligt senaste mens :p 
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-29 17:43:21 följande:
    Grattis fröken olsson!!!!

Vi har också försökt skriva på om faderskapet men den där socionomen man ska kontakta var först på semester när vi ringde, sen var hon sjuk, och så fick vi mejl från henne om att hon skulle höra av sig efter jul men när sambon ringde idag igen så sa telesvararen att hon var sjuk så det verkar inte bli av att skriva nåt sånt innan bebis är född >.< Man tycker ju att dom borde fixa en ersättare när hon är borta så länge, men icke sa Nicke. 
    vi fick tid 19 JANUARI och då har jag försökt få tag i henne i typ en månad och lyckades till sist för två veckor sedan...! Men men får bara hoppas att jag överlever så sambon inte behöver strida för att bevisa att han är pappa till barnet.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Grattis frökenOlson hoppas du får sova nu så du får återhämta lite kraft.

elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    fabler skrev 2011-12-29 18:51:23 följande:
    vi fick tid 19 JANUARI och då har jag försökt få tag i henne i typ en månad och lyckades till sist för två veckor sedan...! Men men får bara hoppas att jag överlever så sambon inte behöver strida för att bevisa att han är pappa till barnet.
    Vad jag har hört så gör dom faderskapstest så det ska väl inte vara så svårt att bevisa. Men sambon ringde växeln idag och dom sa att hon hade semester igen och är tillbaka nästa vecka >.< Men dom kunde i alla fall fylla i alla uppgifter med adress och sånt så det ska väl egentligen bara skrivas under nu. Förra gången var det inga problem alls men då var det en annan tjej som hade hand om det. Då fick vi tag på henne på första försöket och fick komma ett par dar senare och skriva under. 
  • doriah
    minjalin skrev 2011-12-29 18:56:18 följande:
    Vad jag har hört så gör dom faderskapstest så det ska väl inte vara så svårt att bevisa. Men sambon ringde växeln idag och dom sa att hon hade semester igen och är tillbaka nästa vecka >.< Men dom kunde i alla fall fylla i alla uppgifter med adress och sånt så det ska väl egentligen bara skrivas under nu. Förra gången var det inga problem alls men då var det en annan tjej som hade hand om det. Då fick vi tag på henne på första försöket och fick komma ett par dar senare och skriva under. 

Men andra gången ska man inte ens behöva träffa någon handläggare - de ska kunna skicka hem papprena. Ring och kolla igen. Själv är jag äntligen gift så jag slipper tänka på det den här gångenSolig
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

& Grattis frökenolson! Jag hinner inte alls med att läsa allt som skrivs, ni är så snabba i den här trådenGlad

Elsa och Lovis mamma
  • minjalin
    doriah skrev 2011-12-29 19:12:41 följande:
    Men andra gången ska man inte ens behöva träffa någon handläggare - de ska kunna skicka hem papprena. Ring och kolla igen. Själv är jag äntligen gift så jag slipper tänka på det den här gångenSolig
    Asså? Konstigt att dom inte sa det då :S får kolla upp det :p